Site icon Portal24

Novi Mercedes-Benz Sprinter napoveduje digitalno prihodnost dostavnih vozil

Mercedes-Benz Vans “Preteklost sreča prihodnost” Neuhausen 2025 eSprinter [Foto: Mercedes-Benz]

Mercedes-Benz Vans je predstavil svojo vizijo prihodnosti dostavnih vozil z izjemno predstavitvijo skulpture „THE BOULDERS“, ki simbolizira prihodnjo obliko legendarnega Sprinterja. Skulptura, dolga 650 centimetrov, visoka 275 in široka 250 centimetrov, na umetniški način ponazarja združitev tradicije in napredka.

V podjetju so pojasnili, da skulptura „ponuja prvi vpogled v to, kako Mercedes-Benz ponovno izumlja dostavna vozila, hkrati pa ohranja njihove temeljne vrednote – robustnost, zanesljivost, vsestranskost in vzdržljivost“.

Dogodek v Stuttgartu in Neuhausenu je bil del priprav na praznovanje 130-letnice izuma dostavnega vozila. Ob skulpturi je Mercedes-Benz predstavil tudi najstarejši vozno sposoben dostavnik na svetu – kombinirano dostavno vozilo Benz iz leta 1899.

Vodja oddelka Mercedes-Benz Vans Thomas Klein je ob tem poudaril: „Kot izumitelj lahkega gospodarskega vozila že skoraj 130 let dosledno dajemo vso svoje strokovno znanje in izkušnje v službo našim komercialnim strankam.“ Dodal je, da so „zadovoljstvo strank in inovativne rešitve globoko zakoreninjene v korporativni DNK podjetja“.

Od prvega dostavnika do globalne ikone Sprinterja

Mercedes-Benz se z novo predstavitvijo ozira nazaj k začetkom iz leta 1896, ko je Carl Benz razvil prvi motorizirani transporter. Takratni modeli so dosegli hitrost do 20 kilometrov na uro in imeli nosilnost 300 kilogramov. Prvi primerek je bil prodan veleblagovnici Du Bon Marché v Parizu za 4.500 mark.

Zgodba se je nadaljevala leta 1995, ko je Mercedes-Benz Vans predstavil Sprinterja, ki je preoblikoval segment lahkih gospodarskih vozil. Do danes je bilo izdelanih več kot 5 milijonov primerkov v različnih izvedbah. Kot so navedli pri Mercedes-Benzu, „se je 77 odstotkov evropskih strank v letu 2024 znova odločilo za Sprinter, kar potrjuje njegovo priljubljenost in zanesljivost“.

Sprinter se je v zadnjih desetletjih izkazal kot nepogrešljiv v številnih panogah – od dostave paketov in gradbeništva do prevoza VIP-potnikov in turističnih avtodomov.

Naslednja generacija: inteligentnejša, učinkovitejša, po meri strank

Pri Mercedes-Benz Vans napovedujejo, da bo prihodnja generacija dostavnikov „osredotočena na inovativne pogonske sklope, povezljivost in napredne digitalne storitve“. Vodja razvoja pri Mercedes-Benz Vans Andreas Zygan je pojasnil: „Naš operacijski sistem Mercedes-Benz smo posebej prilagodili komercialni uporabi in z njim bomo ponovno na novo opredelili segment dostavnih vozil.“

Nova arhitektura VAN bo temelj prihodnjih modelov srednje velikih in velikih kombijev. Arhitektura omogoča razvoj dveh ločenih platform: popolnoma električne Van Electric Architecture (VAN.EA) in različice z motorji z notranjim zgorevanjem Van Combustion Architecture (VAN.CA). Električni modeli za zasebno rabo bodo predstavljeni že leta 2026, komercialni električni dostavniki pa bodo sledili kasneje.

„Našim strankam ponujamo najsodobnejšo tehnologijo v kombinaciji z učinkovitostjo in inteligenco po meri,“ je poudaril Zygan in dodal, da bo „prihodnji Sprinter bolj kot kdaj koli prej paradni konj v svojem segmentu“.

Digitalizacija dostavnikov z MB.OS in umetno inteligenco

Mercedes-Benz Vans z novo generacijo dostavnikov vstopa v dobo popolne digitalizacije. Vsa prihodnja vozila bodo temeljila na lastnem operacijskem sistemu Mercedes-Benz Operating System (MB.OS), ki omogoča brezžične posodobitve programske opreme in integracijo aplikacij drugih ponudnikov.

Pri podjetju so izpostavili, da „globoka integracija arhitekture čip-v-oblaku omogoča natančno upravljanje vseh sistemov – od infotainmenta do funkcij udobja in polnjenja“. S tem postajajo dostavniki Mercedes-Benz „najbolj inteligentna vozila v zgodovini blagovne znamke“.

Vsak kombi bo opremljen z zmogljivimi računalniki, povezanimi z Mercedes-Benz Intelligent Cloud. To omogoča redne posodobitve programske opreme, podobno kot pri pametnih telefonih. „Vsak kombi ostane posodobljen še vrsto let – podobno kot pametni telefon, ki ga je mogoče redno opremljati z novimi aplikacijami,“ so poudarili pri Mercedes-Benzu.

MB.OS podpira tudi integracijo zunanjih orodij, kar omogoča podjetjem, da uporabljajo lastne aplikacije za upravljanje voznih parkov ali navigacijo neposredno v vozilu. Uporabniški vmesnik Mercedes-Benz pa ostaja nespremenjen, kar zagotavlja „znano in cenjeno uporabniško izkušnjo“, so še dodali.

Anja Kadič

Foto: Mercedes-Benz

Exit mobile version