Premier Golob: Slovenija bo na železniškem zemljevidu sinonim za uspeh

Slovesnost ob pričetku gradbenih del na Železniški postaji Ljubljana [Foto: Katja Kodba STA/Vlada Flickr]

Premier Golob: Ljubljana postaja ključno vozlišče evropskega železniškega omrežja

[MMC RTV SLO] – Z uradnim odkritjem spominske plošče se je začela dolgo pričakovana nadgradnja ljubljanske železniške postaje, projekta, ki ga premier Robert Golob opisuje kot več kot le nacionalni dosežek. Območje, kjer se nahaja železniška postaja, je namreč del enega najpomembnejših evropskih železniških omrežij. Kot je poudaril Golob, gre za strateški projekt, ki presega meje Slovenije in utrjuje njen položaj v evropski infrastrukturi.

“Ta projekt ni pomemben samo za Ljubljano, ni pomemben samo za potniški promet, ni pomemben samo za Slovenijo, ampak je vse to in še bistveno več. Na tem mestu se namreč stikajo najpomembnejši evropski železniški koridorji,” je izpostavil premier. Premier Golob verjame, da bo Slovenija s tem projektom postala sinonim za uspeh na evropskem železniškem zemljevidu, podobno kot je že prepoznavna na drugih področjih.

Pomen naložb in odpornost na podnebne spremembe

Premier je med nagovorom poudaril tudi širši pomen takšnih infrastrukturnih projektov. Po njegovih besedah Slovenija z večjimi naložbami v infrastrukturo krepi svojo odpornost na podnebno krizo. Mobilnost je po njegovem mnenju nepogrešljiv člen zelenega prehoda, zato so naložbe v ta sektor ključnega pomena. “Projekt potrjuje, da je odločitev te vlade, ki je izrazito povečala državne naložbe, prava,” je dejal Golob.

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je med dogodkom poudarila, da bo ljubljanska železniška postaja v prihodnjih dveh letih preoblikovana v osrednje multimodalno vozlišče v Sloveniji. S postavitvijo novih peronov in sodobno infrastrukturo bo omogočeno obratovanje približno 450 vlakov dnevno, kar bo močno izboljšalo povezave med glavnim mestom in regijo. “Čez slabi dve leti bo na tem mestu stalo osrednje multimodalno vozlišče in najsodobnejše postajno poslopje, ki bo navduševalo potnike ter prineslo pomembne izboljšave,” je poudarila ministrica Bratušek.

Ministrica je še izpostavila, da je Slovenija za projekt prejela več kot 180 milijonov evrov evropskih sredstev, kar dodatno potrjuje pomembnost projekta na ravni Evropske unije. Kljub vsemu pa je opozorila na vpliv gradbenih del na promet in pozvala udeležence k previdnosti ter strpnosti.

Pogled Evropske komisije in finančna podpora

Projekt je podprla tudi Evropska komisija, kar je med dogodkom izpostavila Jerneja Jug Jerše, vodja predstavništva Evropske komisije v Sloveniji. Omenila je, da gre za največji projekt, ki ga v Sloveniji sofinancira evropski mehanizem za okrevanje in odpornost, ter da ima projekt ključni pomen za celotno evropsko železniško omrežje TEN-T. “Je del prometne hrbtenice Evrope in vseevropskega železniškega omrežja TEN-T, hkrati pa želimo olajšati in pospešiti razvoj in učinkovitost javnega potniškega prometa,” je dejala Jug Jerše.

Evropska komisija bo Sloveniji kmalu izplačala 257,7 milijona evrov, ki so namenjena projektom v okviru mehanizma za okrevanje in odpornost. Kljub finančni podpori pa je Jerše opozorila, da mora Slovenija izvesti ključne reforme, če želi v celoti izkoristiti sredstva. “Vendar naj vse te reforme ne bodo le kljukica pri tako imenovanih mejnikih in ciljih,” je pozvala.

Ljubljana kot trajnostna prestolnica

Nadgradnjo železniške postaje je pozdravil tudi župan Mestne občine Ljubljana Zoran Janković, ki je izpostavil prizadevanja Ljubljane za trajnostno mobilnost in podnebno nevtralnost. Ob tem se je zahvalil ministrstvu za infrastrukturo za dobro sodelovanje in poudaril, da širša železniška infrastruktura v prestolnici prav tako potrebuje nadgradnjo.

Nadgradnja ljubljanske železniške postaje bo prinesla številne izboljšave, vključno s šestimi novimi peroni, ki bodo prilagojeni za gibalno ovirane osebe. Zgrajen bo nov nadhod s postajno dvorano, ki bo omogočal hiter in varen prehod med peroni, opremljen z dvigali, tekočimi stopnicami in tekočimi trakovi. Nadhod bo pešcem omogočal povezavo med mestnim središčem in Bežigradom.

Poleg tega bodo poskrbeli za širitev in rekonstrukcijo podhoda, ločene površine za kolesarje in pešce, ter izvedbo dvigal, kar bo dodatno izboljšalo dostopnost. V postajni dvorani bodo prostori za prodajo vstopnic, čakalnica za potnike ter sanitarije.

Projekt bo trajal 22 mesecev, dela pa bo izvajal konzorcij podjetij SŽ-Železniško gradbeno podjetje, Kolektor Igin, CGP in GH holding, pri čemer je vrednost pogodbe ocenjena na skoraj 244 milijonov evrov z davkom na dodano vrednost.

Portal24; Foto: Katja Kodba STA/Vlada RS Flickr