Prodaja vozil na Kitajskem pada: Porsche in BMW v težavah

911 GT3 s paketom Touring, 2024, [Foto: Porsche AG]

Prodaja vozil na Kitajskem pada: Porsche in BMW v težavah

Porsche in BMW sta se pridružila seznamu tujih avtomobilskih proizvajalcev, ki poročajo o znatnem padcu prodaje na kitajskem trgu, ki velja za največjega na svetu. Nemška proizvajalca sta razkrila, da se je njuna prodaja v letu 2024 v primerjavi s prejšnjim letom zmanjšala za 28 oziroma 13,4 odstotkov. Porsche je kot razlog navedel zahtevne gospodarske razmere, ki na Kitajskem še naprej vplivajo na prodajne rezultate.

Padec prodaje na Kitajskem je imel pomemben vpliv na globalne številke Porscheja. Globalne dobave so se kljub rasti na drugih trgih namreč zmanjšale za 3 odstotke. BMW se je znašel v podobni situaciji. Slednje pa nakazuje na širšo težavo, s katero se soočajo evropski avtomobilski proizvajalci na tem ključnem trgu.

Konkurenca domačih proizvajalcev električnih vozil

Tuje proizvajalce avtomobilov vse bolj izpodrivajo domači konkurenti, kot so BYD, Xiaomi in drugi, ki ponujajo visokotehnološke električne modele po privlačnih cenah. Primer BYD Seagull za 10.000 USD ali Xiaomi SU7 za 30.000 USD je le nekaj vozil, ki so prepričala kitajske kupce, navaja Business Insider. Poleg tega ta podjetja zdaj vstopajo tudi na luksuzni trg, kjer so bila do sedaj prisotna predvsem evropska imena.

BYD je razširil svojo luksuzno linijo Yangwang z modeli, kot sta športni avtomobil U9 in športni terenec U8 z naprednimi tehnologijami. Xiaomi pa je oktobra lansiral luksuzno različico limuzine SU7 za 114.000 USD. Ta premik k višjemu cenovnemu razredu je evropske znamke, vključno s Porschejem in BMW-jem, postavil pod še večji pritisk.

Prestrukturiranja in prilagoditve tujih proizvajalcev

Volkswagen, Porschejeva matična družba, je leta 2024 zabeležil 8,3-odstotni upad prodaje na Kitajskem, kar je močno vplivalo na njihove globalne strategije. Prav tako je o 7-odstotnem padcu prodaje poročal Mercedes. Občuten padec dobav sta utrpeli tudi Toyota in Honda. General Motors je decembra napovedal, da bo zaradi težav na kitajskem trgu utrpel finančno izgubo v višini 5 milijard dolarjev. GM namerava zapreti več tovarn in zmanjšati stroške v skupnem podjetju s SAIC Motorjem.

Nekateri proizvajalci, kot je Volkswagen, pa so se odločili za krepitev sodelovanja s kitajskimi podjetji. Nedavno so napovedali partnerstvo z Xpeng za izgradnjo mreže superhitrih polnilnic na Kitajskem, kar naj bi okrepilo njihovo prisotnost na trgu električnih vozil.

Porsche in BMW, ki sta Kitajsko leta 2023 štela za svoj drugi največji trg, se soočata z izzivi, ki terjajo hitre in premišljene ukrepe. Medtem ko nekateri zmanjšujejo svoje naložbe in spreminjajo strategije, drugi iščejo partnerstva z lokalnimi podjetji, da bi izboljšali konkurenčnost.

Portal24;

Foto: Porsche AG/fotografija je simbolna