Podpora generaciji X: Ugodnosti za delo in življenje
Predstavniki generacije X so v posebnem življenjskem obdobju. V obdobju med baby boomerji in milenijci pogosto usklajujejo skrb za ostarele starše in vzgojo otrok, hkrati pa skrbijo za svojo kariero in zdravje.
Organizacije, ki želijo zadržati zaposlene iz generacije X, ki so se običajno rodili med letoma 1965 in 1980, se morajo spopasti s temi izzivi. Zato številna svetovna podjetja uvajajo ugodnosti, prilagojene vprašanjem zdravja in življenjskega sloga v srednjem življenjskem obdobju. Na konkurenčnem trgu dela se delodajalci, ki ponujajo takšne specializirane ugodnosti, odlikujejo, saj kažejo na visoko raven podpore, ki si jo sodobni delavci želijo.
Salesforce, podjetje za programsko opremo v oblaku, je na primer uvedlo ugodnosti za starejše in programe za odkrivanje raka za starejše od 50 let. Podjetje Adobe zaposlenim pomaga pri vpisu na univerzo za njihove otroke in ponuja storitve svetovanja o oskrbi starejših. Poleg tega je v podjetjih po vsem svetu vse bolj razširjena podpora pri menopavzi.
Peter Bamberger je profesor na Coller School of Management na Univerzi v Tel Avivu, je pa tudi prihodnji predsednik Akademije za management. Ugotavlja: “Te storitve ponujajo več kot le finančno pomoč.” Spodbujajo globoke čustvene vezi in kažejo pristno skrb.”
Vendar motivi delodajalcev niso izključno altruistični. Takšni programi so stroškovno učinkoviti, dokazi pa kažejo, da lahko ugodnosti, prilagojene potrebam zaposlenih, povečajo njihovo zadržanje in produktivnost. Gartnerjeva raziskava, ki je bila izvedena v lanskem letu, je prinesla pomembna spoznanja. Skrbno izdelana strategija ugodnosti lahko poveča zvestobo zaposlenih za 11 odstotkov. Poleg tega lahko poveča njihovo produktivnost za 12 odstotkov.
Bamberger dodaja: “Delodajalci se zavedajo izzivov pri iskanju rešitev za oskrbo starejših. S pomočjo zagotovijo, da zaposleni ostanejo pozorni in zavzeti pri delu.”
Podpora pri menopavzi
V današnji pestri delovni sili, ki zajema pet generacij, je univerzalni pristop k ugodnostim zastarel.
Delodajalci se tega zavedajo, zato se trudijo prilagoditi ugodnosti tako, da ustrezajo spreminjajočim se potrebam zaposlenih v različnih življenjskih in poklicnih obdobjih. Lauren Winans je izvršna direktorica podjetja Next Level Benefits, kadrovskega svetovalnega podjetja s sedežem v Pensilvaniji. Ugotavlja, da sodobna podjetja ocenjujejo svojo delovno silo. Pri tem upoštevajo življenjska obdobja in izzive svojih zaposlenih. Cilj je učinkovitejše razporejanje ugodnosti.
Medtem ko na primer pomoč pri študentskih posojilih in podpora za duševno zdravje privlačita generacijo Z, lahko milenijci cenijo ugodnosti za rodnost in skrb za otroke. Prilagajanje ugodnosti za delavce iz generacije X je še posebej aktualno. Winans poudarja: “Številni pripadniki generacije X prevzemajo vodilne vloge. Podjetja si prizadevajo pritegniti in zadržati ta ključni segment.”
Trendna ugodnost je podpora pri menopavzi. To ni le skrb zaposlenih, temveč tudi podjetij. Nedavna študija klinike Mayo je razkrila, da simptomi menopavze letno povzročijo približno 1,8 milijarde dolarjev izgubljenih delovnih ur.
Ameriško biotehnološko podjetje Genentech je letos na zahtevo skupine zaposlenih uvedlo posebno oskrbo za menopavzo za svojih 13.500 zaposlenih in njihove partnerje. To vključuje video posvetovanja na zahtevo, tečaje o obvladovanju simptomov in napotitve k izvajalcem zdravstvenih storitev. V podjetju Genentech je zaposlenih 54 odstotkov žensk, povprečna starost zaposlenih pa je 45 let. Cori Davis, vodja kadrovske službe v družbi Genentech, opozarja na te demografske značilnosti. Predvideva, da bo v času zaposlitve v podjetju veliko zaposlenih doživelo menopavzo. Naš cilj je zagotoviti enostaven dostop do oskrbe.”
Usmerjanje generacije “sendvič” (Sandwich Generation)
Scott Floyd je pri Ciscu napovedal novo pobudo. Ugodnost oskrbe concierge care obravnava predvsem logistiko pomoči starejšim staršem. Poleg tega podpira otroke s posebnimi potrebami in pomaga partnerjem z medicinskimi diagnozami. Ta pobuda se je pojavila po raziskavi, ki je pokazala, da se številni zaposleni, zlasti skrbnice iz generacije X, počutijo preobremenjene.
Vodje in negovalci, zlasti tisti iz “sendvič” generacije, potrebujejo več podpore. Floydovo podjetje ponuja ugodnost, ki zaposlenim omogoča, da si zagotovijo domače negovalce za odrasle družinske člane, saj se zaveda, da je v kriznih razmerah ključnega pomena individualen pristop.
Kot pojasnjuje Carol Kulik, profesorica upravljanja človeških virov na Univerzi Južne Avstralije, imajo ugodnosti tako simbolne kot signalne učinke. Čeprav so oprijemljive, imajo tudi psihološko vlogo, saj kažejo, da delodajalec ceni svoje zaposlene. Zaznana vrednost teh ugodnosti ostaja visoka, tudi če jih zaposleni ne izkoristijo takoj. Kulik ugotavlja, da so ugodnosti, ki nakazujejo prihodnje potrebe, še posebej pomembne za generacijo X, ki se pri svojih petdesetih letih vse bolj zaveda svojega fizičnega zdravja in minljivosti življenja.
Novi ugodnosti, kot so “dopust za vnuke”, ki zaposlenim omogoča, da pomagajo svojim vnukom, in programi “snowbird”, kot je program podjetja CVS, ki zaposlenim omogoča delno upokojitev s sezonsko selitvijo, so za to demografsko skupino zelo privlačni. Kulik poudarja, da takšne ugodnosti spodbujajo pozitiven pogled na staranje.
Uvedba teh inovativnih ugodnosti s strani podjetij je pravočasna. Zaradi sedanjega nepredvidljivega gospodarstva podjetja ponovno ocenjujejo razporeditev virov. Kot ugotavlja svetovalec za ugodnosti Winans, je zmanjševanje stroškov na področjih, kot sta zavarovanje in pokojninski sklad, sicer mamljivo, vendar se podjetja odločajo za stroškovno učinkovitejše alternative ugodnosti. Te nove ugodnosti, namenjene srednjim letom, so primer te spremembe.
Winansova, ki razmišlja o svojih dve desetletji trajajočih izkušnjah na področju ugodnosti v podjetjih, izraža presenečenje nad ugodnostmi za menopavzo, vendar pozdravlja vključujoč pristop, v okviru katerega se vsako življenjsko obdobje upošteva z ustreznimi ugodnostmi.