Prodaja električnih avtomobilov v Evropi pada, Nemčija ukinja subvencije

Foto: Pexels

Prodaja električnih avtomobilov v Evropi pada, Nemčija ukinja subvencije

Električni avtomobili so postali ključni del načrtov za zeleni prehod v Evropi, vendar se prodaja teh vozil trenutno sooča z upadom. Kljub temu, da bo od leta 2035 v Evropski uniji prepovedana prodaja novih bencinskih in dizelskih avtomobilov, je tržni delež električnih avtomobilov padel z 14,2 odstotka v prejšnjem letu na 12 odstotkov letos. Glavni razlog za to je odločitev Nemčije, da prekine subvencije za nakup električnih avtomobilov na svojem trgu, ki velja za največjega v Evropi.

Sigrid de Vries, generalna direktorica Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA), je izrazila zaskrbljenost zaradi trenutnega stanja na trgu. Raziskave kažejo, da manj kot 30 odstotkov Evropejcev razmišlja o nakupu električnega vozila, več kot polovica pa jih ni pripravljena plačati več kot 35.000 evrov za tak avto, kar je višje od trenutne povprečne cene večine električnih vozil.

Na konferenci o električnih vozilih v Lillestromu na Norveškem je de Vries opozorila, da se čas izteka, saj se bliža rok 2035, ko bi morala vsa nova vozila v EU imeti ničelne emisije. “V približno 10 letih moramo preiti od 15 odstotkov avtomobilov brez emisij na 100 odstotkov,” je dejala.

Medtem Norveška, ki ni članica EU, a je ena izmed vodilnih proizvajalk nafte in plina, nadaljuje z uspešnim uvajanjem električnih vozil. Pod vodstvom znamke Tesla so električna vozila v prvem četrtletju letošnjega leta predstavljala 90 odstotkov vseh novo registriranih avtomobilov, kar je posledica velikodušnih davčnih olajšav. Norveška si je zastavila cilj, da bo že naslednje leto dosegla 100-odstotni delež električnih novih registracij.

Proizvajalci avtomobilov, kot sta Volkswagen in Volvo, so na Norveškem že prenehali prodajati svoje modele z notranjim zgorevanjem.

Padec prodaje 

V Veliki Britaniji so prepoved prodaje novih avtomobilov z notranjim zgorevanjem preložili za pet let, do leta 2035, kar odraža širši pogled, da morda cilji elektrifikacije v Evropi niso realno dosegljivi. Nissan, eden izmed pionirjev električnih vozil, se kljub padcu prodaje ne zdi zaskrbljen. “Prodaja raste in pada, to je normalno,” pravi Guillaume Pelletreau, Nissanov podpredsednik za elektrifikacijo. Pelletreau dodaja, da kljub trenutnemu zmanjšanju prodaje obstaja jasen trend rasti.

Veliki avtomobilski proizvajalci kot so Volkswagen, Stellantis in Renault napovedujejo uvedbo novih, cenejših električnih modelov in obenem povečujejo proizvodnjo hibridnih vozil za izpolnitev povpraševanja. Kljub temu industrija opozarja na pomembne infrastrukturne ovire, ki otežujejo prehod na električna vozila. Pomanjkanje polnilnih postaj je še posebej očitno v Španiji, kjer 65 odstotkov avtomobilov parkira na ulici, kar otežuje dostop do polnjenja, pojasnjuje Isabel Gorgoso iz energetske skupine Cepsa.

Številne države EU se soočajo z dodatnimi regulativnimi izzivi, saj morajo proizvajalci avtomobilov slediti do devetim novim predpisom letno, medtem ko se nacionalne politike nenehno spreminjajo.

[Vir: Hina]; Portal24; Foto: Pexels