Oglaševalci zapuščajo Muskov X, ali lahko bankrotira?

ByB.O.

5. decembra, 2023
Elon Musk [Foto: Wikimedia/Daniel Oberhaus]

Veliki blagovni znamki Disney in Apple zapuščata X

Elon Musk se je nedavno burno odzval na umik oglaševalcev iz družbe X, prej znane kot Twitter, kar je strokovnjake spravilo v zadrego. Če se bo odhajanje oglaševalcev nadaljevalo, se pojavljajo pomisleki o sposobnosti preživetja podjetja X.

Aprila je Musk med enim od svojih prvih burnih intervjujev o prevzemu podjetja X izrekel komentar, ki se zdaj zdi precej zgovoren. Menil je, da prisotnost velikih oglaševalcev, kot sta Disney in Apple, kaže na zdravo oglaševalsko okolje na platformi. Sedem mesecev pozneje sta obe podjetji prenehali oglaševati na platformi X. Musk je odhajajoče oglaševalce nagovarjal zelo ostro. Njegovo navodilo se je glasilo: “Sami od*e*ite.”

Ta umik oglaševalcev je sledil poročilu organizacije Media Matters for America, ki je izpostavila primere oglasov, ki so se pojavljali ob pronacističnih vsebinah. X je ugotovitve odločno izpodbijal in organizacijo celo tožil zaradi njenih raziskovalnih metod.

Muskova zaskrbljenost je postala očitna v nedavnem intervjuju, ko je omenil “bankrot”. Ta beseda je zaskrbljujoča, glede na to, da je lani podjetje kupil za 44 milijard ameriških dolarjev. Možnost stečaja izhaja iz velike odvisnosti podjetja X od prihodkov od oglaševanja, ki so lani predstavljali približno 90 odstotkov njegovih prihodkov.

To odvisnost je poudaril tudi Musk, ko je izjavil: “Če bo podjetje propadlo, bo propadlo zaradi bojkota oglaševalcev. In to bo tisto, kar bo podjetje spravilo v stečaj.” Prihodnost podjetja X je zdaj odvisna od tega, ali mu bo v teh težkih razmerah uspelo obdržati in privabiti oglaševalce.

Walmart se umika

Mark Gay, glavni direktor za stranke pri podjetju Ebiquity, opaža pomemben trend v trženju. Ta trend vključuje pomanjkanje strategij reinvestiranja oglaševalskih sredstev. Ta sredstva se pogosto umaknejo z glavne platforme.

To opažanje je spodbudila nedavna napoved Walmarta, da bo ustavil oglaševanje na platformi X. Na konferenci DealBook Summit, ki jo je organiziral New York Times, so konfrontacijski komentarji Elona Muska, zlasti njegova pripomba “Hi Bob” na račun Disneyjevega izvršnega direktorja Boba Igerja, povečali zaskrbljenost med oglaševalci. Ti dogodki so povečali zaskrbljenost glede oglaševalskih strategij. Lou Paskalis iz podjetja AJL Advisory meni, da takšni neposredni izzivi izvršnim direktorjem odvračajo od sodelovanja z X.

Jasmine Enberg, glavna analitičarka podjetja Insider Intelligence, poudarja kontraproduktivnost javnega napadanja oglaševalcev glede na njihovo finančno podporo podjetju X.

Finančna stabilnost platforme je vse bolj vprašljiva. Musk je aprila v intervjuju priznal, da prihodki od naročnin na X ne bodo dosegali prihodkov od oglaševanja. Ocenil je, da bodo prihodki z milijonom naročnikov znašali 100 milijonov ameriških dolarjev. Ta znesek, ki se plačuje letno po približno 100 ameriških dolarjev, je bled v primerjavi s 4 milijardami ameriških dolarjev oglaševalskih prihodkov leta 2022. Družba Insider Intelligence predvideva, da se bodo letošnji prihodki zmanjšali na 1,9 milijarde ameriških dolarjev.

Twitter se sooča z dvema pomembnima stroškoma: stroški osebja in odplačevanjem posojil. Musk je že drastično zmanjšal število zaposlenih. Drugi izziv se nanaša na servisiranje Twitterjevega dolga v višini 13 milijard ameriških dolarjev. Ta dolg izhaja iz njegovega prevzema. Letna plačila obresti znašajo približno 1,2 milijarde ameriških dolarjev, poroča Reuters.

Če Twitter ne bo mogel pokriti obresti za posojila ali plačila za zaposlene, bo stečaj postal realna možnost. Vendar se Musk takšnemu izidu verjetno želi izogniti.

X-ova finančna stabilnost pod vprašajem

Elon Musk se v zvezi s svojim finančnim položajem sooča z več izzivi. Najpreprostejša rešitev bi bila, da bi vložil več lastnega denarja, vendar se zdi, da tega ne želi storiti. Druga možnost je, da se z bankami pogaja o manj strogih obrestnih pogojih, na primer o odloženih obrestih za “plačilo v naravi”. Če pa ponovna pogajanja ne bodo uspešna in banke ne bodo poplačane, lahko stečaj postane neizogiben, kar bi lahko privedlo do zamenjave vodstva.

Jared Ellias, profesor na pravni fakulteti na Harvardu, opaža zapleten in neurejen proces. Ta se pojavlja zaradi Muskovih pogostih nastopov na sodiščih. Takšni dogodki pritegnejo veliko medijske pozornosti. Takšen scenarij bi lahko resno škodil Muskovemu poslovnemu ugledu in vplival na njegove prihodnje zmožnosti najemanja posojil.

V primeru stečaja je malo verjetno, da bi Muskovo podjetje X prenehalo delovati. Ellias meni, da je to malo verjetno, in namiguje, da bi bila morebitna ustavitev poslovanja Muskova odločitev. Vendar bi se upniki lahko odzvali tako, da bi podjetje potisnili v stečaj, imenovali stečajnega upravitelja in nadaljevali poslovanje.

Musk aktivno išče nove prihodke za X, da bi se spopadel s temi izzivi. Uvedel je storitev avdio- in videoklicev. Poleg tega raziskuje možnost prenosa iger v živo, s čimer bi konkuriral Twitchu. Musk si X zamišlja kot “aplikacijo za vse”, ki bo vključevala storitve od klepeta do spletnih plačil. V poročilu časopisa New York Times je podrobno obravnavan X-ov paket za vlagatelje. Podjetje namerava povečati prihodke od plačilnega poslovanja. Ta rast naj bi se s 15 milijonov ameriških dolarjev leta 2023 povečala na približno 1,3 milijarde ameriških dolarjev do leta 2028.

Poleg tega ima podjetje X pomemben vir podatkov. Njegov obsežen arhiv dialogov lahko koristi pri usposabljanju klepetalnih robotov. Musk meni, da je to izjemno dragoceno sredstvo. X ima torej velik potencial.

Vendar pa te strategije ne nadomestijo takojšnje izgube prihodkov od oglaševanja, kar bi lahko pojasnilo Muskov nedavni osupljivi izbruh. Strokovnjak za trženje Paskalis izraža zmedenost nad Muskovo strategijo prihodkov, saj se mu zdi izmuzljiva in težko razumljiva.

Vir; foto: Wikimedia/Daniel Oberhaus; Biznis24