Revolucija na kolesih: AMG GT XX Concept z več kot 1.360 KM

Mercedes-AMG presents the CONCEPT AMG GT XX [Foto: Mercedes -Benz]

Mercedes-AMG je razkril revolucionarni koncept, imenovan CONCEPT AMG GT XX, štirivratni kupe, ki na novo definira zmogljivosti električnih vozil. To ni zgolj še en konceptni avtomobil; to je drzna izjava iz Affalterbacha, ki prikazuje revolucionarno električno arhitekturo in postavlja nove standarde v moči, vzdržljivosti in dizajnu. Z več kot 1.000 kW največje moči, bliskovitim polnjenjem in dizajnom, ki izžareva AMG-jev DNK, ta tehnološki demonstrator ponuja vznemirljiv vpogled v prvo serijsko vozilo, ki temelji na visokozmogljivi platformi AMG.EA.

Srce koncepta AMG GT XX je prelomni pogonski sklop s tremi aksialnimi motorji, tehnologijo, ki jo je prvotno razvil YASA, hčerinska družba Mercedes-Benza. Ti motorji v kombinaciji z namensko razvito visokonapetostno baterijo zagotavljajo osupljivo največjo moč, ki presega 1.000 kW (več kot 1.360 KM), kar avtomobilu omogoča hitrosti nad 360 km/h.

»Najboljši umi v naši globalni mreži za raziskave in razvoj so prispevali svoje obsežno strokovno znanje,« pravi Markus Schäfer, član upravnega odbora Mercedes-Benz Group AG in direktor za tehnologijo. »CONCEPT AMG GT XX s svojimi tremi aksialnimi motorji zdaj dviguje zmogljivosti in vzdržljivost na povsem novo raven.«

Za razliko od tradicionalnih radialnih motorjev so aksialni motorji lažji, bolj kompaktni in imajo približno trikrat večjo gostoto moči. Vsak motor je širok le 8–9 cm, a kljub temu zagotavlja ogromen navor in trajno moč, kar omogoča GT XX, da ohranja vrhunsko zmogljivost krog za krogom. To je avtomobil, ki ne le pospešuje, temveč tudi vzdrži.

Specifikacije pogonskega sklopaPodrobnosti
ElektromotorjiTrije aksialni motorji
Največja moč pogona>1.000 kW (>1.360 KM)
Pogonski sistemAMG Performance 4MATIC+ popolnoma variabilni štirikolesni pogon
Največja hitrost>360 km/h

Tehnologija baterij: Navdih iz Formule 1

Visokonapetostna baterija, imenovana High Performance Electric Battery (HP.EB), je inženirski čudež. Razvita z izkušnjami iz hiperavtomobila AMG ONE in strokovnim znanjem Formule 1, uporablja visoke, vitke cilindrične celice z neposrednim hlajenjem za ohranjanje optimalnih temperatur. To omogoča GT XX, da se napolni za približno 400 km dosega po WLTP v samo petih minutah – približno razdalja od Affalterbacha do Spa-Francorchampsa.

»Srce AMG-ja je bil vedno motor, in to bo ostalo tudi z našo lastno električno arhitekturo,« pravi Michael Schiebe, izvršni direktor Mercedes-AMG. »Z našim visokotehnološkim aksialnim motorjem ponujamo revolucionaren nov pogon, ki je brez primere glede gostote moči, teže in kompaktne zasnove.«

Kemija baterije NCMA (nikelj/kobalt/mangan/aluminij) in konfiguracija polnih zavihkov zagotavljata visoko energijsko gostoto (300 Wh/kg) in hitro polnjenje z močjo nad 850 kW. Inteligentno upravljanje temperature ohranja celice v optimalnem območju, kar omogoča dosledno zmogljivost tudi v zahtevnih pogojih.

Specifikacije baterijePodrobnosti
Nazivna napetostVeč kot 800 V
Energijska gostota300 Wh/kg (740 Wh/l na ravni celic)
Čas polnjenja (približno 400 km WLTP)Približno 5 minut
Povprečna moč polnjenja DCVeč kot 850 kW

Dizajn: Čutna čistost z uporniškim pridihom

Zunanjost GT XX je mojstrovina AMG-jeve filozofije »čutne čistosti«, kot pravi glavni oblikovalec Gorden Wagener: »Popolnoma novi CONCEPT AMG GT XX uteleša vroči del naše oblikovalske filozofije čutne čistosti.« Njegova nizka silhueta fastbacka, pobarvana v osupljivi barvi sončnega zahoda, se sveti kot tekoča kovina.

Ikonična maska AMG, zdaj ovalna in konkavna, vključuje zvezdo Mercedesa, medtem ko vertikalni žarometi in zračniki na pokrovu motorja spominjajo na dirkaško dediščino.

Aerodinamika je skrbno dodelana, z vrednostjo koeficienta upora le 0,198 kljub širokim visokozmogljivim pnevmatikam. Funkcije, kot je aktivni sistem AIRPANEL in oblikovana spodnja stran karoserije, optimizirajo zračni tok, uravnavajo pritisno silo in učinkovitost.

Zadnji difuzor in MBUX Fluid Light Panel z več kot 700 RGB LED diodami dodajata funkcionalnost in estetski čar, saj v realnem času prikazujeta stanje vozila.

Notranjost: Kokpit za prihodnost

V notranjosti GT XX deluje kot dirkalnik z pridihom razkošja. Minimalistična notranjost, pretežno črna z srebrnimi in oranžnimi poudarki, daje prednost zmogljivosti. 26-centimetrski zaslon z instrumenti in 35,6-centimetrski večpredstavnostni zaslon na dotik sta nagnjena proti vozniku, medtem ko volan, navdihnjen z AMG ONE, vključuje lopatice za nadzor rekuperacije. Izpostavljene karbonske strukture in alternativna biotehnološka usnja LABFIBER, izdelana iz recikliranih dirkalnih pnevmatik GT3, poudarjajo ekološko osveščeno inovativnost.

Sedeži, izdelani s 3D-tiskanjem za prilagojeno ergonomijo, so poseben poudarek. »3D-tiskani sedežni vložki ponujajo novo raven prilagodljivosti z optimizirano ergonomijo,« pravijo v oblikovalski ekipi, pri čemer črpajo navdih iz dirkaške filozofije hitre menjave sedežev.

Inovacij je na pretek: Od aerodinamičnih koles do biotehnoloških materialov

GT XX je poln naprednih tehnologij. Njegova 21-palčna aerodinamična kolesa imajo aktivne lopatice, ki se prilagajajo za hlajenje zavor ali aerodinamično učinkovitost, poganjajo pa jih mini-generatorji v pestih koles. Zunanjost se ponaša z luminescentnimi barvnimi segmenti za nočne vizualne učinke, zvočniki, integrirani v žaromete, pa ustvarjajo edinstvene zvoke vožnje.

V notranjosti biotehnološki materiali, kot je alternativna biotehnološka svila LABFIBER za ročaje vrat in alternativno usnje za sedeže, prikazujejo trajnostno razkošje. Ti materiali, razviti v sodelovanju z Modern Meadow, ponujajo videz in občutek tradicionalnega usnja, a so lažji, močnejši in popolnoma reciklirni.

Zmogljivost na zahtevo: 4MATIC+ in več

Pogonski sistem AMG Performance 4MATIC+ zagotavlja, da moč GT XX doseže cesto z natančnostjo. Trije ločeni motorji omogočajo popolnoma variabilno porazdelitev navora na sprednja in zadnja kolesa, kar izboljša oprijem in stabilnost. Ne glede na to, ali drvite po ravnini ali vijugate skozi ovinke, se ta sistem brezhibno prilagaja, zaradi česar je GT XX enako okreten kot hiter.

CONCEPT AMG GT XX ni le razstavni eksponat; je zemljevid za prihodnost. S serijsko proizvodnjo, predvideno za leto 2026, je Mercedes-AMG pripravljen na novo definicijo električne zmogljivosti.

Od aksialnih motorjev do bliskovitega polnjenja in vrhunskih materialov, ta štirivratni kupe dokazuje, da elektrifikacija ne pomeni kompromisa pri čustvih ali zmogljivosti. To je AMG, ki je pripravljen popeljati dediščino znamke v vznemirljivo novo poglavje.

Miha D. Kovač

Foto: Mercedes-Benz