Ali veste, kaj je suhi januar?

Spet je tisti čas v letu, ko se novoletne zaobljube sprejemajo povsod. Ena resolucija, ki se zdi v zadnjem času še posebej priljubljena, je sodelovanje v tako imenovanem suhem januarju, enomesečnem izzivu treznosti. Čeprav se morda zdi le začasen preizkus moči volje, je raziskava pokazala, da ljudje, ki sodelujejo v Suhem januarju in podobnih izzivih treznosti, pogosto žanjejo dolgoročne koristi.

Te koristi lahko vključujejo dolgoročno zmanjšanje uživanja alkohola, izboljšano presnovno zdravje in trajne spremembe v navadah pitja vode, ki prispevajo k izboljšanju splošnega zdravja. Če torej razmišljate o sodelovanju v Suhem januarju, vedite, da bi lahko imelo dolgotrajnejši učinek, kot si mislite.

Pozitivne telesne spremembe

Študija, objavljena v akademski reviji BMJ Open, je preučevala skupino ljudi, ki so prenehali piti za en mesec, in jih primerjala s skupino ljudi, ki so še naprej pili kot običajno. Obe skupini sta vključevali ljudi, ki tedensko pijejo zmerno do veliko. Tisti, ki so prenehali s pitjem za en mesec, opazili nekaj precej impresivnih sprememb.

V povprečju so izgubili 4,5 kilograma (ne da bi spremenili prehranjevalne ali vadbene navade), krvni tlak se jim je znižal, tveganje za sladkorno bolezen tipa 2 pa se je dramatično zmanjšalo. Poleg tega so imeli nižje ravni rastnih faktorjev, ki so povezani z rakom. Slednje je zelo pomembno, saj lahko že majhne količine alkohola povečajo tveganje za raka. Ljudje, ki so še naprej pili? Nobena od teh sprememb se jim ni zgodila.

Trezen življenjski slog

V redu, morda se niste pripravljeni za vedno odpovedati alkoholu (brez presoje). Toda če se odločite za suhi januar, boste morda ugotovili, da ste zmanjšali porabo alkohola tudi po koncu meseca. V ločeni študiji so raziskovalci sledili skupini ljudi, ki so sodelovali v suhem januarju. Ugotovili so, da so v povprečju osem mesecev kasneje še naprej pili manj.

Prej so v običajnem tednu pili povprečno 4,3 dni, po suhem januarju pa se je to število zmanjšalo na 3,3 dni. Zmanjšalo se je tudi število popitih pijač v teh dneh. Te spremembe pa niso bile posledica zmanjšanja števila izhodov, temveč je število družabnih dogodkov ostalo enako.

Torej, če se odločite za sodelovanje v Suhem januarju, boste morda dolgoročno ugotovili, da lahko pijete manj.

Suhi januar ima še druge prednosti

Tako smo obravnavali hujšanje in zmanjšano uživanje alkohola, vendar ima Suhi januar še nekaj drugih velikih prednosti. Po eni strani vam lahko prihrani več denarja. Alkohol ni poceni, sploh če greste veliko ven. Če ga prekinete za en mesec, boste morda ugotovili, da imate malo več denarja za druge stvari.

Poleg tega lahko alkohol moti vaš spanec, tako da če za en mesec nehate piti, boste morda ugotovili, da spite veliko bolje. Mnogi ljudje poročajo, da so po suhem januarju boljše volje in se počutijo bolj energični. Torej res, zakaj ne bi poskusili? Preizkusite Suhi januar in opazujte, kako vam bo spremenil življenje.

Ne spreglejte…

Mesec dni brez alkohola, kaj se zgodi? Imamo odgovor!

Ste lahko mesec dni brez alkohola? Po praznikih se bodo mnogi, v okviru tako imenovanega suhega januarja, s katerim želijo ozaveščati o pomenu izogibanja prekomernemu pitju alkoholnih pijač, odpovedali alkoholu. 

Toda kaj se v resnici zgodi, ko se za mesec dni odpovemo alkoholu? Odgovor na to vprašanje je poiskala BBC-jeva oddaja Trust Me I’m a Doctor, ki je leta 2018 združila moči z znanstveniki Univerze v Londonu in Royal Free Hospital… več tukaj.

Foto: Pexels Julija Kuzenkova

By A.K.

Komentar: