Ram je uradno potrdil vrnitev ikoničnega 5,7-litrskega motorja HEMI® V-8 v svojo ponudbo, začenši z modelnim letom Ram 1500 2026. Po odločitvi, da v letu 2025 preide na šestvaljne motorje, so povratne informacije kupcev jasno pokazale, da nostalgija in moč V-8 motorjev ostajata živa in pomembna.
»Ram je zamočil, ko smo opustili HEMI – mi smo ga kupili in mi smo ga popravili,« je bil odkrit Tim Kuniskis, izvršni direktor znamke Ram. »Ne vračamo le legendarnega motorja V-8, temveč širimo svobodo izbire pogonskih sklopov za naše stranke.«
HEMI V-8 motor bo opremljen s hibridnim sistemom eTorque, ki zagotavlja dodatno odzivnost in učinkovitost. S skupno močjo 395 KM in 556 Nm navora, Ram 1500 doseže 0–100 km/h v 7,8 sekunde, vleče do 5200 kg (evropsko homologiran do 3500 kg) in ima največjo nosilnost 793 kg.
Specifikacija | HEMI V-8 eTorque |
Prostornina | 5,7 litra |
Moč | 395 KM |
Navor | 556 Nm |
Poraba | 16 l/100 km |
Emisije CO₂ | 362 g/km |
Pospešek (0–100 km/h) | 7,8 s |
Vlečna zmogljivost (EU) | do 3500 kg |
Nosilnost | 793 kg |
Sistem eTorque: več kot hibrid
Ekskluzivno za Ram je eTorque edini hibridni sistem, ki je na voljo z motorjem V-8. Gre za rešitev, ki izboljša odzivnost, start/stop delovanje, regeneracijo energije in celo prestavljanje. Motor-generatorska enota je povezana z 48-voltnim baterijskim sklopom, ki ob potrebi doda do 176 Nm navora in zgladi prehode med različnimi vozniškimi situacijami.
Z energijo napaja tudi 12V sistem preko integriranega pretvornika, medtem ko ima vozilo še vedno klasični zaganjalnik za hladne zagonje.
Vsak Ram 1500 2026 z motorjem HEMI bo nosil novo značko »Simbol protesta«, ki so jo zasnovali Ramovi oblikovalci. Gre za stilizirano Ramovo glavo v gibanju, ki izhaja iz bloka motorja V-8 in simbolizira trdno odločitev znamke, da ostane zvesta svojim kupcem.
HEMI bo na voljo pri različicah Ram 1500, Laramie, Limited ter kasneje tudi pri modelu Sport. Prva vozila naj bi v evropske prodajne salone prispela pozimi 2025, naročila pa se začnejo sprejemati julija letos.
Ramova paleta motorjev: izbira med legendarnim in prihodnostjo
Čeprav se HEMI vrača, Ram ne opušča razvoja. V ponudbi ostajata tudi dva šestvaljna motorja Hurricane, ki presegata HEMI po številnih tehničnih parametrih.
Motor | Moč (KM) | Navor (Nm) | CO₂ (g/km) | Poraba (l/100 km) | 0–100 km/h (s) |
HEMI V-8 eTorque | 395 | 556 | 362 | 16,0 | 7,8 |
3.0L Hurricane SO | 420 (+6 %) | 636 (+14 %) | 311 (-14 %) | 13,1 (-18 %) | 5,3 (-32 %) |
3.0L Hurricane HO | 540 (+27 %) | 706 (+27 %) | 338 (-7 %) | 14,2 (-11 %) | 4,6 (-41 %) |
Hurricane motorja ostajata najmočnejši in najučinkovitejši opciji, vendar HEMI s svojo zgodovino, zvočno kuliso in čustvenim nabojem ostaja za marsikoga nenadomestljiv.
Ram 1500: še vedno merilo med pick-upi
Ob vrnitvi HEMI V-8 ostaja Ram 1500 referenca na področju tehnologije, udobja in zmogljivosti:
- Več kot 50″ digitalnih zaslonov, vključno z edinstvenim 10,25″ zaslonom za sovoznika
- RamBox®, večfunkcijska prtljažna vrata, zračno vzmetenje Active-Level™
- Razkošje modela Tungsten s 24-smernimi masažnimi sedeži, avdio sistemom Klipsch in 540 KM
- Najboljše terenske zmogljivosti v razredu – Ram 1500 RHO z 0–100 km/h v 4,6 sekunde
Ram z modelom 1500 2026 jasno sporoča: ne gre za statistike, temveč za voznike. Povratek 5,7-litrskega HEMI V-8 pomeni več kot tehnično odločitev – je simbol zvestobe tistim, ki cenijo tradicijo, surovo moč in svobodo izbire. V časih elektrifikacije in downsizinga Ram ponuja tudi drugačno pot – in ob tem vsemu dodaja še glasen, prepoznaven zvok V-8 motorja.
Miha D. Kovač
Foto: Ram