Prenova ljubljanske železniške postaje težka skoraj 244 milijonov evrov
Direkcija RS za infrastrukturo je po dolgem postopku izbire in pogajanj izvedbo osrednjega dela prenove ljubljanske železniške postaje oddala konzorciju slovenskih gradbenih podjetij, ki ga vodi družba SŽ-Železniško gradbeno podjetje (SŽ-ŽGP). Na javni razpis, objavljen marca letos, sta prispeli dve ponudbi: konzorcija z vodilnim SŽ-ŽGP in družbe VOC Objekti. Konzorcij SŽ-ŽGP je ponudil izvedbo del za nekaj manj kot 247 milijonov evrov, medtem ko je VOC Objekti predlagal višjo ceno, in sicer 259,6 milijona evrov. Ker sta obe ponudbi presegali ocenjeno vrednost projekta, je Direkcija sprva zavrnila oddajo naročila in se nato odločila za konkurenčni postopek s pogajanji.
Med pogajanji se je Direkcija na koncu dogovorila le še s konzorcijem SŽ-ŽGP, v katerem sodelujejo tudi podjetja Kolektor Igin, CGP in GH Holding. Končna dogovorjena cena znaša 199,9 milijona evrov brez davka oziroma 243,9 milijona evrov z vključenim davkom. Hkrati je konzorcij predlagal skrajšanje roka za dokončanje del iz 24 na 22 mesecev, kar bo omogočilo pravočasno črpanje sredstev iz evropskega mehanizma za okrevanje in odpornost, namenjenega obnovi po pandemiji. Odločitev o izbiri izvajalca sicer še ni pravnomočna.
Osrednji del prenove in načrtovani objekti
Projekt osrednjega dela prenove ljubljanske železniške postaje vključuje več pomembnih infrastrukturnih posodobitev. Glavna med njimi je izgradnja novega nadhoda s postajno dvorano, ki bo vsebovala dvigala, tekoče stopnice in tekoče trakove, kar bo omogočilo hitrejši prehod pešcev med centrom Ljubljane in Bežigradom. V postajni dvorani bodo prostori za prodajo vozovnic, čakalnica in sanitarije, površina vseh objektov pa bo obsegala 13.665 kvadratnih metrov. Poleg tega projekt vključuje nadgradnjo tirne infrastrukture, prenovo signalnovarnostnih naprav, rekonstrukcijo obstoječega podhoda s širitvijo za kolesarje in prilagoditvijo dostopov na severni in južni strani postaje, vključno z dvigali za dostop do peronov. Posodobljena bo tudi peronska infrastruktura, s posebnim poudarkom na prilagoditvah za osebe z gibalnimi ovirami.
Dodatni projekti in širša prenova postaje
Medtem že poteka prva faza prenove železniške postaje, ki vključuje gradnjo nadomestnega železniškega nadvoza nad Dunajsko cesto in spremljajoča dela na tirni infrastrukturi. Projekt je načrtovan za dokončanje do konca leta. Poleg tega potekajo dela v sklopu komercialnega projekta Emonika, ki vključuje prenovo komunalne in cestne infrastrukture na območju železniške postaje, kjer bo zgrajena tudi nova avtobusna postaja. Investitor projekta je madžarska bančna skupina OTP, preko družbe Mendota.
[Vir: MMC RTV SLO]; Portal24; Foto: Portal24/Edvard Kadič