Ali ljubite svojega moža ali ženo? Kako lahko to izmerimo? Ali lahko vemo, kateri dan smo se zaljubili? Nikakor ne moremo vedeti tega.
Tudi pri vodenju ne vemo kdaj točno je bil moment, ki nas je pripeljal do uspeha ali neuspeha. Tukaj notri najdemo tudi razvoj osebnosti v podjetjih. Zakaj?
Preden ste se v nekoga zaljubili, to ni bil le en dogodek. Nekdo vam je morda vsako jutro rekel »dobro jutro«, še predno je vzel v roke svoj telefon. Ko je odšel sebi po pijačo v hladilnik, jo je prinesel tudi vam. Kadar se je zbudil pred vami, vam je v posteljo prinesel zajtrk. Ko ste bili v stresu in žalostni, je bil tam za vas, vas poslušal z razumevanjem. Bila je vrsta ponavljajočih dogodkov, ki je vaš odnos s partnerjem poglabljala, zaradi katerih je postal vaš odnos trden in zdrav.
V kolikor bi umivali zobe le enkrat na teden, ne bi bili čisti, niti zdravi ne. Prav tako je pri telovadbi. V kolikor bi hodili enkrat na štirinajst dni v fitnes, ne bi bilo rezultata. Ali boste dosegli kakšen rezultat v kolikor boste šli v fitnes in prebili tam pet ur, kar bi ponovili šele čez en mesec? Ne. In v kolikor redno hodite v fitnes, veste kateri dan je vaše telo spremenilo obliko? Ne. To težko zmerimo, kajne?
Ravno tako je pri razvoju osebnosti – človeškega kapitala v podjetjih. Vrsto delavnic in izobraževanj, ki jih podjetja prakticirajo, ne more prinesti rezultata, v kolikor ne poskušamo doseči trajni dialog s top, middle managementom – ti pa s svojimi ljudmi. Z ljudmi se je potrebno ukvarjati vseskozi. Nekateri izberejo tedenska, štirinajstdnevna ali mesečna srečanja. Odvisno kako veliko je podjetje, kakšno vrednost namenja svojim ljudem in kakšna so razpoložljiva sredstva. Dejstvo pa je, da ljudje potrebujejo nekoga, da jih resnično vidi in sliši.
Leadership je skupek veliko majhnih stvari. Tako kot partnerski odnos, vadba, čiščenje zob in vse kar želimo, da je zdravo in traja. Zaradi tega bodo ljudje rekli, da imajo resnično radi svojo službo. To pomeni, da ne želijo iti drugam, so pripadni, sodelavci so kot »bratje in sestre« – vsi za enega, eden za vse. Vse to pa je odvisno od kulture podjetja. Gre za proces, ne zgodi se čez noč. Kar pomeni, da zjutraj prinesemo dobro energijo, pozdravimo z »dobro jutro«, človeka pogledamo v oči, resnično želimo vedeti kako je. »Kako ste?« ne sme biti le fraza. V kolikor se vam mudi, tega niti ne sprašujte.
Potrebujemo delati na občutkih, saj smo živa bitja. Zavzetost, pripadnost, lojalnost…se ne gradi brez EQ. Vodja potrebuje biti celovit. Če tega znanja kot vodja nimate in ste hkrati v pomanjkanju časa, lahko delegirate delo na področju razvoja osebnosti med strokovnjake. Še vedno pa ste vi vseskozi prisotni v podjetju in brez vaše redne pozornosti do zaposlenih, ne bodo zares ustvarjene vrednote, ki si jih želite v podjetju. Seveda jih je potrebno tudi živeti. Le tako boste dosegli kulturo podjetja, kjer so ljudje zadovoljni, povezani, motivirani, lojalni…govorimo o trajnem dialogu.
Takšno podjetje je poskrbelo za zdravo, odprto in varno okolje, kar se pozna tudi skozi komunikacijo, ki je eden najpomembnejših elementov. Gre za sodelovanje in ne razdruževanje. Ne smemo tekmovati med seboj znotraj podjetja, ampak skupaj za uspeh vseh. Družiti nas morajo skupna prepričanja, skupne vrednote, skupni cilji, povezanost…
Vodja mora poskrbeti, da zaposleni lahko razvijajo svoje osebnosti ter zaupanje vase. In veste kaj se zgodi potem? Čudež. Vsak posameznik postaja najboljša verzija sebe, verjame, zaupa in ruši svoje lastne meje zmožnosti v pozitivnem smislu. Od ljudi, od katerih morda niste pričakovali takšnih rezultatov, ste doživeli, kar si v sanjah niste upali misliti.
Za to ni »napačnih zaposlenih«. Napačno je lahko naše ravnanje z njimi, dojemanje, procesi, odločitve, vodenje, delegiranje…Od nas je odvisno ali bomo iz človeka potegnili najboljše možno ali najslabše. Enako seveda velja za partnerske odnose.
Da team lažje vodimo in razvijamo, moramo za temelje poskrbeti že predhodno – da imamo »prave« ljudi na »pravih« delovnih mestih oz., koga sprejmemo v svojo že obstoječo matrico.
Izzivi vedno so in bodo. Lažje se soočamo z njimi, kadar imamo osebnostno zrele zaposlene, ki skrbijo za svojo notranjo higieno. Za to je potrebna vztrajnost. Ne pozabite, da ste vsak dan boljša verzija sebe, v kolikor delate konstantno. S tem razvijate svoje »notranje mišice«.
Barbara Sarić, BA psihoterapevtske znanosti, spec.psihoanalize
O avtorici: Študirala je na Dunaju in v Ljubljani na SFU, Sigmund Freud University. Leta 2010 je diplomirala in se usmerila v psihoanalizo, ki je najbolj poglobljena od vseh smeri psihoterapije. Leta 2014 je zakorakala na samostojno pot in ustanovila podjetje Psihoterapija in celostni pristop k zdravju ter kasneje razvila svoj modul Razvoj osebnosti – človeškega kapitala kot pomoč HR-ju v podjetjih. V stik z njo lahko stopite TUKAJ
Opomba: Mnenja avtorja niso nujno tudi mnenja uredništva.