Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrača kot prvi električni “mini-superavtomobil”
Renault 5 Turbo 3E, ki bo na trg prišel leta 2027, predstavlja električno oživitev legendarnega modela Renault 5 Turbo iz osemdesetih let prejšnjega stoletja. Ta ikonični avtomobil, ki je nekoč navduševal z drznim značajem in izjemnimi dosežki na relijih, se zdaj vrača v povsem novi preobleki – kot prvi električni “mini-superavtomobil”.
Z močjo 540 konjskih moči, inovativnimi motorji v kolesih in spektakularnim dizajnom obljublja nepozabno vozniško izkušnjo v kompaktni obliki, dolgi le štiri metre. Ob podpori Alpine, strokovnjakov za športne električne modele, Renault s tem vozilom ustvarja novo kategorijo vozil, ki združuje vrhunske zmogljivosti in prilagodljivost po meri kupcev.
Oživitev legende z električnim srcem
Renault 5 Turbo in Turbo 2 sta v osemdesetih letih zaznamovala avtomobilsko zgodovino kot prva francoska modela s turbo motorjem, tehnologijo, ki jo je Renault takrat uspešno prenesel iz Formule 1. Njuna drznost in reli uspehi so ju povzdignili v kultni status, danes pa sta med zbiratelji izjemno cenjena.
Renault 5 Turbo 3E gradi na tej dediščini, a je več kot le modernizirana različica preteklosti. Z električnim pogonom in naprednimi tehnologijami presega svoje predhodnike ter postavlja nove standarde v segmentu kompaktnih športnih vozil. S 540 konjskimi močmi, pospekom od 0 do 100 km/h v manj kot 3,5 sekunde in karbonsko superstrukturo vstopa v ligo superavtomobilov, a ohranja kompaktne mere, ki ga uvrščajo v novo kategorijo “mini-superavtomobilov”.
Za razvoj tega vozila je Renault združil moči z Alpine, ki prispeva svoje znanje o električnih športnih avtomobilih, ter drugimi partnerji, kot je Ampere, ki skrbi za programsko opremo in elektronsko arhitekturo. Mobilize pa dodaja rešitve za dvosmerno polnjenje in storitve, ki olajšajo uporabo električnih vozil. Rezultat je avtomobil, ki ne le obuja duh preteklosti, temveč tudi uteleša Renaultovo vizijo prihodnosti, kot jo zasledujejo v okviru načrta Renaulution.
Dizajn, ki združuje preteklost in prihodnost
Zunanjost Renaulta 5 Turbo 3E je prava paša za oči – z izrazitim odbijačem, širokimi zadnjimi krilci in optimizirano aerodinamiko izžareva športnost in okretnost. Navdih črpa iz originalnih modelov Renault 5 Turbo in Turbo 2, a v retrofuturističnem slogu, ki ga poznamo že iz Renaulta 5 E-Tech electric in Renaulta 4 E-Tech electric. Nekateri elementi, kot so zadnje luči in stranska ogledala, spominjajo na sodobne električne modele znamke, medtem ko kvadratne LED-žarometi in zračne reže na pokrovu motorja ohranjajo povezavo z zgodovinskimi predhodniki.
Vozilo je zgrajeno na posebej razviti platformi z zadnjim pogonom, ki omogoča izjemne mere: 4,08 metra dolžine, 2,03 metra širine in le 1,38 metra višine. Razmerje med dolžino in širino (2,01) ga uvršča med superavtomobile, a v kompaktni obliki mestnega avtomobila. Aerodinamični dodatki, kot so razdelilniki zraka in difuzor pod zadnjim odbijačem, zagotavljajo optimalen pretok zraka in pritisk k tlom, kar izboljšuje stabilnost pri visokih hitrostih. Notranjost je zasnovana za dva potnika, z 20-palčnimi kolesi, pod katerimi se skrivajo električni motorji, in prostornim prtljažnikom, kar je za tako športno vozilo redkost.
Tehnična mojstrovina za vrhunske zmogljivosti
Srce Renaulta 5 Turbo 3E je napredna električna arhitektura z 800-voltnim sistemom, ki omogoča hitro polnjenje z močjo 350 kW – od 15 do 80 odstotkov zmogljivosti baterije v zgolj 15 minutah. Motorji v kolesih, ki skupaj razvijejo 540 konjskih moči in 4800 Nm navora, zagotavljajo bliskovit odziv in izjemno okretnost. Alpineovi inženirji so razvili posebno aluminijasto platformo in karbonsko superstrukturo, ki skupno težo vozila omejujeta na približno 1450 kilogramov, kar omogoča razmerje med močjo in težo (2,7 kg/KM), primerljivo z ikoničnimi superavtomobili.
Baterija s kapaciteto 70 kWh zagotavlja doseg več kot 400 kilometrov (po standardu WLTP), medtem ko lahko vozilo na dirkališču doseže najvišjo hitrost 270 km/h. Posebne funkcije, kot je pomoč pri drsenju (drift-assist) in navpična ročna zavora v slogu relija, obljubljajo prave vozniške užitke. Notranjost nadaljuje športno temo z dirkalnimi sedeži, šesttočkovnimi varnostnimi pasovi in materiali, kot sta karbon in alkantara, medtem ko dva zaslona OpenR (10,1 in 10,25 palca) ponujata sodobno povezljivost z vgrajenim sistemom Google.
Ekskluzivnost in prilagodljivost za zahtevne kupce
Renault 5 Turbo 3E bo na voljo v omejeni seriji 1980 oštevilčenih primerkov – številka je poklon letu, ko je debitiral originalni Renault 5 Turbo. Kupci bodo lahko izbrali svojo številko ob naročilu, rezervacije pa se odprejo v prihodnjih tednih. Vozilo bo mogoče popolnoma prilagoditi, tako zunanjost kot notranjost, z barvami in vzorci, ki spominjajo na zgodovinske modele, kot je “Tour de Corse 1982”, ali pa s sodobnimi možnostmi za “gentleman driverje”. Prve dostave so predvidene za leto 2027, na trgih, kot so Evropa, Bližnji vzhod, Japonska in Avstralija.
Renault s tem modelom dokazuje, da električna vozila niso le praktična, temveč tudi vznemirljiva. Kot je dejal Fabrice Cambolive, izvršni direktor znamke Renault, “Renault 5 Turbo 3E združuje strast, drznost in inovativnost, ki so od nekdaj gonilo znamke.” S tem avtomobilom Renault ne le oživlja legendo, temveč postavlja temelje za prihodnost električne mobilnosti, ki navdušuje tako na cesti kot na dirkališču.
Portal24; Foto: Renault