Se moramo izogibati ogljikovim hidratom? Zdravnik pravi: “Ne nujno.”

ByA.K.

22. januarja, 2023

Se moramo izogibati ogljikovim hidratom? Zdravnik pravi: “Ne nujno.”

Ko gre za hujšanje, so ogljikovi hidrati običajno osredni del jedi, ki se jim je treba izogibati. Čeprav so vam morda svetovali, da vnos ogljikovih hidratov zmanjšate, zdravstveni strokovnjaki poudarjajo, da to ni nujno res. Živila z ogljikovimi hidrati so ključni del vsake zdrave prehrane. Ogljikovi hidrati oskrbujejo telo z glukozo, ki se nato pretvori v energijo, ki se porabi za podporo telesa in telesne dejavnosti.

Kako pomembni so ogljikovi hidrati sta za Yahoo pojasnila Dana Ellis Hunnes, doktorica znanosti, višja klinična dietetičarka v medicinskem centru UCLA, docentka na UCLA Fielding School of Public Health in avtorica Recepta za preživetje ter Jamieje Nadeau, registriran dietetik in nutricionist.

Ogljikovi hidrati so ena najbolj okusnih skupin živil. Res pa obstajajo ogljikovi hidrati, kot so testenine, kruh in čips, ki so dejansko lahko škodljivi za vaše zdravje, saj lahko povzročijo kronična vnetja, črevesne težave in povečanje odvečne telesne mase.

Ogljikovi hidrati so dolge verige molekul, ki vsebujejo ogljik ali sladkorje, ki jih najdemo v rastlinski hrani. Ko zaužijemo in prebavimo rastlinsko hrano, vključno z žiti, sadjem, zelenjavo (in mlečnimi izdelki), jih razgradimo v enostavnejše sladkorje, znane kot glukoza, fruktoza in galaktoza.

Naša telesa te sladkorje uporabljajo za gorivo celic.

Vrsta ogljikovih hidratov, ki ni tako zdrava

Ogljikovi hidrati so, poleg beljakovin in maščob, eni izmed makrohranil. Tisti, ki se jim moramo izogibati, če želimo shujšati, so rafinirani ogljikovi hidrati.

Ogljikove hidrate najdemo v sadju, zelenjavi, žitih in stročnicah. Živila imajo različne količine ogljikovih hidratov. Na primer, brokoli ima manj ogljikovih hidratov kot krompir. Naša telesa različno obravnavajo določene vrste ogljikovih hidratov. Na primer, občutili boste večji skok v krvni sladkor, če jeste sladkarije namesto fižola.

Samo zato, ker nekateri ogljikovi hidrati upočasnjujejo hujšanje, to ne pomeni, da jih sploh ne smemo jesti.

To enostavno ni zdravo. Naše mišične in možganske celice živijo od glukoze. Če v telesu nimamo glukoze, začnemo razgrajevati mišice in maščobo ter ju spreminjati v alternativne vire goriva, ki niso tako učinkoviti. Ogljikovih hidratov nam ni treba popolnoma izločiti iz prehrane. Potrebujemo namreč zdrave ogljikove hidrate, kot so sadje, zelenjava in polnozrnata žita.

Ogljikovi hidrati, zlasti tisti z veliko vlakninami, kot so polnozrnate žitarice, stročnice in sadje, so polni zdravju koristnih hranil. Namesto izločanja ogljikovih hidratov zdravnik svetuje, da pozornost posvetite tistim, ki jih redno izbirate. Izbira ogljikovih hidratov, bogatih z vlakninami, pomaga stabilizirati krvni sladkor in izboljša vaš obrok.

Foto: Pexels

Ne spreglejte…

Katera so živila, ki nam pomagajo da bomo produktivni in omogočajo uspešen začetek dneva?

Zagotovo ste že večkrat slišali, da je zajtrk najpomembnejši obrok dneva. To mnenje je včasih sporno, vendar ni dvoma, da je zajtrk poln superživil odličen način za začetek dneva. Zlasti če vsebuje živila bogata s hranili, ki vsebujejo vrsto vitaminov, mineralov in vlaknin… več tukaj.