Rešitev, ki odpravi težave sedečega načina življenja

ByAna Koren

19. aprila, 2023
Foto: Pexels

Rešitev, ki odpravi težave sedečega načina življenja

Če delate v pisarni imamo rešitev za vas. Verjamemo, da veste, koliko in kako sedenje pravzaprav negativno vpliva na vaše zdravje. Vendar so raziskovalci zdaj ugotovili, da lahko petminutni sprehodi, vsake pol ure, preprečijo zdravstvene nevarnosti zaradi dolgotrajnega sedenja.

Nova študija univerze Columbia v New Yorku poroča, da lahko samo pet minut hoje vsake pol ure ublaži nekatere najbolj škodljive učinke dolgotrajnega sedenja. Raziskovalna skupina, ki jo vodi dr. Keith Diaz, izredni profesor vedenjske medicine na Columbia’s Vagelos College of Physicians and Surgeons, je preizkusila pet različnih metod vadbe.

Metode vključujejo eno minuto hoje po vsakih 30 minutah sedenja, eno minuto po 60 minutah, pet minut vsakih 30 minut, pet minut vsakih 60 minut in nič hoje. Nova študija je bila manjšega obsega in je vključevala le 11 odraslih. Raziskovalci so poročali, da je pet minut hoje vsakih 30 minut imelo najboljše rezultate in da je bil čas, ki je znatno znižal tako glukozo v krvi kot krvni tlak.

Prednosti hoje čez dan

Strokovnjaki pravijo, da tudi majhne aktivnosti med delovnikom seštejejo. Dr. Yu-Ming Ni, kardiolog, je dejal, da lahko majhne spremembe, narejene z leti, dolgoročno vplivajo na zdravje. ”Pri osemurnem delovniku je to na primer 40 minut telesne dejavnosti,” je poudarila dr. Ni. Če k temu dodate še 15-minutni sprehod med odmorom za kosilo, imate nenadoma skoraj eno uro dodatne telesne dejavnosti vsak delovni dan. S temi majhnimi spremembami lahko vsak naredi razliko v svojem zdravju, en odmor za hojo naenkrat.

Strokovnjaki se strinjajo, da stanje in hoja povečata pretok krvi, zlasti v nogah, kar zmanjša možnosti za zastoje in otekanje. Pomaga tudi pri presnovi sladkorja in maščob ter lahko pomaga pri dihanju. Dolgotrajno sedenje lahko povzroči težave in bolečine v hrbtu.

Nasvet za več gibanja, medtem ko veliko sedite

V rednih časovnih presledkih si privoščite odmore. Namesto dolgotrajnega sedenja si nastavite opomnike, da morate vstati in se premakniti. Poiščite izgovore, da hodite po stavbi, se vzpenjate po stopnicah, izvajate katero koli dejavnost, ki vas bo dvignila iz stola in spodbudila k gibanju.

Princesa.si Foto: Pexels