Pariz uvaja območje brez prometa: Nova pravila za voznike v središču mesta

ByAna Koren

8. novembra, 2024 , ,
Pariz [Foto: Portal24]

Pariz uvaja območje brez prometa: Nova pravila za voznike v središču mesta

Pariz je na novembrsko jutro uvedel pomembno spremembo za vse voznike, saj je mestna občina začela izvajati prepoved vožnje skozi prvih štiri okrožij središča mesta. Nova shema, imenovana območje omejenega prometa (ZTL), po poročanju Euronews prepoveduje vožnjo skozi središče Pariza večini vozil, kar naj bi prineslo manj prometa, hrupa in onesnaževanja v prestolnici.

Vstop v ZTL je zdaj omejen, označen s štiridesetimi znaki, ki voznikom sporočajo, da je vstop dovoljen le določenim vozilom, kot so interventna vozila, taksiji, avtobusi ter vozila oseb z omejeno mobilnostjo ali tistih, ki živijo ali delajo na tem območju. Območje zajema 5,5 kvadratnih kilometrov, kjer prebiva približno 100.000 ljudi. Mestne oblasti pričakujejo, da bo uvedba ZTL pripomogla k izboljšanju kakovosti življenja v središču mesta ter zmanjšala raven zračnega onesnaženja, ki trenutno znaša 10,5 µg/m³ trdih delcev, kar je po navedbah Evropske agencije za okolje označeno kot zmerno onesnažen zrak.

Novi ukrepi in odzivi prebivalcev

Čeprav je Pariz zadnje večje evropsko mesto, ki uvaja tovrstne omejitve, so odzivi med prebivalci deljeni. Nekateri prebivalci sploh niso opazili novih protiprometnih ukrepov ali pa menijo, da ne bodo vplivali na njihovo življenje, navaja Euronews. Po besedah Parižanke, ki uporablja kolo kot glavno prevozno sredstvo, sprememba zanjo ne predstavlja težave, saj se ne zanaša na avtomobil. Na drugi strani pa obstajajo tudi skeptični prebivalci, ki menijo, da bodo novi ukrepi povzročili prometne zastoje v okoliških območjih ter motnje v vsakdanjem življenju, zlasti na območjih s trgovinami in kulturnimi znamenitostmi ob reki Seni.

Namestnik župana David Belliard, odgovoren za promet in okolje, je kritikom sheme odgovoril prek socialnih omrežij, kjer je poudaril, da metro v Parizu deluje že več kot 120 let in je za mestno jedro optimalna alternativa avtomobilskemu prometu. Belliard je prebivalce pozval, naj preizkusijo nove možnosti in upoštevajo dolgoročne koristi, ki jih prinaša zmanjšanje prometa v središču mesta.

Izvajanje nadzora in morebitne kazni za prekrške

Zaenkrat mestne oblasti v začetni fazi izvajanja ne načrtujejo takojšnjih kazni za voznike, ki kršijo nova pravila ZTL. Prvih nekaj mesecev bo namenjenih ozaveščanju javnosti o novi coni brez prometa, s čimer bodo pomagali občinski policisti in prostovoljci civilne službe. Kljub temu mestne oblasti načrtujejo uvedbo kazni v višini 135 evrov po izteku »uvajalne faze«. Vozniki, ki želijo dostopati do območja ZTL, bodo morali dokazati razloge za svojo vožnjo, kar bodo lahko storili z izpolnitvijo spletnega obrazca za samoprijavo in priložitvijo dokazil, kot so računi ali potrdila o namenu obiska (npr. gledališče ali restavracija).

Za dodatni nadzor bodo mestne oblasti razmislile tudi o uvedbi kamer na vstopnih točkah, ki bi s pomočjo prepoznavanja registrskih tablic omogočale samodejni nadzor dostopa. Za uspešno uvedbo samodejnega preverjanja pa bodo morali mestni svetniki še sprejeti ustrezne zakonodajne prilagoditve.

Portal24; Foto: Portal24