Zaradi naraščajočih življenjskih stroškov v Evropi in ZDA se povpraševanje po čokoladi zmanjšuje. Tako vsaj kažejo novi podatki največjih svetovnih proizvajalcev čokolade.
Skupni obseg prodaje čokolade na drobno je v ZDA, v zadnjih nekaj mesecih, padel za 2 do 3 odstotke. Cene so se namreč zvišale.
Prodaja čokolade, zlasti v Združenih državah, raste in pada skupaj z nakupi številnih drugih izdelkov, po katerih radi segajo potrošniki. V kasnejših fazah pandemije koronavirusa so nakupe spodbudili vladni dodatki, ki so kot ljudi stimulirali, da so ohranjali življenske navade.
Proizvajalci
Proizvajalci čokolade pa v vedenju potrošnikov vendarle opažajo nekaj sprememb. Kupci npr. s poličk okoli blagajn izbirajo posamezne čokoladne ploščice namesto pakiranj z več čokoladicami. Po podatkih tržnega raziskovalca iz Chicaga je obseg prodaje čokoladnih izdelkov v ZDA v 13 tednih, v primerjavi z letom prej, upadel za 1,5 odstotka, cene čokolad so namreč poskočile za 8,2 odstotka.
Podatki IRI so pokazali še, da se je obseg prodaje ameriških čokoladnih blagovnih znamk oziroma manjši del trga, ki je ponuja cenovno ugodnejšo čokolado, v zadnjih šestih mesecih povečal za 8 odstotkov.
V Veliki Britaniji so ugotovil, da se je 40 odstotkov Britancev pri nakupu prigrizkov in slaščic, v štirih do šestih tednih, odločilo za cenejše izdelke.
Čokolada nižjega cenovnega razreda ima nižjo vsebnost kakava, kar pomeni, da bi se povpraševanje po kakavu zmanjšalo, tudi če bi obseg prodaje čokoladic v času recesije ostal enak.
Proizvajalci čokolade so pričakovali, da se bo povpraševanje po kakavu letos povečalo za približno 2,5 odstotka. Zaenkrat je rast pol manjša, torej 1 odstotna. Naslednje leto, če bo inflacija vztrajala in se bo rusko-ukrajinska vojna nadaljevala, trgovci in strokovnjaki pravijo, da rasti ne bo.
Foto: Cannon Photography LLC/Alamy