Nissan razkril ambiciozen načrt okrevanja: Re:Nissan
Nissan Motor Co., Ltd. je razkril ambiciozen načrt okrevanja, imenovan Re:Nissan, ki obljublja korenite spremembe v poslovanju japonskega avtomobilskega velikana. V luči zahtevnih poslovnih rezultatov za leto 2024 in vse večjih izzivov na globalnem trgu Nissan stavi na vitkejšo strukturo, nižje stroške in osveženo strategijo, ki naj bi do leta 2026 ponovno zagotovila dobičkonosnost.
Načrt, ki ga je predstavilo novo vodstvo pod vodstvom predsednika in izvršnega direktorja Ivana Espinose, je jasen signal, da Nissan ne namerava zgolj preživeti, temveč se vrniti med vodilne igralce v avtomobilski industriji.
Agresivno zniževanje stroškov za novo prihodnost
Eden od ključnih stebrov Re:Nissan je doseganje skupnih prihrankov v višini 500 milijard jenov do poslovnega leta 2026 v primerjavi z letom 2024. »Glede na zahtevno uspešnost v poslovnem letu 2024 in naraščajoče variabilne stroške, ki jih še poslabšuje negotovo okolje, moramo dati prednost samoizboljševanju z večjo nujnostjo in hitrostjo, s ciljem dobičkonosnosti, ki je manj odvisna od obsega prodaje,« je poudaril Espinosa.
Polovico teh prihrankov, torej 250 milijard jenov, bo Nissan dosegel z zmanjšanjem variabilnih stroškov. Podjetje je že ustanovilo posebno pisarno za preoblikovanje, ki jo vodi direktor TdC in v kateri sodeluje približno 300 strokovnjakov, pooblaščenih za hitre in odločne odločitve o stroških.
Da bi to dosegli, Nissan začasno ustavlja nekatere napredne razvojne dejavnosti po letu 2026, kar bo omogočilo preusmeritev 3000 zaposlenih na projekte, povezane z zniževanjem stroškov. Poleg tega bo Nissan optimiziral dobavno verigo, zmanjšal število dobaviteljev in povečal obseg sodelovanja z izbranimi partnerji, kar bo odpravilo neučinkovitosti.
Druga polovica prihrankov, prav tako 250 milijard jenov, bo dosežena z zmanjšanjem fiksnih stroškov, kar vključuje racionalizacijo proizvodnih zmogljivosti in administrativnih procesov.
Prestrukturiranje proizvodnje in zaposlenih
Nissan bo do leta 2027 drastično zmanjšal število svojih proizvodnih obratov z 17 na 10, kar bo povečalo učinkovitost in znižalo kapitalske izdatke. Podjetje je že odpovedalo načrte za novo tovarno litijevih železovih fosfatnih baterij na otoku Kyushu, kar je del širšega prizadevanja za poenostavitev proizvodnih procesov.
»Re:Nissan je akcijski načrt okrevanja, ki jasno opisuje, kaj moramo storiti zdaj. Vsi zaposleni so zavezani k sodelovanju kot ekipa pri izvedbi tega načrta,« je dodal Espinosa, ki poudarja enotnost in odločenost ekipe.
Poleg tega bo Nissan med letoma 2024 in 2027 zmanjšal število zaposlenih za 20.000, kar vključuje že napovedano zmanjšanje za 9.000. Ta ukrep bo zajel različne vloge, od proizvodnje do administracije in raziskav. Podjetje bo hkrati uvedlo ukrepe za povečanje učinkovitosti trženja in razširilo obseg skupnih storitev, kar bo dodatno optimiziralo stroške.
Prenova razvoja in tržne strategije
Nissan se loteva tudi temeljite prenove svojih razvojnih procesov. Z zmanjšanjem kompleksnosti delov za 70 odstotkov in števila platform s 13 na 7 do leta 2035 želi podjetje skrajšati čas razvoja novih vozil na 37 mesecev za prvo vozilo in 30 mesecev za družinske modele. Med novimi modeli, ki bodo plod tega pristopa, so povsem novi Nissan Skyline, globalni SUV C in kompaktni SUV znamke INFINITI.
Tržna strategija Nissana se prav tako spreminja, saj se podjetje osredotoča na ključne trge, kot so ZDA, Japonska, Kitajska, Evropa, Bližnji vzhod in Mehika. V ZDA bo poudarek na hibridnih vozilih in oživitvi znamke INFINITI, na Japonskem na krepitvi domače prisotnosti, na Kitajskem pa na izboljšanju domače uspešnosti z neelektričnimi vozili (NEV). Evropa bo v ospredje postavila SUV-je segmentov B in C, medtem ko bo Bližnji vzhod ciljal na velike SUV-je.
Nissan bo okrepil tudi partnerstva, med drugim z Renaultom, Mitsubishi Motors in Hondo, kar bo omogočilo razvoj novih modelov, kot je električno vozilo naslednje generacije, temelječe na modelu LEAF za severnoameriški trg. »Kot novo vodstvo preudarno ocenjujemo svoje cilje in aktivno iščemo vse možne priložnosti za izvedbo in zagotovitev robustnega okrevanja,« je zaključil Espinosa.
Načrt Re:Nissan je ambiciozen, a hkrati realističen, saj temelji na jasnih strategijah in časovnih okvirih. Nissan s tem načrtom ne le odgovarja na trenutne izzive, temveč postavlja temelje za dolgoročno konkurenčnost. Z odločno ekipo, osveženo vizijo in zavezami k inovacijam je Nissan pripravljen, da znova zasije na globalnem avtomobilskem odru.
Miha D. Kovač
Portal24; Foto: Pixabay