Povečajte možgansko moč: šest nasvetov za povečan vnos magnezija

ByAna Koren

2. aprila, 2023

Šest dobrih nasvetov za povečan vnos magnezija

Se sprašujete kako povečati vnos magnezija? Ste pozabljivi ali se težko zberete? Morda je kriva vaša prehrana. Nedavne raziskave so pokazale močno povezavo med vnosom magnezija in zdravjem možganov, zlasti pri ženskah. Na žalost mnogi ljudje s svojo prehrano ne dobijo dovolj magnezija. 

Nedavna študija, ki so jo izvedli raziskovalci na Avstralski nacionalni univerzi, je odkrila močno povezavo med vnosom magnezija s hrano in zdravjem možganov. Študija je pokazala, da so tako moški kot ženske, ki so uživali višje ravni magnezija, imeli večji volumen možganov.

Ugotovitve študije so pokazale tudi, da so nevroprotektivni učinki magnezija še posebej pomembni pri ženskah, zlasti pri ženskah po menopavzi. Na podlagi teh rezultatov raziskovalci priporočajo povečanje vnosa magnezija že od zgodnjega otroštva, da bi se v prihodnosti potencialno zaščitili pred nevrodegenerativnimi boleznimi, kot je Alzhiemerjeva bolezen.

Magnezij je esencialni mineral, ki je potreben za več pomembnih telesnih funkcij, vključno z uravnavanjem krvnega tlaka, podpiranjem delovanja živcev in mišic ter ohranjanjem zdravih kosti. Vendar veliko ljudi s svojo prehrano ne zaužije dovolj magnezija.

Kako povečati raven magnezija v telesu?

1. Jejte hrano, bogato z magnezijem

Eden najboljših načinov za povečanje vnosa magnezija je uživanje hrane z naravno visoko vsebnostjo magnezija. Nekateri primeri živil, bogatih z magnezijem, vključujejo:

* Temno listnata zelenjava: špinača, ohrovt in zelje so odlični viri magnezija.
* Oreščki in semena: mandlji, indijski oreščki, bučna semena in sezamovo seme so dobri viri magnezija.
* Polnozrnate žitarice: rjavi riž, kvinoja in polnozrnat kruh vsebujejo veliko magnezija.
* Stročnice: leča, čičerika in črni fižol so dobri viri magnezija.

2. Izberite živila, obogatena z magnezijem

Številna živila so zdaj obogatena z magnezijem in vam pomagajo doseči cilje dnevnega vnosa. Nekateri primeri živil, obogatenih z magnezijem, vključujejo kosmiče za zajtrk, mleko in nekatere znamke ustekleničene vode.

3. Razmislite o jemanju dodatka magnezija

Če s svojo prehrano ne morete dobiti dovolj magnezija, boste morda želeli razmisliti o jemanju dodatka magnezija. Pred začetkom kakršnih koli novih dodatkov se posvetujte s svojim zdravnikom.

4. Omejite vnos kofeina in alkohola

Glede na študije lahko tako kofein kot alkohol vplivata na absorpcijo magnezija, zato je dobro, da omejite vnos teh snovi.

5. Kuhajte z zelišči in začimbami

Z magnezijem so bogata tudi nekatera zelišča in začimbe, kot so bazilika, koriander in kumina. Poskusite ta zelišča in začimbe dodajati svojim obrokom in tudi tako povečajte vnos magnezija.

6. Povečajte vnos sadja in zelenjave

Sadje in zelenjava sta na splošno bogata z različnimi vitamini in minerali, vključno z magnezijem. Nekatere vrste sadja in zelenjave imajo visoko vsebnostjo magnezija so banane, avokado, fige in sladki krompir.

Zagotavljanje dovolj magnezija v prehrani je ključnega pomena za ohranjanje optimalnega zdravja možganov. Z upoštevanjem teh nasvetov lahko pomagate zaščititi svoje možgane in splošno zdravje.

vir Foto: Pexels