S podaljšanjem brezvizumskega režima želi Kitajska privabiti tuje turiste

Kitajska in Tajska sta se dogovorili, da bosta z marcem odpravili vizumsko obveznost za svoje državljane. Poteza je v skladu s širšo strategijo Kitajske. Njen cilj je privabiti svetovne turiste. S tem si prizadeva za gospodarsko pomladitev po strogih omejitvah Covid-19.

Tajski predsednik vlade Srettha Thavisin je napovedal ta dogodek, potem ko se je Tajska pred tem odločila, da do februarja začasno odpravi vizumsko obveznost za kitajske turiste. Kitajsko zunanje ministrstvo je izrazilo optimizem v zvezi s tem sporazumom in poudarilo, da je koristen za obe državi.

Kitajska, ki je drugo največje gospodarstvo na svetu, ponuja bogato kulturno in zgodovinsko dediščino ter raznoliko geografijo, zaradi česar je privlačna destinacija za turiste. Vendar so potovanja na Kitajsko zahtevna zaradi zapletene vizumske politike, internetne cenzure in razširjene uporabe lokalnih sistemov e-plačevanja, ki tujcem niso široko dostopni.

Strogi mejni nadzor Covid-19, ki je trajal skoraj tri leta, je znatno zmanjšal število mednarodnih potovanj. Vendar si Peking zdaj prizadeva za oživitev turističnega sektorja.

Opuščanje vizumske obveznosti s Tajsko je nadaljevanje nedavnih kitajskih pobud za spodbujanje tujega turizma sredi gospodarskih izzivov. Kitajska je pred tem uvedla poskusni program brezvizumskega vstopa za turiste iz Francije, Nemčije, Italije, Nizozemske, Španije in Malezije. Ta 15-dnevna oprostitev vizumov se je začela decembra in naj bi trajala do novembra letos.

Po podatkih nacionalne uprave za priseljevanje je samo decembra v okviru te nove politike na Kitajsko vstopilo približno 118.000 potnikov iz teh šestih držav. To število odraža vse večjo privlačnost Kitajske kot potovalne destinacije po obdobju izolacije.

Po podatkih uprave je več kot 77 % tujih obiskovalcev na Kitajskem opravljalo turistične, prostočasne ali poslovne dejavnosti. Večina teh obiskov, 55 %, je bila omogočena z brezvizumskim vstopom iz šestih držav, kar je skoraj 30 % več kot novembra. Vendar pa je celoten učinek te politike še vedno negotov. Turisti iz oddaljenih regij, kot je Evropa, pogosto načrtujejo potovanja na Kitajsko več mesecev vnaprej. Surovo zimsko vreme na Kitajskem ni ugodno za turizem na vrhuncu sezone. V tej sezoni je običajno manj obiskovalcev.

Kitajska poenostavlja vizumski postopek za ZDA

Kitajska je za olajšanje ameriških turistov poenostavila postopek pridobivanja vizumov. Od 1. januarja ameriški potniki za turistični vizum ne bodo potrebovali povratnih letalskih vozovnic. Poleg tega niso več potrebne hotelske rezervacije in načrti poti. To je v skladu z navodili kitajskega veleposlaništva v ZDA.

Prizadevanja Kitajske, da bi pritegnila več mednarodnih obiskovalcev, so del širše strategije za pomladitev njenega počasnega gospodarstva. Ukrepi vključujejo odpravo testov COVID-19 pred vstopom za prihajajoče potnike. Za poslovne potnike uvajajo vizume ob prihodu. Poleg tega so za nekatere obiskovalce odpravili obveznost odvzema prstnih odtisov.

Pomembno je tudi, da sta vodilni kitajski plačilni aplikaciji WeChat in Alipay začeli dovoljevati uporabo tujih kreditnih kartic. Ta sprememba turistom omogoča lažji dostop do storitev, kot so taksiji in podzemna železnica, ter plačevanje v hotelih, restavracijah in trgovinah v pretežno negotovinski državi.

Kljub tem prizadevanjem je priliv mednarodnih potnikov na Kitajsko še vedno precej nižji od ravni pred pandemijo. V prvih šestih mesecih leta 2023 je bilo le 8,4 milijona vstopov in izstopov tujcev. To število predstavlja le 30 % podatkov iz leta 2019 za isti časovni okvir. Ti statistični podatki so na voljo po podatkih nacionalne uprave za priseljevanje. V tretjem četrtletju se je število nekoliko povečalo na 8 milijonov, vendar je to še vedno le polovica števila iz istega obdobja leta 2019.

Kitajske turistične agencije so doživele še bolj drastičen upad števila tujih turistov. Podatki ministrstva za kulturo in turizem razkrivajo, da so te agencije v prvih šestih mesecih leta 2023 oskrbele le 477 800 tujih turistov, kar je le 5,58 % števila v enakem obdobju leta 2019. Novejših podatkov ministrstvo ni objavilo.

Vir; foto: Pexels; Biznis24