Nemške sanje o električnih avtomobilih so v težavah

Nemške sanje o električnih avtomobilih so v težavah. Optimistični cilj vlade, da bo do konca desetletja na cestah 15 milijonov električnih vozil, se zdi nedosegljiv, pravijo raziskovalci.

Berlin se je pred enim letom zavezal, da bo imel do leta 2030 15 milijonov vozil z baterijskimi vgrajenimi baterijami. Zadanega cilja verjetno ne bo dosegel., Vsaj glede na strokovnjake, ki opozarjajo, da bodo zmanjšane subvencije in ozka grla v proizvodnji upočasnili prodajo.

“Cilj bo do polovice dosežen le z veliko sreče,” je opozoril Ferdinand Dudenhöffer. Dudenhöffer je profesor na Centru za avtomobilske raziskave v Duisburgu. Do konca desetletja napoveduje le 7,2 milijona registracij električnih avtomobilov.

Svoj izračun je utemeljil na vplivu vladnega zmanjšanja subvencij za potrošniška električna vozila (EV), ki je bilo napovedano. Vodilna nemška industrija je pod pritiskom tudi na številnih drugih področjih.

“Dosežen cilj zvezne vlade o 15 milijonih električnih avtomobilov na nemških cestah do leta 2030 ne bo dosegel velike razlike. Z novimi smernicami financiranja električnih avtomobilov, visokimi cenami elektrike in naraščajočimi stroški baterij se bo trg v Nemčiji v naslednjih nekaj letih sesul,” je dejal Dudenhöffer. 

Obljuba

Obljubo o električnem vozilu je leta 2021 dala takratna vladna koalicija in je ključni del strategije za čiščenje cestnega prometa. Hkrati želijo rešiti državno avtomobilsko industrijo pred zaostajanjem za konkurenco med zelenim prehodom.

Odločitev EU, da od leta 2035 prepove prodajo novih avtomobilov in kombijev z motorjem z notranjim zgorevanjem po vsej Evropi (o tem smo poročali tukaj), na prehod na električna vozila predstavlja dodaten pritisk.

V industriji jim ni bilo prav saj, da počasen tempo gradnje polnilne infrastrukture otežuje prodajo več električnih vozil. A cilj električnih avtomobilov naleti tudi na druge ovire: spiralno inflacijo, pomanjkanje kritičnih komponent, svetovno konkurenco za materiale za baterije in celo subvencionirana električna vozila končajo v drugih državah EU.

Naraščajoče cene električne energije prav tako spodkopavajo argument, da je ceneje poganjati baterijsko električno vozilo kot avtomobil na fosilna goriva.

Poleg tega je vlada od januarja znižala subvencije za kupce električnih vozil s 6.000 evrov na 4.500 evrov za modele, cenejše od 40.000 evrov.

Polnjenje

V skladu s preostalo EU prodaja električnih vozil v Nemčij strmo narašča. Leta 2021 je dosegla 355.961 enot, kar je, glede na vladne statistike 83,3 odstotka več kot prejšnje leto. V prvih devetih mesecih letošnjega leta so v Nemčiji prodali 273.101 baterijsko električnih vozil. 15 odstotkov več kot v enakem obdobju leta 2021.

Toda te številke bi bilo treba drastično povečati, da bi se v sedmih letih približala vladnemu cilju.

“Naša optimistična napoved predvideva, da bo BEV [flota] leta 2030 okoli 11 milijonov,” je dejal Matthias Schmidt. Schmidt je berlinski avtomobilski analitik, ki spremlja trg, cilj 15 milijonov je označil za “nesrečne sanje”.

Nemčija je domovina podjetij, kot so Mercedes-Benz, Volkswagen in BMW. Država ima avtomobilski sektor, ki pridela za približno 5 odstotkov BDP in več kot 800.000 delovnih mest. Ima pa tudi vlogo pri manjkajočih ciljih glede električnih vozil.

Zaveza nekdanje kanclerke Angele Merkel pred več kot desetletjem, da bo do leta 2020 na cestah 1 milijon čistih avtomobilov, ni bila izpolnjena. Od približno 50 milijonov registriranih osebnih avtomobilov v Nemčiji jih je 1. oktobra elektriko uporabljalo le 1,59 milijona. Od tega je 840.645 popolnoma električnih, ostali so bili hibridi.

Cilj do leta 2030 je videti še bolj majav.

Poleg počasnih dobavnih verig in potrošnikov, ki jih je prizadela inflacija, je Schmidt opozoril tudi na uhajanje trga za avtomobile na baterije. Prejšnji krogi nemških subvencij so bili uporabljeni za financiranje nakupov električnih vozil, ki so bila nato izvožena v druge države EU z manj velikodušnimi podpornimi programi.

“Letos bo približno četrt milijona BEV bodisi izvoženih ali odstranjenih z nemških cest. Veliko jih bodo zaradi dobička in zahvaljujoč se nemškim davčnim subvencijam, prenesli na svoje evropske sosede,” je dejal Schmidt.

Nemška vlada se je to vrzel odločila zapolniti tako, da je voznike prisilila, da svoje avtomobile zadržijo eno leto, da so upravičeni do subvencij.

Kljub mračnemu mnenju analitikov vlada vztraja, da je vse v redu.

Annika Einhorn, tiskovna predstavnica ministrstva za gospodarstvo, ki vodi program subvencij za električna vozila, je dejala, da cilj do leta 2030 še vedno velja.

“Zvezna vlada si prizadeva za to – naj bo to s spodbujanjem nakupa e-avtomobilov prek okoljskega bonusa ali z razširitvijo polnilne infrastrukture,” je dejala.

Vir Foto: Pexels

By A.K.

2 thoughts on “Nemške sanje o električnih avtomobilih so v težavah”

Komentar: