Opel Corsa s hibridnim pogonom: Prihodnost malega avtomobila
Opel je svojim kupcem že dolgo znan po ponujanju zanesljivih in inovativnih avtomobilov. Z nedavno predstavitvijo hibridne različice svoje prodajne uspešnice, Corse, je Opel storil še en korak naprej v prilagajanju na sodobne zahteve mobilnosti. Predstavitev 48-voltnega hibridnega pogona za Corso pomeni značilen premik stran od izključno bencinskih motorjev ali popolnoma električnih modelov, s čimer Opel zapolnjuje vrzel v svoji ponudbi in nagovarja širši krog kupcev.
Hibridna inovacija
Zunaj Corsa hibrid ostaja nespremenjena, razen diskretne hibridne značke, ki nakazuje na inovativni pogonski sklop. Kljub temu pa se v njenem drobovju skriva sofisticiran sistem, ki združuje 21 kW elektromotor s 6-stopenjskim DSG menjalnikom, kar predstavlja bistveno nadgradnjo v primerjavi s prejšnjimi modeli. Ta sistem omogoča, da Corsa Hybrid v prvi različici z 100 KM doseže do 15% nižjo porabo goriva, kar predstavlja prihranek skoraj litra na 100 km v primerjavi z analogno 1.2-litrsko neelektrificirano različico. Druga različica, s 136 KM, zagotavlja močnejšo alternativo brez žrtvovanja učinkovitosti.
Corsa hibrid prihaja v dveh izvedbah: 100 KM in 136 KM, obe s poudarkom na učinkovitosti in zmogljivosti. Pri obeh modelih je največja moč dosežena pri 5.500 vrt./min, z največjim navorom 205 Nm oziroma 230 Nm na voljo pri 1.750 vrt./min. Elektromotor ne samo da zagotavlja dodatno moč pri pospeševanju, ampak omogoča tudi do 1 km popolnoma električne vožnje pri nizkih hitrostih in deluje kot generator za rekuperacijo energije v 0,89 kWh baterijo.
Vozna dinamika in poraba goriva
Hibridna tehnologija v Corsi prinaša izboljšano vozno izkušnjo z minimalnimi prekinitvami med preklapljanjem pogonskih načinov. Testna vožnja je pokazala, da je hibridni sistem omogočil skoraj tretjino vožnje (32%) brez uporabe bencina, z izmerjeno povprečno porabo 5,1 l/100km, kar presega uradno oceno WLTP za model s 100 KM, ki znaša med 4,5 in 4,8 l/100km. To predstavlja občutno izboljšanje v primerjavi z neelektrificiranim modelom, katerega poraba po WLTP znaša med 5,4 in 5,9 l/100km.
Ekonomski in okoljski učinki
Prehod na hibridni pogon ni samo tehnološki napredek, ampak tudi ekonomična in okoljsko ozaveščena odločitev. Z zmanjšanjem porabe in emisij CO2 se lahko izognejo prihodnjim okoljskim kaznim, hkrati pa ponujajo voznikom možnost za prihranek. Pri ceni bencina 1,70 evra na liter in predvidenih 20.000 prevoženih kilometrih letno lahko hibridni model prihrani do 340 evrov letno na gorivu. Z dodatnim prihrankom pri davku na vozila se lahko investicija v hibridno tehnologijo izplača v približno 4,5 letih, odvisno od prevožene razdalje.
Hibridna Corsa predstavlja Oplov odgovor na izzive sodobne mobilnosti, ki združuje napredno tehnologijo, ekonomičnost in okoljsko odgovornost. Z dvema močnima različicama, izboljšano porabo goriva in skoraj neopaznim preklapljanjem med pogonskimi načini, hibridna Corsa postavlja nova merila v segmentu malih avtomobilov. Ta model ne samo da odgovarja na trenutne potrebe trga, ampak tudi kaže smer, v katero se bo avtomobilska industrija najverjetneje razvijala v prihajajočih letih.
[Vir: Motor1]; Portal24; Foto: Opel