Posadka Titana je vedela, da gre v smrt: Razkritja v tožbi za 50 milijonov dolarjev
Družina francoskega raziskovalca Paula-Henrija Nargeoleta, ki je bil eden od petih potnikov podmornice Titan, ki je junija 2023 implodirala med odpravo do razbitin Titanika, je proti podjetju OceanGate vložila tožbo v višini več kot 50 milijonov dolarjev. Družina v tožbi trdi, da je posadka Titana pred nesrečo doživela grozo in duševno bolečino. Operaterja podmornice obtožujejo hude malomarnosti in prikrivanja ključnih informacij o plovilu.
Nargeolet, znan kot “Mr. Titanik” zaradi svoje obsežne zgodovine potapljanja do znamenitih razbitin, je bil eden najbolj izkušenih raziskovalcev v tej industriji. V svoji karieri je sodeloval pri kar 37 potopih do kraja Titanika, kar ga je postavilo v sam vrh strokovnjakov za to področje. Po mnenju odvetnikov, ki zastopajo njegovo družino, Nargeolet ne bi nikoli sodeloval pri odpravi, če bi bil seznanjen z vsemi napakami in pomanjkljivostmi podmornice Titan.
Tožba, vložena v okrožju King v ameriški zvezni državi Washington, navaja, da je Titan približno 90 minut po začetku potopa “odvrgel uteži”. Slednje naj bi bil znak, da je ekipa zaradi težav poskušala prekiniti potop. Čeprav natančnega vzroka za neuspeh morda ne bo nikoli mogoče določiti, strokovnjaki menijo, da je posadka Titana verjetno vedela, da se bo zgodilo nekaj usodnega. V tožbi je zapisano, da so verjetno slišali hrup, ki ga je povzročala naraščajoča obremenitev ogljikovih vlaken na trupu podmornice. Navedeno je tudi, da so se verjetno zavedali nepopravljivih poškodb plovila, kar je povzročilo izjemno grozo in duševno bolečino.
OceanGate še ni podalo uradnega komentarja glede tožbe
OceanGate, podjetje, ki je lastnik podmornice, ni podalo uradnega komentarja glede tožbe. Prav tako še ni znano, kako se bodo toženi odzvali na obtožbe, saj imajo nekaj tednov časa za odgovor. V tožbi je navedeno, da je bil Nargeolet zaposlen pri OceanGate in je na Titanu deloval kot član posadke. Kljub temu pa se v tožbi trdi, da mu niso bile razkrite vse informacije o stanju in varnosti plovila.
Kritike so usmerjene tudi na sodobno zasnovo podmornice, ki je vključevala brezžični elektronski sistem, od katerega so bila odvisna vsa krmilna sredstva. Po navedbah v tožbi sistem ne bi deloval brez stalnega vira energije in brezžičnega signala, kar je povzročilo dodatne težave in potencialno privedlo do nesreče.
Nepremišljenost
V tožbi je tudi navedeno, da je izvršni direktor in soustanovitelj OceanGate, Stockton Rush, ki je bil med petimi žrtvami nesreče, prevzel vodenje podmornice, ko je ta eksplodirala. Rush je opisan kot ekscentričen in samooklican “inovator” v industriji globokomorskega potapljanja. Njegova nepremišljenost pa naj bi bila eden izmed glavnih dejavnikov, ki so privedli do tragedije.
Poleg Nargeoleta in Rusha so v imploziji umrli še britanski pustolovec Hamish Harding ter dva člana ugledne pakistanske družine, Shahzada Dawood in njegov sin Suleman Dawood.
Nesreča je sprožila široko razpravo o varnosti in prihodnosti zasebnega globokomorskega raziskovanja, zlasti v kontekstu nekonvencionalnih zasnov plovil in zavračanja neodvisnih pregledov, ki so standard v industriji. Ameriška obalna straža je sprožila preiskavo, katere rezultati naj bi bili predstavljeni na ključni javni obravnavi, ki je predvidena za september.
Medtem ko se preiskave nadaljujejo, tožba družine Nargeolet izpostavlja hudo malomarnost in nepremišljenost OceanGate ter poziva k odgovornosti za smrt petih potnikov na Titanu.
[Vir: AP]; Portal24; Foto: Wikimedia/Madelgarius