Jeep je v Barceloni predstavil povsem novo generacijo modela Compass, ki v segment C-SUV prihaja kot izrazito bolj zmogljiv, udoben in tehnološko napreden avtomobil. Novinarji iz Evrope, Japonske in Severne Afrike so se prvič usedli za volan modela, ki ga Jeep oblikuje kot temelj nove poglavja znamke v Evropi.
Sam model je razvit in izdelan na evropskih tleh, kar se odraža v tehničnih rešitvah, posodobljeni platformi ter povsem prenovljeni električni arhitekturi.
Novi Compass je daljši, zdaj meri 4,55 metra, hkrati pa ima izboljšano aerodinamiko in na novo zasnovan sprednji del. Jeep poudarja, da so ključne zunanje komponente nameščene višje, s čimer želijo zmanjšati tveganje poškodb pri terenski vožnji. „Novi Compass je drzna izjava Jeepove vizije za prihodnost mobilnosti,“ je poudaril Fabio Catone iz Jeepa, kjer izpostavljajo evolucijo v voznih lastnostih in tehnološkem napredku.
Pri terenski prilagodljivosti gre za celostno nadgradnjo: večja oddaljenost od tal (200 mm), nova nastavitev vzmetenja in zmanjšanje navpičnega pospeška za 15 odstotkov ter nagibanja karoserije za 20 odstotkov. Testne vožnje kažejo, da se novi Compass obnaša umirjeneje pri višjih hitrostih, hkrati pa ohranja agilnost na slabših podlagah.
Za različico 4xe Jeep navaja nov zadnji elektromotor, ekskluzivno razvit za ta model, ki doseže 132 kW in do 3.100 Nm navora na kolesih. V praksi to pomeni bistveno boljši oprijem in odzivnost v zahtevnejših terenskih scenarijih.
Notranjost z več prostora in osredotočenostjo na ergonomijo
Kabina novega Compassa je preurejena bolj premišljeno in funkcionalno. Jeep izpostavlja izboljšano prostornost – zadnja vrsta sedežev ima dodatnih 20 mm prostora za noge, prtljažnik pa zraste na 550 litrov. Skupaj je v kabini na voljo 34 litrov dodatnih odlagalnih površin.
Dodani so fizični kontrolniki za ključne funkcije, med drugim nov vrtljivi gumb za izbiro prestav ter stikalo Selec-Terrain®, ki je zasnovano tako, da ga voznik zlahka doseže tudi med vožnjo po neravnem terenu. Jeep navaja, da niso želeli povsem digitalizirati vseh funkcij, temveč ohraniti praktičnost.
Selec-Terrain® sistema ne opisujejo le kot vizualni dodatek. „Načini vožnje prinašajo resnične mehanske prilagoditve,“ so poudarili pri Jeepu. Pet načinov (Auto, Sport, Snow, Sand/Mud, Electric) prilagaja odzivnost motorja, upravljanje stabilnosti, krmiljenje in strategijo prestavljanja.
Napredna digitalna arhitektura in nova mobilna aplikacija
Elektrificirana platforma novega Compassa prinaša podporo številnim povezljivim storitvam. Jeep storitve združuje v paketa Connect ONE in Connect PLUS. Prvi je vključen za 10 let in vključuje funkcije za električne različice, kot so predgretje kabine, digitalni ključ ter optimizacija baterije. Drugi, Connect PLUS, je na voljo z 12-mesečnim preizkusom in ponuja napredno navigacijo ter možnost povezovanja z novim infozabavnim sistemom prek ChatGPT.
Digitalni vmesniki so postavljeni pregledno: 10,25-palčna instrumentna plošča, 16-palčni osrednji zaslon in projekcijski zaslon (HUD) združujejo ključne informacije brez odvečne grafične navlake. Jeep izpostavlja, da so tudi gumbi na volanu preoblikovani za bolj intuitivno upravljanje, zlasti pri uporabi ADAS funkcij.
Prvič tudi vožnja z enim pedalom in popolna raven ADAS 2. stopnje
Za povsem električne različice Compass prinaša vožnjo z enim pedalom, kar močno poenostavi upravljanje v mestnih zastojih. Ta funkcija postopoma nadomešča občutek klasičnega samodejnega menjalnika in omogoča nadzor nad pospeševanjem ter zaviranjem s pedalom za plin.
Model uvaja tudi popolno stopnjo avtonomne vožnje 2. stopnje kot serijsko opremo. Paket vključuje prediktivni prilagodljivi tempomat (P-ACC), ki vozilo upočasni glede na obliko ceste, omejitve hitrosti ali prihajajoče ovinke. Funkcija polavtomatske menjave voznega pasu deluje med 70 in 180 km/h ter voznika nežno vodi v izbran pas.
Jeep za začetek ponuja dve ključni pogonski različici: 1.2 e-Hybrid FWD z 145 KM in dosegom do 970 km ter povsem električno različico FWD z 213 KM in dosegom do 500 km. Kasneje prihajajo še priključni hibrid z 195 KM ter dve dodatni BEV različici do 375 KM.
Jeep v izjavi poudarja, da novi Compass „na novo opredeljuje občutek sodobne vožnje“ in predstavlja največji preskok v razvoju modela do zdaj. S tem želi znamka utrditi položaj v evropskem segmentu C-SUV ter okrepiti svojo prepoznavnost med kupci, ki iščejo kombinacijo pustolovskega značaja, napredne tehnologije in vsakodnevne uporabnosti.
[Foto: Jeep/Stellantis media]
