Nove izzive v železniškem prometu bo vodil Dušan Mes


Dušan Mes se je znašel v novem mandatu vodstva Slovenskih železnic, čakajo pa ga številni izzivi. Sredi obsežnih državnih naložb, ki imajo precejšen vpliv na pretočnost v železniškem prometu, se namreč pričakuje začetek prvih obsežnih gradbenih del na Potniškem centru Ljubljana, kar bo še dodatno obremenilo promet v in iz prestolnice.

Slovenske železnice so medtem v polnem zamahu pri prenovi svojega vozniškega parka. Po prvem koraku, ki je vključeval nakup 52 novih Stadlerjevih vlakov, so poleti podpisale še pogodbo za nakup dodatnih 20 potniških vlakov. Dušan Mes je ob tem poudaril, da bodo s temi novimi vlaki vzpostavili več direktnih linij, kar bo znatno skrajšalo potovalne čase, še posebej med večjimi kraji.

Načrti za prihodnje leto vključujejo uvedbo nekaterih direktnih linij, medtem ko naj bi večina novih linij začela obratovati leta 2025. Eden glavnih ciljev je skrajšati čas potovanja med Mariborom in Ljubljano na manj kot uro in pol.

Lastniško partnerstvo z avtobusnim prevoznikom Nomago

Slovenske železnice so se tudi odločile vstopiti v lastniško partnerstvo z avtobusnim prevoznikom Nomago, ki ponuja prevoze po državi in druge oblike mobilnosti. S podpisano pogodbo so si zagotovile izključno pravico za prevzem 100-odstotnega deleža v Nomagu do konca leta 2024, kar nameravajo izkoristiti.

Na področju tovornega prometa so se železnice lani povezale s češkim podjetjem EP Logistics International, s skupno družbo SŽ-ja EP Logistika pa si prizadevajo postati ključni akterji v tovornem prometu in logistiki v regiji.

Skupina Slovenskih železnic bo v tem letu predvidoma ustvarila okoli 700 milijonov evrov prihodkov, pri čemer se pričakuje, da bo EBITDA znašal okoli 112 milijonov evrov, dobiček iz poslovanja pa okoli 45 milijonov evrov. Kljub ambicioznim načrtom ostaja stopnja zadolženosti skupine na nizki ravni, saj naj bi finančne obveznosti konec leta znašale 125 milijonov evrov.

Na koncu leta bo v skupini Slovenskih železnic zaposlenih približno 7070 ljudi, kar kaže na njihovo pomembno vlogo v slovenskem gospodarstvu. Dušan Mes bo nedvomno soočen z velikimi izzivi, vendar je optimističen glede prihodnosti in razvoja železniškega prometa v Sloveniji.

vir; Foto: Portal24/Edvard Kadič ; Portal24