Ruski napadi Teslo hitro spremenijo v avto na bencin
Ruski napadi na ukrajinska električna omrežja so lastnika električnega avtomobila Tesla prisilili, da je na prtljažnik privezal generator in napolnil vozilo. No, če je verjeti fotografijam, ki krožijo po družbenih medijih.
Druga možnost je, da mora lastnik Tesle generator samo prevažati, saj je bil nameščen na zunanjem nosilcu. Slednje je lahko posledica pomanjkanja prostora v vozilu. Kakorkoli, to mora biti posledica Ruskih napadov na ukrajinske napajalne in distribucijske vode, zaradi česar je država ostala brez elektrike. Tesla pa najbrž brez delujočega polnilnega mesta.
Zanimivo je, da zadeva vključuje vodilno tehnološko podjetje Tesla. Lastnik slednjega Elon Musk se je znašel na udaru kritik zaradi sprejetja spravne linije do Rusije in opozorila, da bo umaknil satelitske storitve Starlink. Starlink storitve uporablja ukrajinska vojska.
V začetku oktobra je Musk tvitnil, da je Krim del Rusije. Predlagal je mirovni načrt, ki je za rešitev težav na priključenih ozemljih vključeval izvedbo volitev. Slednje je povzročilo ogromen odziv ukrajinske diaspore, državljanov in delov njenega političnega vodstva.
Sredi oktobra je Musk Ukrajini preprečil uporabo terminalov Starlink na Krimu, češ da bi to izzvalo Rusijo k uporabi jedrskega orožja. Kasneje je dejal, da si SpaceX ne more več privoščiti brezplačnih storitev za Ukrajino. Storitve so podjetje stale 80 milijonov dolarjev in bodo do konca leta 2022 presegle 100 milijonov dolarjev. Pentagon je prosil, da krije stroške, o tem smo poročali tukaj.
Združene države so na začetku vojne poslale na tisoče terminalov Starlink ukrajinskim oboroženim silam (AFU), ki so te storitve uporabljale za nadzor svojih dronov, ciljnih naprav in komunikacij.
Tesla Model 3 – bencinsko električno vozilo
Avto na sliki, ki jo delijo številni uporabniki družabnih omrežij, je videti kot Tesla Model 3. Tvit priljubljenega vodje Igorja Suška (@IgorSushko) ima več kot 3000 všečkov. Pravi, da gre za bencinski generator, kar kaže na ironijo električno vozilo na fosilna goriva.
To kaže na negotovo stanje oskrbe z električno energijo v Ukrajini, ki se mora soočiti z nedelujočimi polnilnimi postajami za polnjenje Tesline baterije.
Nekateri ruski komentatorji v skupinah Telegram dvomijo, da mora biti namenjen polnjenju akumulatorjev v vozilu, saj se zdi, da ni povezan z žicami ne spredaj ne zadaj. V debati se je špekuliralo tudi, da voznik ni imel prostora za prevoz generatorja v prtljažniku in si je za prevoz omislil zunanji nosilec.
Teslin model 3
Vendar so jih popravili drugi, ki so rekli, da ima model 3 dovolj velik prtljažni prostor in da ni razloga, da bi voznik tako prevažal generator. Fotografije na internetu o pregledih avtomobilov kažejo, da ima model 3 dovolj velik prtljažni prostor in lahko generator vanj pospravite zlahka.
Iz slike, ki je prikazovala le zadnjo sliko premikajočega se Tesla Model 3 v prometu, ni jasno, kako je izveden tehnični vdor pri povezovanju generatorja z baterijami.
Električna vozila imajo baterije običajno v zadnjem ali spodnjem delu avtomobila, približno na istem mestu kot rezervoar za gorivo v običajnih vozilih. Polnilna točka je na zadnji levi strani, tik ob zadnji luči, skrita pod loputo.
Zato ima to, da generatorja ne namestite v avtomobil, seveda drug namen. To bi polnilo njegove baterije, saj bi bilo težko doseči polnilno odprtino na zunanji strani iz notranjosti prtljažnika.
Komentar v temi pod istim tvitom je ocenil energetsko ekonomičnost uporabe generatorja za polnjenje baterij EV. Uporabnik je pojasnil, da ob predpostavki, da ima generator prostornino 20 litrov in da Tesla potrebuje 15 kilovatov (kWh) na vsakih 100 kilometrov, voznik porabi 6,67 litra na 100 kilometrov.
Tako lahko 20-litrski bencinski generator popelje Teslo približno 300 kilometrov – le 50 kilometrov manj od oglaševanih trditev za najnižjo različico.
Povečanje mraza z izklopom električne energije
Ukrajina je pozimi nemočna, saj je zaradi ruskih napadov izgubila 50 odstotkov svoje energetske infrastrukture, vlada pa je ustvarila zatočišča, da bi se ljudje ogreli.
Ukrajinska državna energetska družba Ukrenergo je sporočila, da se je poraba energije zmanjšala za 50 odstotkov in bo trajalo dlje, da se ponovno vzpostavi dobava električne energije. Rusija je z napadi prizadela termoelektrarne, hidroelektrarne in transformatorske postaje glavnih omrežij.
Do sredine decembra je bila energetska infrastruktura prizadeta po vsej državi, o popolnih izpadih električne energije so poročali v regijah, kot sta Harkov in Poltava. Z raketnimi sistemi z več izstrelki TOS-1A (MLRS v Svatovo-Kremennaya in Belgorod) so bile zadete tudi električne transformatorske postaje.
29. decembra so izpadle tudi elektrarne v Odesi v južni Ukrajini. Zaradi slednjega je bilo brez elektrike milijon prebivalcev. Rusija to razume kot najmanj invazivno možnost, da državo prisili h kapitulaciji.
Rusija uživa v odsotnosti implicitne ali odkrite kritike in njeni nevtralnosti pri glasovanju v generalnem telesu ZN o tej zadevi. Aktivno je sodelovala tudi na nedavnih diplomatskih forumih in vrhovih v Latinski Ameriki, Afriki in Aziji.
Foto: Igor Sushko Twitter