Pomanjkanje beljakovin vpliva na kožo, lase in nohte

Pomanjkanje beljakovin ne vpliva zgolj na mišice, ampak ima tudi izrazit vpliv na kožo, lase in nohte. Beljakovine niso zgolj gradniki mišic, temveč so temelj vašega zdravja in ključno hranilo za številne funkcije v telesu. Vprašanje, koliko beljakovin telo potrebuje, se pogosto obravnava pri razpravah o makrohranilih in ketonski dieti. Beljakovine so ključne tudi za kožo, lase, nohte, kosti, mišice, sklepe, presnovo, možgane in imunski sistem.

Vpliv pomanjkanja beljakovin na kožo, lase in nohte

Koža, lasje in nohti so sestavljeni iz beljakovin, predvsem aminokislin, ki igrajo ključno vlogo pri njihovi strukturi. Beljakovine so odgovorne za izgradnjo keratina, kolagena in elastina, ki so ključne sestavine za zdravje kože. Nacionalna medicinska knjižnica navaja, da so beljakovine pomembne za podporo telesu pri sintezi različnih vrst beljakovin, vključno s tistimi v koži.

Študije o povezavi med beljakovinami in zdravjem kože

Raziskave so pokazale, da zadostne količine visokokakovostnih beljakovin koristijo sintezi keratina, kolagena in elastina. Diete z nizko vsebnostjo beljakovin so bile povezane z razgradnjo kolagena in poškodbami kože. Osemdnevna dieta brez beljakovin je na podganah zmanjšala raven kolagena tipa I in III, medtem ko je druga študija povezala pomanjkanje beljakovin z atopijskim dermatitisom.

Pomanjkanje beljakovin in nohti

Ker so nohti sestavljeni iz trdih beljakovin, lahko krhki ali lomljeni nohti signalizirajo težave, povezane z beljakovinami. Najboljši način za reševanje tega problema je vključitev beljakovin bogatih živil v prehrano ali uživanje beljakovinskih dodatkov.

Kako se spopasti s pomanjkanjem beljakovin za ohranjanje zdrave kože?

Priporočen dnevni vnos beljakovin je vsaj 0,8 grama na kilogram telesne teže. Vključitev beljakovin bogatih živil, kot so mastne ribe, avokado, orehi, sončnična semena, sladki krompir, zelenjava in temna čokolada, vam lahko pomaga preprečiti težave s kožo, kot so rdečica, luskasta koža in depigmentacija.

Individualne potrebe po beljakovinah

Potrebe po beljakovinah se lahko razlikujejo med posamezniki. Nosečnice ali ženske v menopavzi lahko potrebujejo več beljakovin kot drugi. Pred večjimi spremembami v prehrani se posvetujte s svojim zdravstvenim delavcem, da boste zagotovili, da prejemate ustrezno količino beljakovin za vaše telo.

vir Foto: Pixabay Portal24