Poplave: Podjetja prijavila za 300 milijonov škode
Po nedavnih uničujočih poplavah, ki so prizadele številna podjetja v Sloveniji, se soočajo z naraščajočo napetostjo, saj še vedno čakajo na izplačilo predplačil za obnovo in sanacijo. V petek je bil rok za oddajo vlog za predplačila, vendar še ni jasno, kdaj bodo podjetjem izplačana ta sredstva.
Država je obljubila, da bo podjetjem, ki so utrpela škodo v avgustovskih poplavah, zagotovila 50- oziroma 60-odstotno povračilo škode, vključno z uničeno opremo, zalogami in izpadom prihodka. Za nekatera podjetja, ki se srečujejo tudi z likvidnostnimi težavami zaradi prekinjene proizvodnje in visokih stroškov sanacije, pa je na voljo možnost predplačila v višini 10 odstotkov ocenjene škode.
Do petka je bilo podjetjem dovoljeno oddati vloge za predplačila, ki jih je obravnavalo ministrstvo za gospodarstvo pod vodstvom Matjaža Hana. Do zdaj so prejeli že 770 vlog. Ministrstvo pričakuje, da bodo številke še naraščale, nekatere vloge namreč prihajajo po pošti.
Ocenjena skupna škoda, ki je bila prijavljena v teh vlogah, znaša več kot 330 milijonov evrov. Ministrstvo trenutno pregleduje podatke in sešteva škodo. Končno odobritev predplačil bo morala izdati vlada. Kdaj, še ni znano.
KLS Ljubno in Boxmark Leather
Bogomir Strašek, lastnik podjetja KLS Ljubno, ki je utrpelo veliko škodo, poudarja pomembnost hitrega izplačila predplačila: “Teh 10 odstotkov je trenutno za nas zelo pomembnih, saj imamo visoko dinamiko naročanja storitev, delov za stroje v proizvodnji, ki pa je odvisna tudi od razpoložljivih finančnih virov. Zato bi si želeli, da denar pride čim prej.”
Marjan Trobiš, šef podjetja Boxmark Leather in predsednik Združenja delodajalcev Slovenije (ZDS), je izrazil pričakovanje, da bo vlada izvedla izplačila “v najkrajšem možnem času”. Enako zagotovilo je dobil tudi od gospodarskega ministra Hana in finančnega ministra Klemna Boštjančiča, navaja N1.
KLS Ljubno ocenjuje škodo na več kot sto milijonov evrov, kar kaže na pričakovanje, da bodo prejeli vsaj 10 milijonov evrov predplačila. S tem pa se želi čim prej vrniti k proizvodnji in ohraniti svoj položaj kot ključni dobavitelj avtomobilskih proizvajalcev v Evropi.
Poplave in ustavitev proizvodnje v podjetju KLS Ljubno so prizadele tudi druge dobavitelje, kot je podjetje Boxmark Leather. Trobiš je razkril, da bodo poskušali nadomestiti izpad v delovnem procesu z naročili iz letalske industrije. Zadnja leta so delali na razpršitvi svojega prodajnega portfelja, da bi zmanjšali tveganje ob takih dogodkih.
KLS Ljubno si želi čim hitrejšega ponovnega zagona svoje proizvodnje. Podjetje je nedavno utrpelo obsežno škodo zaradi poplav, kar pa je najbolj prizadelo nemškega proizvajalca avtomobilov Volkswagen.
Nemški Volkswagen je zaradi posledic poplav prisiljen ustaviti ali zmanjšati proizvodnjo v treh svojih tovarnah na Portugalskem in v Nemčiji. Včeraj so napovedali, da bodo med 11. in 29. septembrom zaposleni v njihovi največji tovarni v Wolfsburgu delali s skrajšanim delovnim časom. Nemški mediji poročajo, da bodo morebitne nove prilagoditve proizvodnje javnosti sporočili v prihodnjih dneh.
Nujnost hitrega ukrepanja vlade
Bogomir Strašek, lastnik podjetja KLS Ljubno, izraža nujnost hitrega ukrepanja vlade: “Upam, da bodo na vladi pohiteli. Mi smo povzročili kar velike težave tovarnam po Evropi, mislim, da je interes, pa tudi odgovornost, tako nas kot države, da čim hitreje spet zaženemo proizvodnjo.”
KLS Ljubno trenutno prejema pomoč od svojih kupcev pri sanaciji škode. Strašek je pojasnil, da bodo morali zagnati 650 različnih strojev, ki so digitalizirani in med seboj povezani. Pri tem jim pomagajo mehatroniki in elektroinženirji, ki so jih poslali kupci in nekatera slovenska podjetja.
Če bo potrebno kupiti nove stroje, se bo datum ponovnega zagona proizvodnje še bolj zamaknil. Slednje pa bi imelo resne posledice. Zato je ključna hitrost, da KLS Ljubno ohrani svoje kupce in svoj tržni delež v Evropi.
Težave zaradi KLS Ljubno že občutijo tudi druga podjetja, ki niso neposredno prizadeta, vključno s podjetjem Boxmark Leather iz Kidričevega, ki izdeluje sedežne prevleke. Marjan Trobiš, direktor Boxmark Leather, je poudaril: “KLS Ljubno je dobavitelj večini avtomobilske industrije. Če enega dela ni, avtomobila ne morete sestaviti, posledično pa trpimo tudi drugi dobavitelji.”
V prizadevanju nadomestiti izpad v delovnem procesu bodo pri Boxmark Leather poskušali pridobiti naročila iz letalske industrije. Trobiš je dodal: “Na srečo smo zadnja leta veliko delali na razpršitvi prodajnega portfelja, tako da je v primeru takih dogodkov tveganje manjše.”
vir Foto: STA