Prenovljena Toyota Yaris: To so najpomembnejše novosti

Toyota Yaris je eden najbolj priljubljenih malih avtomobilov na svetu, še posebej cenjen je v Evropi. Na trgu je od leta 2020, da bi ohranil svežino je bil deležen manjše prenove. Zunanje oblike sprememb skoraj ni, je pa zato notranjost bolj digitalna, novi so tudi sistemi za pomoč pri vožnji in nov hibridni pogonski sistem.

Največja novost je zagotovo hibridni pogon. Dobil je zmogljivejši elektromotor in novo krmilno programsko opremo, ki skupno moč tega avtomobila poveča za 12 odstotkov, natančneje s trenutnih 116 na 130 KM. Največji navor elektromotorja se je v območju vrtljajev povečal za 30 odstotkov, s 141 Nm na 185 Nm. Vse to vodi do občutno boljših pospeškov, ne le med sprintom od 0 do 100 km/h, ampak predvsem med vmesnimi pospeški, ki so zelo pomembni pri prehitevanju. Čas, ki ga Yaris porabi za pospešek od 0 do 100 km/h, je skrajšan za pol sekunde in zdaj znaša 9,2 sekunde. Pospešek od 80 do 120 km/h zdaj traja 7,5 sekunde. Vse te izboljšave so bile dosežene z zmernim povečanjem emisij CO2, torej porabe. Emisije CO2 so zdaj 96-116 g/km. Podatkov o povprečni porabi Toyota še ni objavila.

Nov hibridni pogonski sklop še ne pomeni, da bodo sedanjega črtali iz ponudbe. Ostaja kot pogonska opcija za Yaris pod imenom “Hybrid 115”, novi pogon pa se bo imenoval “Hybrid 130”. Yaris v notranjosti prinaša nov prilagodljiv zaslon z instrumenti za voznika ter hitrejši in zmogljivejši infotainment sistem z dodatnimi funkcijami. 

Novi digitalni instrumenti

Zasloni digitalnih instrumentov imajo glede na opremo diagonalo 7 ali 12,3 palca, diagonala osrednjega zaslona pa je prav tako odvisno od opreme 9 ali 10,5 palca. Pri Toyoti poudarjajo, da so ti zasloni največji v tem razredu avtomobilov. Videz novega 12,3-palčnega zaslona instrumentov je mogoče prilagoditi s štirimi možnostmi glede na vrsto vožnje in voznikove želje, te možnosti so: Smart, Casual, Sporty in Tough.

Zahvaljujoč novemu informacijsko-razvedrilnemu sistemu in modulu za podatkovno komunikacijo je mogoče sisteme za asistenco in multimedijske funkcije nemoteno nadgraditi na daljavo, ne da bi se morali odpraviti v delavnico. Nov je tudi digitalni pametni ključ. To je funkcija zaklepanja in odklepanja avtomobila z mobilnim telefonom ter upravljanje nekaterih drugih njegovih funkcij. 

Sistem za pomoč pri vožji

Veliko sprememb je tudi pri sistemu za pomoč pri vožnji. Z uporabo nove kamere in radarja, ki lahko skenira dlje in širše kot prej, je sposobnost zaznavanja tveganja nesreč močno izboljšana. Gre za povsem nov sistem za “zmanjšanje pospeška”. Preprečuje kakršno koli nenadno pospeševanje pri nizkih hitrostih, če zazna, da obstaja nevarnost trčenja z vozilom spredaj. 

Pomočnik pri pojemku pomaga vozniku z nežnim pojemkom, ko voznik umakne nogo s stopalke za plin in se avto približa počasnejšemu vozilu ali ovinku. Nov element je tudi element asistenta krmiljenja. Sistem zazna ovinek in prilagodi moč servovolana, da voznik skozi ovinek pelje “gladko in stabilno”.

Na voljo je tudi nov sistem za zaustavitev v sili. Slednji prevzame nadzor nad avtomobilom, če vozniku postane slabo ali se onesvesti. Sistem deluje z vključeno funkcijo samodejnega ohranjanja avtomobila na voznem pasu. Če sistem ugotovi, da se voznik ne odziva, torej da se nekaj časa ni dotaknil plina, zavore in volana, se oglasi opozorilni ton. Če se voznik niti takrat ne odzove, sistem nežno ustavi vozilo, prižge vse štiri smernike in odklene vrata.

Kar zadeva zunanji videz, so spremembe minimalne. Avto je dobil nekaj novih barv in dvobarvnih kombinacij, s tem pa se seznam novosti konča. Pri Toyoti za zdaj o cenah ne govorijo, prav tako ni znano, kdaj bo avtomobil na trgu. Kupci na nekaterih trgih ga bodo lahko rezervirali prek spleta od naslednjega meseca, vendar ne vemo, ali je naš trg med njimi. 

vir Foto: Toyota Portal24