Če z uživanjem dodatka vitamina D, ki močno presegajo dnevne potrebe pretiravate lahko padete v precejšnje zdravstvene težave.

V Veliki Britaniji  so zaradi prevelikega uživanja dodatkov hospitalizirali moškega srednjih let. Moški je tri mesece trpel zaradi ponavljajočega se bruhanja in drugih resnih simptomov. Zdravniki opozarjajo, da gre za primer hipervitaminoze D. Hipervitaminoza D je uradni izraz za preveliko odmerjanje vitamina D in je pojav, ki je zaradi priljubljenosti dodatkov v porastu.

Hipervitaminoza D lahko povzroči kopičenje kalcija v krvi, kar lahko povzroči slabost in bruhanje, šibkost in pogosto uriniranje. Ameriški medicinski center pravi, da bi toksičnost vitamina D lahko povzročila tudi bolečine v kosteh in težave z ledvicami, kot je tvorba kalcijevih kamnov.

Zdravniki so v reviji BMJ Case Reports opozorili na nevarnosti prevelikega odmerjanja vitamina D.

Pri omenjenem moškem so ugotovili  tudi, da ima akutno ledvično poškodbo in da organi ne delujejo pravilno. Pacient je namreč po nasvetu prehranskega terapevta začel uporabljati režim prehranskih dopolnil. Avtorji študije pa opozarjajo, da je takšnih primerov v svetovnem merilu zaradi vse večje priljubljenosti prehranskih dopolnil, ki jih promovirajo oglaševalci, zdravstveni vplivneži in nutricionisti vse več.

Moški, ki so ga zdravili, je vsak dan jemal visoke odmerke več kot 20 prehranskih dopolnil brez recepta.  Ti vključujejo 150.000 mednarodnih enot (IU) vitamina D, kar je več kot 300-krat več od standardnih dnevnih priporočenih odmerkov. 

Dva meseca po odpustu iz bolnišnice se je njegova raven kalcija normalizirala. Raven vitamina D pa je bila še vedno nenormalno visoka. Avtorji članka v reviji so opozorili, da trend trend hipervitaminoze D narašča po vsem svetu. Največkrat zbolijo ženske, otroci in kirurški bolniki, dodajajo.

Dr. Alamin Alkundi, endokrinolog in soavtor poročila, je za Euronews Next povedal, da je potrebna, da se prepreči prekomerna ali nenadzorovana uporaba dodatkov vitamina D večja ozaveščenost javnosti. Obstajajo tveganja tudi pri drugih dodatkih brez recepta, je dodal dr.Alkundi.

Priporočeni vnos vitamina D

Medtem, ko avtorji opozarjajo na nevarnosti prevelikega odmerjanja vitamina D, je vitamin D pomemben za splošno zdravje in ljudem je priporočeno, da dodatek uživajo jeseni in pozimi.

To je zato, ker je najboljši vir vitamina D sončna svetloba, za katero pravijo, da v zimskih mesecih, da bi telesu zagotovila dovolj vitamina ni dovolj močna.

Vitamin D lahko najdemo tudi v nekaterih živilih, vključno z mastnimi ribami, kot so losos, sardine, sled in skuša; rdeče meso; jetra; rumenjaki; in nekatera obogatena živila, kot so kosmiči za zajtrk. Vitamin D pomaga uravnavati količino kalcija in fosfata v telesu, hranilnih snovi, ki so potrebne za ohranjanje zdravih kosti, zob in mišic.

Smernice in nasveti

Za večino ljudi je v skladu z zdravstvenimi smernicami, priporočeni dnevni dodatek le 10 mikrogramov (μg). Mikrogram je 1000-krat manjši od miligrama (mg).

Strokovnjaki tako pozivajo ljudi, naj ne zaužijejo več kot 100 μg vitamina D na dan, saj bi lahko bil škodljiv. To velja za odrasle, vključno z nosečnicami in doječimi materami ter starejšimi in otroki, starimi od 11 do 17 let.

Otroci, stari od 1 do 10 let, ne smejo zaužiti več kot 50 µg na dan. Dojenčki, mlajši od 12 mesecev, ne smejo zaužiti več kot 25 μg na dan.

Avtorji prispevka pravijo, da so simptomi toksičnosti vitamina D različni in lahko vključujejo zaspanost, zmedenost, apatijo, psihozo, depresijo, komo, anoreksijo, razjede, pankreatitis, visok krvni tlak in nenormalen srčni ritem.

Nasvet

Opozarjajo tudi,  da se mnogi ljudje morebitnih nevarnosti jemanja prehranskih dopolnil v nevarnih količinah ali v nevarnih kombinacijah sploh ne zavedajo. Priporočeno je, da bi preden začnete s kakršnokoli podobno alternativno terapijo ali režimom zdravljenja brez recepta, da se posvetujete z osebnim zdravnikom.

Vir: EuronewsNext Foto: Dreamstime

By A.K.

Komentar: