Novi Ford skriva Volkswagnovo osnovo, veste katero?
Ford je znova uporabil slavno ime za povsem drugačen električni model, zdaj pa je naredil še korak dlje. Mnogi še niso vedno sprijaznili s tem, da naj bi bil Mustang hibrid, in to električni, iz Forda prihaja novo presenečenje. Predstavili so novega Explorerja, športno terensko vozilo, ki deluje tudi na elektriko, a v sebi skriva še Volkswagnovo tehniko. A tovrstno prakso bodo lahko izkusili le tisti v Evropi.
S polnim imenom Explorer EV gre za nov Fordov model na Volkswagnovi platformi MEB in bo to prvi popolnoma električni kompaktni evropski hibrid, natančneje iz nove tovarne v Kölnu v Nemčiji.
S 4,5 metra dolžine je novi Ford nekoliko krajši od Volkswagna ID.4, s katerim si deli tehnološko osnovo. Znana je tudi cena, ki znaša 45.000 evrov. To je bistveno manj od Mustanga Mach-E, ki je s ceno 62.900 evrov na voljo le ozkemu krogu ljubiteljev Forda.
Recept je znan. Nemška tehnologija je zdaj zapakirana v amerikaniziran dizajn. Explorer je tako videti bistveno robustnejši od brata iz Wolfsburga, vizualno pa spominja na originalnega Explorerja.
Oprema
V notranjosti pa prevladuje 15-palčni navpični sredinski zaslon, ki prinaša potezo Ford Sync. Novost je, da je zaslon mogoče premikati in vrteti. Pri tem Ford daje poudarek udobju v vožnji, zato potnikom zagotavlja bogato opremo, številne predale in veliko prostora. Za prtljažnik je v začetku rezerviranih 450 litrov prostora, torej dobrih 1,4 kubičnega metra ob podrtem naslonjalu. Manj je od Volkswagnovega tekmeca, verjetno zaradi opazno krajših previsov.
Podrobnosti o pogonu niso znane. Ford pravi le, da polnjenje od 10 do 80 odstotkov traja 25 minut. Ponudba se začne s 170 KM zmogljivim elektromotorjem in 52 kWh baterijo, ki bo omogočala 350 km dosega, združljiva bo tudi s polnilnicami z močjo do 130 kW. Močnejši različici z 231 in 340 KM bosta imeli večjo baterijo 77 kWh, polniti pa jo bo mogoče z močjo do 170 kW.
Ko govorimo o sodobni opremi, moramo omeniti še 12 ultrazvočnih senzorjev, pet kamer in tri radarje. Z drugimi besedami, v opremo so vključeni številni asistenčni sistemi, vključno s sistemom za samodejno menjavo voznega pasu.
Ford Explorer EV je prvi od devetih električnih modelov, ki jih bo Ford lansiral do konca leta 2024. Za zdaj vemo še za en model na platformi MEB in Puma EV, ki bo prihajal iz romunskih tovarn.
vir Foto: Ford