Novosti v prometu: 500 evrov globe za vožnjo po reševalnem pasu
Vlada je na današnji seji sprejela pomembne spremembe na področju prometne zakonodaje, s katerimi uvaja strožje sankcije za kršitelje pravil o reševalnem pasu, obenem pa obravnavala tudi predlog zakona, ki ureja izvajanje evropske uredbe o zelenih obveznicah. Obe odločitvi predstavljata ključna koraka za izboljšanje prometne varnosti in spodbujanje trajnostnih naložb v Sloveniji.
Z novelo Zakona o pravilih cestnega prometa se zaostrujejo kazni za voznike, ki ne vzpostavijo reševalnega pasu na avtocestah in hitrih cestah, ali ki vozijo oziroma se ustavijo na vzpostavljenem reševalnem pasu. Tovrstne kršitve ogrožajo življenja in preprečujejo vozilom intervencijskih služb – reševalcem, gasilcem in policistom – hitro izvajanje nujnih nalog.
Kazenske sankcije:
- Globa v višini 500 evrov za voznike, ki:
- Ne vzpostavijo reševalnega pasu.
- Vozijo ali se ustavijo na vzpostavljenem reševalnem pasu.
- Stranska sankcija treh kazenskih točk, ki bo dodatno odvračala od kršenja pravil.
- Strožja obravnava voznikov, ki se priključijo vozilu s prednostjo, ga prehitijo ali vozijo v njegovi neposredni bližini.
V praksi se vedno pogosteje pojavljajo primeri neupoštevanja pravil, kar vodi v zamude intervencijskih vozil. Po navedbah vlade takšno vedenje ne le ogroža življenja, temveč povečuje tudi tveganje za nastanek dodatne škode.
Dodatne spremembe v zakonodaji
Novela zakona prinaša tudi razširitev izjem za vožnjo in ustavljanje na odstavnem pasu ali odstavni niši. Te izjeme zdaj vključujejo:
- Vozila javne veterinarsko-higienske službe, ki so namenjena odstranjevanju povoženih ali poginulih živali.
- Peš hojo po avtocestah in hitrih cestah v povezavi z odvozom povoženih ali poginulih živali.
S temi spremembami se naslavlja potreba po nemotenem izvajanju specifičnih nalog, ki so ključne za varnost in higieno v prometnem sistemu.
Novela zakona izhaja iz širšega cilja prometno-varnostne politike v Sloveniji, ki vključuje:
- Zmanjšanje števila prometnih nesreč s smrtnim izidom.
- Večjo varnost vseh udeležencev v prometu.
- Učinkovitejšo podporo intervencijskim službam pri reševanju življenj in premoženja.
Evropske zelene obveznice – ključni korak za trajnostne naložbe
Poleg sprememb prometne zakonodaje je vlada obravnavala tudi predlog zakona za izvajanje uredbe o evropskih zelenih obveznicah, s katerim želi Slovenija podpreti trg okoljsko trajnostnih finančnih instrumentov.
Zadnja leta se zanimanje za trajnostne naložbe hitro povečuje, vendar pomanjkanje enotnih standardov in različne interpretacije izraza “zelena obveznica” ovirajo usmerjanje sredstev v okoljsko trajnostne projekte. Predlog zakona predvideva:
- Jasne definicije in standarde za izdajo zelenih obveznic.
- Povečanje preglednosti in zaupanja med vlagatelji.
- Spodbujanje naložb v projekte, ki prispevajo k podnebnim ciljem.
Evropska uredba določa, da morajo izdajatelji zelenih obveznic izpolnjevati stroga merila in pogoje, kar zagotavlja večjo preglednost trga. Cilj je, da se zaupanje vlagateljev okrepi, sredstva pa učinkovito usmerijo v projekte, ki imajo pozitiven vpliv na okolje.
Zakon obenem naslavlja tudi potrebe po usklajevanju s praksami drugih držav članic EU in ustvarjanju enotnega evropskega trga za zelene obveznice. S tem želi Slovenija povečati svojo konkurenčnost in privlačnost za vlagatelje, ki iščejo okoljsko trajnostne projekte.
Portal24; Foto: Matija Sušnik/DZ