Nova EU zakonodaja omogoča več nadzora nad vsebino na družbenih omrežjih
Uporabniki družbenih omrežij po vsej Evropi bodo od 25. avgusta dalje imeli večji nadzor nad tem, katero vsebino jim prikazujejo platforme, kot odziv na novo zakonodajo o digitalnih storitvah (DSA). Spremembe, ki jih prinaša zakon, omogočajo uporabnikom, da zavrnejo prikaz določenih vsebin, ki jih ponujajo algoritmi.
Evropska komisija je določila seznam 19 zelo velikih spletnih platform, med katerimi so priznane blagovne znamke, kot so Meta (prej Facebook), Amazon, Apple, Google, Microsoft, TikTok, YouTube in nekdanji Twitter, ter Booking.com. Platforme, ki imajo vsaka več kot 45 milijonov aktivnih uporabnikov mesečno, bodo podvržene strožjemu nadzoru Evropske komisije, za katerega veljajo tudi zahtevnejša pravila. Med temi pravili je obvezna neodvisna letna revizija. Namen revizije je zagotoviti, da se platforme aktivno borijo proti dezinformacijam, sovražni vsebini in ponaredkom.
Posebno pozornost bo pritegnil lastnik platforme X, milijarder Elon Musk, ki je znan po pogostih spremembah pravil na svoji platformi. Nekatere spremembe so omogočile več sovražnega govora in dezinformacij, kar bo zdaj postavljeno pod še strožji nadzor.
Brez algoritmov, ki za nas izbirajo vsebine
V skladu z novimi pravili bodo uporabniki Facebooka in Instagrama (ki ju lastniško obvladuje Meta) v Evropi imeli možnost spremljanja različnih vrst vsebin, ne da bi bile te vsebine izbrane s strani algoritmov. To pomeni, da bodo lahko uporabniki spremljali objave ljudi, ki jim sledijo, po kronološkem vrstnem redu, ne da bi bili izpostavljeni algoritmom, ki izbirajo vsebine za njih.
Podobne spremembe so napovedane tudi na platformi TikTok, kjer bodo uporabniki lahko izklopili prikazovanje vsebin, ki se prikazujejo na podlagi njihovih interesov in algoritmov. Podobno bo tudi platforma Booking.com omogočila uporabnikom, da izklopijo prikazovanje oglasov na svojih spletnih straneh.
Zakon o digitalnih storitvah (DSA) je bil že uveljavljen novembra prejšnjega leta. Ta zakon postavlja jasne obveznosti ponudnikom digitalnih storitev. Med temi storitvami so družbena omrežja in tržnice, glede zaščite uporabnikov pred nezakonito vsebino, dezinformacijami in drugimi družbenimi tveganji.
Cilj novih evropskih pravil je okrepiti moč uporabnikov na spletu, vključno z mladoletniki, ter jih zaščititi pred morebitnimi tveganji. Ponudniki digitalnih storitev so dolžni oceniti in omiliti sistemska tveganja. Dolžni so tudi zagotoviti učinkovita orodja za moderiranje vsebine.
Novo pravilo zahteva tudi, da podjetja prenehajo uporabljati občutljive osebne podatke, kot so spolna usmerjenost, etnična pripadnost ali politična prepričanja, za ciljno usmerjeno oglaševanje. Prav tako je prepovedano ciljno oglaševanje pri mladoletnikih. S temi spremembami se Evropa utira pot k bolj odgovorni in transparentni digitalni prihodnosti.
vir Foto: Pixabay