Operaterji številke za klic v sili 112 ob mednarodnem dnevu napovedali stavko

Operaterji številke za klic v sili 112 so napovedali stavko, ki se bo začela 19. februarja ob 8. uri, so sporočili iz Sindikata ministrstva za obrambo. Razlog za stavko je zastoj v pogajanjih z vlado glede nujne prenove plačnega sistema. Kljub stavki zagotavljajo, da delovanje številke 112 ne bo ogroženo.

Operaterji, ki so med lansko obsežno ujmo odigrali ključno vlogo pri koordinaciji odziva na krizne razmere, opozarjajo na nizke plače in pomanjkanje prijav za nova delovna mesta zaradi slabih delovnih pogojev. Trenutno je stanje tako resno, da mora država operaterjem v začetnem razredu vsak mesec doplačati razliko do minimalne plače.

Predsednik Sindikata ministrstva za obrambo, Marjan Lah, je pojasnil, da operaterji zahtevajo, da bo njihovo delovno mesto uvrščeno v 30. plačni razred in sistematizirano na primerljivi ravni z delovnim mestom dispečer v nujni medicinski pomoči.

Iz sindikata sporočajo, da so operaterji lani na 90% klicev odgovorili v manj kot 6 sekundah, kar priča o njihovi predanosti in učinkovitosti. Stavka je zato sredstvo za opozarjanje na nujnost njihovih zahtev za pravičnejše delovne pogoje in plačilo. “Naši člani si zaslužijo priznanje in spoštovanje za svoje delo, ki je ključno za delovanje številke za klic v sili 112,” so še dodali iz sindikata.

V enem dnevu skoraj 14 tisoč klicev!

Po podatkih uprave za zaščito in reševanje je številka za klic v sili 112 lani prejela 705.989 klicev, kar je 23,5 odstotka več kot leto prej. Posebej izstopa dan po katastrofalnih poplavah 4. avgusta, ko so regijski centri zabeležili rekordnih 13.789 klicev. Številka 112 je dostopna 24/7 za klice, ki sporočajo potrebo po nujni medicinski pomoči, gasilcih, drugih reševalnih službah ali policiji. Možno je sporočiti stisko tudi prek SMS, kar je namenjeno predvsem gluhim in naglušnim.

Na upravi za zaščito in reševanje opozarjajo, da med prejetimi klici beležijo nekaj več kot tri odstotke nepotrebnih oz. lažnih klicev, ki jih kot takšne prepoznajo po opravljeni intervenciji, zloraba klica v sili pa je kazniva.

V Sloveniji deluje 13 regijskih centrov za obveščanje s skupno okoli 140 operaterji. Največ klicev na pomoč prejmejo v ljubljanskem, celjskem in mariborskem regijskem centru. Na podlagi klica na 112 so lani najpogosteje aktivirali gasilce, gorske reševalce, enote z reševalnimi psi, potapljače, jamarje in druge enote. Večina klicev je bila povezana z nujno medicinsko pomočjo, pri čemer operaterji klice preusmerijo v najbližji center za nujno medicinsko pomoč.

Izstopajoči dogodki preteklega leta so bili poplave in neurja

Izstopajoči dogodki preteklega leta so bili poplave in neurja, ki so predstavljali najpogostejši razlog za klicanje številke 112, zlasti v ljubljanskem in celjskem regijskem centru, kjer so 4. avgusta in 19. julija zabeležili izjemno število klicev povezanih z omenjenimi dogodki. V ljubljanskem regijskem centru so tako 4. avgusta prejeli 4462 klicev z dogodkom poplav, v celjskem regijskem centru pa 19. julija 2662 klicev z dogodkom neurje.

Na Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve RS so današnjem mednarodnem dnevu poudarili pomen te številke in dneva, namenjenega ozaveščanju o njeni uporabi. “Na številko 112 lahko za pomoč brezplačno pokličemo kadarkoli, 24 ur na dan, vse dni v letu, v katerikoli državi članici EU. Ob članicah pa tudi v Albaniji, Črni gori, Gruziji, Islandiji, Lihtenštajnu, Moldaviji, Norveški, Severni Makedoniji, Srbiji, Švici, Turčiji in Združenem kraljestvu. Prav tako se v Združenih državah Amerike in v Kanadi klic na številko 112 nemudoma preusmeri na klicne centre policije, reševalcev ali gasilcev,” so navedli.

Kdo pozna enotno evropsko številko 112

Pojasnili so, da je leta 2008 le 22 odstotkov državljanov EU poznalo enotno evropsko številko 112 in njeno uporabnost. V letu 2021 pa je bilo v EU na številko 112 opravljenih že več kot 153 milijonov klicev, od tega 1,5 milijona klicev mednarodnih obiskovalcev držav EU, ki so bili v tistem trenutku v gostovanju v drugem omrežju.

V Sloveniji po podatkih iz zadnje raziskave agencije o mesečnih izdatkih gospodinjstev za storitve elektronskih komunikacij v letu 2023 94 odstotkov vprašanih ve, da so klici na številko 112 brezplačni, 86 odstotkov pa je seznanjenih, da je 112 tudi enotna evropska številka.

Na številko 112 lahko pokličemo s stacionarnega ali mobilnega telefona, pošljemo kratko sporočilo (SMS), gluhi ali naglušni pa lahko besedilni klic posredujejo tudi prek sistema WAP112. Klic na številko 112 je prednosten in je omogočen tudi na območjih s slabim signalom.

Na agenciji ob tem dnevu opozarjajo še na druge, za družbo in varnost prebivalcev prav tako pomembne številke, ki so javnosti manj znane. Tako je številka 116 000 dežurni telefon za pogrešane otroke, 116 111 telefon za otroke v stiski, 116 123 pa telefon za pomoč v duševni stiski.

[STA]

Foto: Freepik
Portal24