Reuters: Tesla ustavlja razvoj poceni e-avta. Musk: Reuters laže
Tesla je odpovedala razvoj svojega dolgo pričakovanega nizkocenovnega električnega avtomobila, ki je veljal za ključni korak podjetja na poti k preoblikovanju v proizvajalca avtomobilov za množični trg, sklicujoč se na tri vire, ki so zadevi blizu poroča Reuters. Novica je presenetila tudi vlagatelje in analitike, saj je priložnost za Teslo, da bi zasedla pomemben segment trga električnih vozil, tako zamujena.
Do odpovedi projekta je prišlo v času, ko se Tesla sooča z izjemno konkurenco kitajskih proizvajalcev električnih vozil. Ti proizvajalci hitro osvajajo tržne deleže s ponudbo avtomobilov po zelo nizkih cenah, ki segajo vse do 10.000 dolarjev. Vendar pa se zdi, da se bo Tesla namesto tega osredotočila na razvoj avtonomnih robotaksijev, kar predstavlja pomemben odmik od njihovega dolgoletnega cilja.
Odpoved razvoja cenovno dostopnega električnega avtomobila predstavlja veliko spremembo v Teslini strategiji. Elon Musk, ustanovitelj in vizionar podjetja, je večkrat izrazil, da je osnovno poslanstvo podjetja razvoj električnega avtomobila, dostopnega širši množici ljudi. V skladu s tem je podjetje že leta 2006 napovedalo, da bo dobiček od prodaje svojih luksuznih modelov namenilo financiranju razvoja cenovno dostopnejšega družinskega električnega avtomobila.
Musk je januarja letos še napovedal, da namerava Tesla v drugi polovici leta 2025 začeti s proizvodnjo tega cenovno dostopnega modela, imenovanega Model 2, s predvideno začetno ceno okoli 25.000 dolarjev. To bi bilo znatno ceneje od trenutno najcenejšega Teslinega modela, Model 3, ki se v ZDA prodaja za približno 39.000 dolarjev.
Padec delnic
Po objavi novice so delnice Tesle padle za več kot šest odstotkov, kar kaže na zaskrbljenost vlagateljev glede prihodnosti podjetja. Kljub temu so po Muskovem zanikanju novic na družbenem omrežju X, kjer je obtožil Reuters, da “spet laže”, delnice nekoliko okrevale.
Ta odpoved projekta prihaja v času, ko Tesla in drugi proizvajalci avtomobilov čutijo pritisk upočasnjenega povpraševanja po električnih vozilih na trgih, kot sta ZDA in Evropa, in se hkrati soočajo s hudim konkurenčnim pritiskom na Kitajskem. Če bi Tesla nadaljevala z razvojem nizkocenovnega avtomobila, bi se ta po ocenah podjetja na trgu pojavil ne prej kot v drugi polovici leta 2025, trg pa je že preplavljen s kakovostnimi modeli, kot je BYD in drugimi kitajskimi znamkami.
Analitiki menijo, da je Teslina zamuda pri razvoju cenovno dostopnega avtomobila deloma posledica Muskove odločitve leta 2020, da se osredotoči na Cybertruck, namesto na cenovno dostopnejše modele. Cybertruck, ki je bil predstavljen leta 2019, je pritegnil veliko pozornosti, vendar je njegovo lansiranje spremljalo več proizvodnih težav, zlasti v povezavi s tehnologijo akumulatorjev. Musk je kasneje priznal, da si je Tesla z Cybertruckom “izkopala lastno grobnico”.
Medtem ko se Tesla sooča s temi izzivi, je kitajski proizvajalec BYD močno povečal svojo prodajo električnih vozil na Kitajskem, od približno 130.000 do več kot 1,5 milijona vozil. BYD ponuja široko paleto modelov nizkega in srednjega razreda, vključno z modelom Seagull, ki se prodaja za manj kot 10.000 dolarjev.
[Vir: Reuters]; Foto: Pexels; Portal24