Nostalgija na kolesih: Vrača se 10 znanih avtomobilskih imen
V svetu, kjer je tehnologija vse bolj podobna, avtomobilski proizvajalci iščejo edinstvene načine, kako se razlikovati od konkurence. Električna prihodnost avtomobilov morda ne povzroča čustev pri vsakem kupcu, zato proizvajalci stremijo k nostalgiji, da bi pritegnili pozornost in zvestobo strank.
Eden izmed najbolj opaznih primerov je bil predstavljen na sejmu IAA Mobility 2023, kjer je BMW razkril koncept Neue Klasse. Ford se je medtem odločil za ponovno uvedbo imena Capri za svoj električni SUV. MG, znana znamka, se je zatekla k nostalgičnemu zvoku in s Cybersterjem ponudila resnično vozilo.
Alfa Romeo pa izstopa s svojim modelom 33 Stradale. Kljub temu, da temelji na platformi Maseratija MC20, je njen retro dizajn navdihnil mnoge. Videz avtomobila je namenjen spominjanju na Tipo 33 Stradale iz leta 1967.
Zanimiv premik je opazen tudi pri BMW, ki je uporabil ime XM, ki je bilo prvotno povezano s Citroënom. Medtem ko se BMWjev SUV ponaša s tem imenom, je Citroën za svoje modele izbral ime C5.
Tudi Fiat ni izjema. Znamka praznuje ponovno vrnitev imena “Seicento”, zdaj zasnovanega za električnega terenca Jeep Avenger. Namen ni le prebuditi nostalgijo, ampak tudi jasno razlikovanje od modela 500.
Ford je prav tako našel navdih v preteklosti, najprej z majhnim športnim kupejem Puma iz leta 1997 in zdaj z SUV-jem, ki temelji na Fiesti. Ob tem Ford v ZDA izkoristi retro dizajn z modelom Bronco, ki temelji na originalu iz leta 1966.
Lancia, Lamborghini, Mitsubishi…
Lancia se vrača na trg z novim modelom Ypsilon, ki bo sledil električni Gammi. Ime Gamma spominja na sedemdeseta leta prejšnjega stoletja. Lancia prav tako pričakuje, da bo na trg uvedla novo Delto.
Lamborghini je oživil eno svojih največjih legend s Countach LPI 800-4, ki je omejen na 112 primerkov. Ime “Countach” je vzklik občudovanja v piemontskem narečju.
Mitsubishi pa je vrnil ime Colt, a z modernim dizajnom. Začetki Colta segajo v leto 1978. Opel se medtem osredotoča na električne avtomobile in pričakuje ponovno uvedbo Manty v svojo linijo.
Najbolj znan retro dvojček električnih avtomobilov prihaja od Renaulta, ki ponovno uvaja modele 4 in 5. Oba modela sta nekoč dosegla več kot 17 milijonov prodaj.
V časih, ko se tehnologija hitro razvija, se avtomobilska industrija zateka k preteklosti, da bi pritegnila potrošnike. Te poteze poudarjajo, da je v svetu hitrega tehnološkega napredka nostalgija še vedno močna. Retro dizajn in poimenovanje so postali ključni elementi strategije mnogih avtomobilskih znamk.
vir Foto: Kolaž Motor1 Portal24