Prostoročna in ‘prosto očesna’ vožnja: GM se približuje novi stopnji avtomatizacije
[TechCrunch] – Pred sedmimi leti je General Motors (GM) postal pionir na področju naprednih sistemov za pomoč voznikom (ADAS), ko je predstavil svoj sistem Super Cruise, ki omogoča prostoročno vožnjo. Zdaj si prizadeva za še večji napredek pri razvoju tehnologije, ki bi voznikom omogočila, da med vožnjo ne bi več potrebovali niti rok niti oči, je v nedavnem intervjuju za TechCrunch dejal Dave Richardson, višji podpredsednik inženiringa programske opreme in storitev pri GM.
Sistemi, ki omogočajo prostoročno in “prosto očesno” vožnjo, so v industriji znani kot raven 3 ali L3. Vendar pa ti sistemi, kljub naprednosti, še vedno ne predstavljajo popolnoma avtonomnih vozil, kot so robotaxiji podjetja Waymo, ki spadajo v raven 4. Sistemi L3, kot jih razvija GM, delujejo predvsem na avtocestah in pri nižjih hitrostih, kjer je še vedno potrebna voznikova pripravljenost, da v določenih trenutkih prevzame nadzor.
Čeprav sistemi ravni 3 še vedno zahtevajo določeno prisotnost voznika, bi uvedba takega sistema GM postavila pred večino konkurentov na področju naprednih vozniških sistemov. Trenutno večina proizvajalcev avtomobilov ponuja sisteme ravni 2, ki avtomatizirajo le del vožnje in zahtevajo, da je voznik ves čas pozoren. Primeri takih sistemov vključujejo Teslin avtopilot, GM-ov Super Cruise in Fordov Blue Cruise.
Edini proizvajalec, ki trenutno ponuja omejen sistem ravni 3 v ZDA, je Mercedes-Benz s svojim sistemom Drive Pilot. GM pa si prizadeva, da bi s prihodnjo različico sistema Super Cruise prešel na raven 3 in presegel to omejitev.
Nove funkcionalnosti Super Cruise
Super Cruise trenutno uporablja napredno tehnologijo, ki vključuje lidarske zemljevidne podatke, visokonatančni GPS, kamere in radarske senzorje. Sistem omogoča samodejno pospeševanje in zaviranje, ohranjanje razdalje med vozili, krmiljenje znotraj voznega pasu ter avtomatsko menjavo pasov. Pomembna varnostna funkcija sistema je nadzor nad voznikom, ki s pomočjo kamer spremlja, ali voznik opazuje cesto.
Čeprav je bil Super Cruise ob svoji predstavitvi leta 2017 prvi sistem v industriji, ki je omogočal prostoročno vožnjo, je GM dolgo časa omejeval njegovo dostopnost. Sprva je bil sistem na voljo le pri modelu Cadillac CT6 in samo na določenih avtocestah. Sčasoma je GM razširil dostopnost Super Cruise na različne modele, vključno s Chevroletom in GMC, in napovedal, da bo do konca leta 2025 sistem na voljo na približno 750.000 miljah cest v ZDA in Kanadi.
Richardson v intervjuju ni razkril natančne časovnice, kdaj bo Super Cruise dosegel raven 3 in postal široko dostopen. Poudaril pa je, da je za GM ključno, da bo sistem, ko bo predstavljen, popolnoma zanesljiv. Izpostavil je, da zgodnje lansiranje nedodelanega sistema lahko škoduje ugledu in zaupanju kupcev, pri čemer je naredil primerjavo z vožnjo z neizkušenim 15-letnikom, ki poveča voznikov stres namesto da bi ga zmanjšal.
Nova vodstvena ekipa in tehnološke izboljšave
GM zadnje čase pospešuje svoja prizadevanja za razvoj naprednih vozniških sistemov. Decembra je podjetje zaposlilo Anantho Kancherlo kot podpredsednico za razvoj ADAS. Kancherla je že postavila nove smernice za razvoj Super Cruise in njegove nadgradnje v naslednjo fazo. Ena od ključnih inovacij je razvoj sistema za sledenje voznikovim očem, ki se zdaj uporablja tudi za zmanjševanje motenj med vožnjo, tudi kadar Super Cruise ni aktiven. Nova funkcija, imenovana asistenca za pozornost voznika, je bila uvedena pred nekaj meseci in je zasnovana tako, da pomaga preprečevati motnje voznika.
Kancherla prinaša bogate izkušnje iz tehnološkega sveta Silicijeve doline, kjer je delal za podjetja, kot so Meta, Microsoft in Dropbox. Vendar pa je njegova vloga pri Lyftu, kjer je bil podpredsednik inženiringa programske opreme v enoti za avtonomna vozila, še posebej pomembna za njegov novi položaj v GM. Poleg Kancherle je tudi Richardson eden izmed številnih tehnoloških strokovnjakov, ki so se v zadnjem obdobju pridružili GM in prihajajo iz vrhunskih tehnoloških podjetij, kot je Apple.
Portal24; Foto: Pexels