Poškodbe zaradi nepravilne uporabe e-skirojev v porastu
Na novinarski konferenci o uporabi električnih skirojev so strokovnjaki opozorili na zaskrbljujoč porast poškodb, ki so posledica nepravilne uporabe teh priljubljenih prevoznih sredstev. Poškodbe segajo od blagih odrgnin do hudih poškodb glave, pri čemer se mnogi uporabniki zaradi teh poškodb znajdejo v bolnišnicah, nekateri pa se celo borijo za življenje. Strokovnjaki so poudarili nujnost previdne vožnje in upoštevanja zakonodaje.
Uroš Tominc, vodja urgentnega kirurškega bloka UKC-ja Ljubljana, je v uvodu predstavil zaskrbljujoče številke. Letno obravnavajo med 650 in 700 poškodovancev, ki so se poškodovali med vožnjo z e-skiroji, med njimi pa jih od 5 do 10 odstotkov zaradi resnosti poškodb ostane v bolnišnici. Tominc je opozoril, da se nekateri zaradi hudih poškodb glave borijo za življenje, in dodal, da nekaj pacientov žal poškodbam podleže. Trenutno se v UKC-ju Ljubljana zaradi hujših poškodb zdravi dva pacienta.
Podobno stanje beležijo tudi v UKC-ju Maribor, kjer so do konca julija letos oskrbeli 111 poškodovancev, od tega kar 60 mlajših od 18 let. Strokovnjaki so na konferenci opozorili, da je nesreča z e-skirojem lahko enako nevarna kot padec z drugega nadstropja, kar pomeni resno tveganje za hude telesne poškodbe.
Hude poškodbe so redke, vendar imajo lahko dolgotrajne in nepovratne posledice
Klemen Grabljevec, predstojnik oddelka za rehabilitacijo pacientov po nezgodnih poškodbah možganov na URI-ju Soča, je pojasnil, da so resne poškodbe sicer redke, vendar imajo lahko dolgotrajne in nepovratne posledice za posameznika in njegovo družino. “Čeprav so številke majhne, moramo opozoriti, da tovrstne nesreče lahko privedejo do nepovratnega stanja,” je dejal Grabljevec, ki je poudaril tudi pomen pravilne uporabe e-skirojev in spoštovanja zakonodaje.
E-skiroji so sicer zakoniti in lahko varni, če se uporabljajo pravilno, in sicer do hitrosti 25 km/h. Vendar pa se lahko v primeru trka z oviro pri tej hitrosti uporabnik sooči z enakimi posledicami, kot če bi padel z drugega nadstropja. To pomeni hude zlome kosti in v primeru udarca v glavo tudi resne poškodbe, ki zahtevajo dolgotrajno rehabilitacijo, je pojasnil Grabljevec.
Uporaba čelade je ključna
Strokovnjaki so na konferenci posebej izpostavili pomen uporabe čelade, ki je zakonsko predpisana do 18. leta, vendar priporočljiva za vse uporabnike. Po besedah Tominaca uporaba čelade za polovico zmanjša verjetnost hudih poškodb glave, pri čemer so tudi manjše poškodbe ob uporabi čelade precej manj verjetne.
Ivan Kapun, vodja sektorja prometne policije GPU, je pojasnil, da je uporaba e-skirojev zaradi njihove hitrosti in tišine zelo priljubljena, vendar ravno zaradi teh lastnosti predstavljajo nevarnost, saj jih drugi udeleženci v prometu težje zaznajo. Kapun je poudaril, da morajo vozniki e-skirojev upoštevati prometne predpise, kot so vožnja po kolesarskih poteh in omejitve hitrosti. Prav tako je opozoril na prepoved vožnje pod vplivom alkohola in na pomembnost, da se na e-skiroju vozi le ena oseba.
Policija si prizadeva za spremembo zakonodaje, ki bi med drugim vključevala tudi tehnične preglede e-skirojev, saj je trenutna ureditev po mnenju Kapuna neučinkovita pri zaznavanju predelanih skirojev. Policija je ministrstvu za infrastrukturo že podala predloge za spremembe, vendar te še čakajo na politično podporo.
Strokovnjaki so zaključili s pozivom staršem, naj otroke naučijo pravilne uporabe e-skirojev, saj lahko s tem bistveno zmanjšajo tveganje za poškodbe, ki so, kot so poudarili, pogosto nepotrebne.
[Vir: MMC RTV SLO]; Portal24; Foto: Pixabay