Novi Porsche Cayenne 2024, svež videz in napredno tehnologija
Cayenne, ključni avtomobil v ponudbi, predstavlja več kot tretjino Porschejeve proizvodnje. Zdi se, da bo novi avtomobil nadaljeval ta uspeh.
Porsche se je odločil, da dizajna Cayenna ne bo menjal, temveč bolj preudarno investiral v nadgradnje obstoječega modela, ki temelji na njegovih pogonskih sklopih, slogu in notranji tehnologiji. Posledično je novi Cayenne, enako velik kot trenutni model in tako ohranja svojo petsedežno zasnovo.
Kje se začnejo spreembe?
Spremembe se začnejo pod pokrovom motorja, kjer bo Porsche lansiral Cayenne s poenostavljeno izbiro bencinskih motorjev z ali brez hibridne pomoči. Ponudba se odpira z osnovnima modeloma Cayenne in Cayenne e-Hybrid, ki imata nekoliko spremenjeno različico prejšnjega 3,0-litrskega motorja V6 z dvojnim turbopolnilnikom. Podatki o osnovni moči so se povečali. Zdaj proizvede 353 KM (več od 335 KM), vendar ima e-Hybrid enakih 463 KM kot prej.
Model e-Hybrid ima posodobljen priključni hibridni modul z zmogljivejšim električnim motorjem, združenim z zmogljivejšim baterijskim paketom, ki omogoča do 90 kilometrov dosega. Baterija ima zdaj 25,9 kWh zmogljivosti. Zaradi izboljšav v gostoti celic in embalaži je fizična velikost baterije skoraj v celoti nespremenjena. Z večjo zmogljivostjo je Porsche povečal tudi hitrost polnjenja, ki zdaj znaša do 22kW na AC polnilniku.
Cayenne S je svoj 2,9-litrski motor V6 z dvojnim turbopolnilnikom zamenjal za močno prenovljen 4,0-litrski V8 z dvojnim turbopolnilnikom, ki proizvede 474 KM in veliko izdatnejših 600 Nm navora. To ne označuje le vrnitve Cayenna S s pogonom V8, ampak tudi odstranitev modela Turbo, ki je zdaj v celoti opuščen iz ponudbe.
Na trgih izven EU bo na vrhu ponudbe nov model Turbo GT s 631 KM. Ker pa je dolgoživost visokozmogljivega V8 pod drobnogledom zaradi zaostrenih evropskih predpisov o emisijah, ga Porsche v Združenem kraljestvu in Evropi ne prodajal.
Novi GTS in novi Turbo S e-Hybrid se bodo vrnili čez čas, vendar bo za zdaj evropska paleta motorjev omejena na samo tri možnosti. Preostali del pogona je sicer večinoma nespremenjen. Vsi modeli namreč prenašajo moč na osemstopenjski samodejni menjalnik, ki nato poganja vsa štiri kolesa.
Nastavitve šasije, vzmetenje…
Porsche je na nastavitvi šasije in vzmetenja trdi delal, saj je ponudil nov prilagodljivi blažilnik PASM z dvojnim ventilom. Porschejevi inženirji za slednje pravijo, da odpira širši razpon za vzmetenje. Ti so združeni z novo dvokomorno zračno vzmetjo (zmanjšano s treh). Porsche pravi, da je slednje nova tehnologija blažilnikov več kot nadomestila.
Druge vrhunske tehnologije vzmetenja, kot so krmiljenje zadnjih koles, aktivni stabilizacijski sistem proti prevračanju in zadnji diferencial z vektorskim navorom, bodo na voljo na seznamu možnosti. Porsche je na vse obstoječe velikosti koles namestil tudi višje pnevmatike. Porsche je tako povečal kotalni polmer in profile bočnic. To je inženirjem dalo še primernejšo platformo za nastavitev vzmetenja, da bi ponudili vrsto pasovne širine med športom in udobjem.