Nizozemski potrošniki tožijo Booking.com: Trdijo, da so plačevali previsoke cene

ByAna Koren

26. junija, 2025 ,
[Foto: Pixabay/guvo59]

Nizozemski organizaciji za zaščito potrošnikov, Fundacija za odškodninske zahtevke (Consumers’ Claim Compensation – CCC) in Združenje potrošnikov (Consumentenbond), sta danes napovedali pravne ukrepe proti platformi Booking.com. Kot trdita, platforma že od leta 2013 umetno zvišuje cene hotelskih sob, kar naj bi nizozemskim uporabnikom povzročilo več sto milijonov evrov škode.

Predstavnika obeh organizacij sta obenem pozvala vse potrošnike, ki menijo, da so bili zaradi poslovnih praks spletnega ponudnika oškodovani, naj se pridružijo skupinski tožbi.

»Naša analiza kaže, da Booking.com že več kot desetletje krši pravila varstva konkurence in potrošnikov,« je dejal predsednik CCC Bert Heikens. Po njegovih besedah gre za sistematično prakso, ki je omogočala platformi, da zadržuje višje cene hotelskih storitev v primerjavi z drugimi ponudniki.

Na obtožbe se je medtem odzval tudi Booking.com. Kot so sporočili iz podjetja, so vedno stremeli k preglednemu delovanju in zagotavljanju najboljših možnih cen za potrošnike.

»Odločno zavračamo vse obtožbe v zvezi z našim poslovanjem. Vsebine pravnih navedb trenutno natančno preučujemo in bomo nanje ustrezno odgovorili. Klavzule o pariteti cen smo po vsej Evropi že umaknili, saj verjamemo, da so v preteklosti pripomogle k boljši dostopnosti ugodnih cen za potrošnike,« so zapisali v odzivu.

Ena izmed ključnih točk spora je t. i. cenovna pariteta, pogodbeni pogoj, ki hotelom prepoveduje, da bi na svojih spletnih straneh ali konkurenčnih platformah ponujali nižje cene kot na Booking.com.

Evropski zakon o digitalnih trgih tovrstne določbe za večje spletne platforme izrecno prepoveduje. Sodišče Evropske unije je septembra lani poudarilo, da bi lahko takšni dogovori omejevali konkurenco na trgu nastanitvenih storitev. Po oceni sodišča pa cenovna pariteta sama po sebi ne predstavlja kršitve konkurenčnega prava, razen če obstajajo dodatni pogoji, ki bi izkrivljali trg.

Pravni postopek v zvezi s tožbo proti Booking.com bo tako v prihodnjih mesecih pod drobnogled postavil vprašanje, kako daleč smejo posegati platforme z močnim tržnim deležem v oblikovanje končnih cen za potrošnike.

Ana Koren

Foto: Pixabay/guvo59