Nova Gorica dobila posodobljeno železniško postajo
V Novi Gorici so slovesno odprli prenovljeno železniško postajo, ki bo odslej namenjena izključno potniškemu prometu, medtem ko se tovorni promet seli drugam. Prenova postaje je pomemben korak pri razvoju železniškega omrežja v Sloveniji, so poudarili pristojni na otvoritvi.
Kot je izpostavil premier Robert Golob, projekt dokazuje, da je mogoče velike investicije izpeljati učinkovito. Celotna vrednost prenove znaša 61,7 milijona evrov, pri čemer je bilo 43 milijonov evrov zagotovljenih iz povratnih evropskih sredstev v okviru mehanizma za okrevanje in odpornost, poroča MMC RTV SO. “Ta investicija potrjuje našo zavezanost, da bomo še naprej investirali v čiste tehnologije, da bomo investirali v prihodnost, ki bo brezogljična in ki bo spodbujala ne samo javni promet kot tak, ampak razvoj železniškega omrežja po celotni državi,” je dejal premier.
Ni osamljen ainvesticija
Po njegovih besedah prenova železniške postaje v Novi Gorici ni osamljena investicija, temveč del širšega načrta posodabljanja železniškega sistema po vsej državi. “Je pa ta investicija bistveno več, ker smo prav v Novi Gorici s koordiniranim delom vseh ministrstev, tako ministrstva za kulturo, ministrstva za infrastrukturo, tudi ministrstva za zamejce in Slovence po svetu, uspeli v sodelovanju z obema občinama dobesedno združiti aktivnosti na vseh nivojih,” je dodal.
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je poudarila, da prenovljena železniška postaja omogoča večjo funkcionalnost, izboljšano varnost in boljšo uporabniško izkušnjo za potnike. Postaja bo odslej namenjena izključno njim, tovorni promet pa bo preusmerjen drugam. “Postaja ima zdaj zmogljivejšo infrastrukturo, ki bo bistveno pripomogla k izboljšanju potniškega prometa v regiji,” je dejala ministrica.
Po poročanju MMC RTV SLO je v okviru prenove nastal otočni in bočni peron z nadstrešnicami, ki potnikom nudijo zaščito pred vremenskimi vplivi. Uporabna dolžina obeh peronov znaša 387 metrov. Perona in dostopne poti so opremljeni z urbano opremo ter informacijskimi oznakami, dodan pa je tudi sodoben podhod, dolg nekaj več kot 57 metrov in širok 10 metrov, ki omogoča varen in enostaven dostop do peronov. Novi podhod je opremljen z dvigali in stopnišči ter povezuje Trg Evrope z mestom.
Prenovljena je bila tudi tirna infrastruktura
Prenovljena je bila tudi tirna infrastruktura, pri čemer so nadgradili tire in tirne naprave v skupni dolžini 6,82 kilometra. Na vzhodni strani postaje so uredili novo parkirišče s 78 parkirnimi mesti ter polnilnicami za električna vozila. Novo avtobusno postajališče bo prav tako v podporo uporabnikom železniških storitev, medtem ko nova dostopna cesta omogoča boljšo povezavo z Erjavčevo ulico.
Po poročanju MMC RTV SLO je bila prenova stavbe izvedena pod nadzorom Zavoda za varstvo kulturne dediščine. Novogoriška železniška postaja, zgrajena leta 1906, je eden redkih objektov v Gorici, ki po drugi svetovni vojni niso pripadli Italiji, ampak so ostali na slovenski strani meje, kjer so nato zgradili Novo Gorico.
Območje postaje je bilo v prvi in drugi svetovni vojni tarča bombardiranj, kar se je potrdilo tudi med prenovo, ko so delavci naleteli na več neeksplodiranih bomb. Pirotehniki so jih uspešno odstranili in omogočili nemoten potek del.
Prav pri novogoriški železniški postaji bo 8. februarja potekala osrednja slovesnost ob odprtju Evropske prestolnice kulture, ki bo na Trgu Evrope – simboličnem prostoru, ki povezuje Slovenijo in Italijo.
Portal24; Foto: Jure Makovec/STA/Vlada RS Flickr
