Skims in Chromat začetnika novega obdobja kopalk
V devetdesetih letih prejšnjega stoletja so kraljevale enodelne kopalke v slogu Baywatch in majhni bikini. Enodelne kopalke so pokrivale veliko več kot dvodlne kopalke, a so bile še vedno športne in seksi. V času, ko so ženske kopalke zadovoljevale le nekaj tipov postave je bila to ena redkih inovacij, ki je bila celo potrjena na naslovnici revije Sports Illustrated Swimsuit Issue leta 1990.
Zdaj so kopalke vstopile v novo zlato obdobje. Vsak lahko zase najde nekaj kar usreza njihovim potrebam. Od enotnih oblačil blagovnih znamk TomboyX in Beefcake, ki vključujejo oba spola, do Nikejeve skromne linije. Ta je bila predstavljena leta 2019 in vključuje tudi hidžab.
Čeprav so vplivneži še vedno navdušeni nad bikini kopalkami se na trgu pojavljajo tudi številne možnosti z več prekrivnosti, ki še vedno vzbujajo seksapilnost. Vzemimo na primer zadnje prizadevanje Kim Kardashian s Skims. Linija kopalk, prežeta z vzdušjem iz osemdesetih let prejšnjega stoletja.
Ženskam, ki iščejo kopalke večjih dimenzij, se ni treba več sprijazniti s skromno ponudbo. Na julijskem tednu kopanja v Miamiju so oblikovalci namreč predstavili svoje kolekcije. Te pa so posebne, ker vključujejo vse velikosti.
Za Becco McCharen-Tran, ustanoviteljico newyorške blagovne znamke Chromat je ta sprememba zelo dobrodošla.
“Kultura se je spremenila. Kopalke se spreminjajo, da bi se prilagodile temu kulturnemu trenutku,” je povedala v telefonskem intervjuju za CNN. “Mislim, da je to vznemirljivo.”
Nova pravila za bazen
Podjetje Chromat je v zadnjem desetletju vodilno pri eksperimentalnih modelih in kampanjah. V njih so v ospredju modeli različnih narodnosti, telesnih tipov, sposobnosti, spolov in seksualnosti. Prelomna kampanja je bila leta 2018 kampanjo Babe Guard, ki je bila igriva priredba reševalcev iz vode.
“V naših telesih živimo,” je Bidotova zapisala v članku za Teen Vogue o pomenu kampanje. “Zato si moramo izkazovati brezpogojno ljubezen od znotraj navzven.”
McCharen-Tran je dejala, da so kopalke postale Chromatova najbolj priljubljena linija. Predvsem zaradi njihovih kampanj. “Kopalke so izdelek, ki združuje praznovanje vseh tipov telesa v tem oblačilu, ki je lahko tako občutljivo in ranljivo,” je dejala. “Naše kampanje so se tako zelo razlikovale od običajnih. Mislim, da so se ljudje resnično počutili osebno povezani s sporočilom, ki smo ga pošiljali.”
Chromatova najnovejša kolekcija, ki je nastala v sodelovanju z umetnico Tourmaline, vključuje modele, ki so pristni”. Kolekcija ponuja kopalke z vrečkami. Ustvarjene so za transspolne ženske in nebinarne osebe. Živahna kolekcija vključuje oblačila z naramnicami in zaponkami, izrezane enodelne kopalke, plavalna krila in kratke hlače, tope z naramnicami in športne obleke na zadrgo.
“Transspolne ženske se v javnem prostoru ne pojavljajo samo na en način,” je o zbirki povedala McCharen-Tran. “Lahko nasprotujemo temu pričakovanju, kaj pomeni ženskost ali femme.”
Enotni slog
Vendar so kopalke in ženskost dolga desetletja hodile po ozki poti, ki so jo narekovali hollywoodski ideali.
Po besedah Jacqueline Quinn, modne svetovalke in docentke na Fashion Institute of Technology in Parsons School of Design v New Yorku, so bila petdeseta in šestdeseta leta prejšnjega stoletja prva ikonična leta kopalk. Ženske, ki so jih nosile na srebrnem platnu, so postale definicija telesa na plaži. Marilyn Monroe v enodelnih kopalkah z bleščicami v romantičnem filmu Kako se poročiti z milijonarjem. Ursula Andress v belih kopalkah s širokimi pasovi za film o Jamesu Bondu “Dr. No”.
“Običajno je bil odskočna deska Hollywood, nato pa so sledile revije,” je Quinn povedala v telefonskem intervjuju. “Bila je skorajda diktatura trendov, ki ni težila k individualnosti, ampak je bila bolj podobna posnemovalni miselnosti.”
Quinn je opozoril tudi na Miracle Suit. Predhodnika oblikovalnih kopalnih oblačil Spanx in Athleta, ki so postala priljubljena v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Podjetje je bilo eno redkih blagovnih znamk, ki je ponujala širok izbor velikosti..
Spremembe
Zdaj je Quinn navdušena nad inovacijami, ki se pojavljajo v industriji. Od Summersaltovega pristopa do kopalk Victory Adaptive za otroke s posebnimi potrebami. Prve temeljijo na pristopu primoaterem bi izmerili 10.000 žensk in iz podatkovdosegli boljše prileganje. Drugi pa vključujejo modele kopalk s stranskimi zapirali in odprtinami za cevi za hranjenje.
Rebecca Saygi, strateginja za kopalke in aktivna oblačila pri podjetju WGSN, ki se strinja, da je industrija kopalk postala bolj ekspanzivna glede tega, koga oblači. “Blagovne znamke se zavedajo, da potrošniki bolj verjetno kupijo izdelek, če vidijo, da je z njim povezana oseba, s katero se lahko poistovetijo,” je po elektronski pošti povedal Saygi. “Večja vključenost blagovnim znamkam odpira vrata do veliko širše baze strank.”
Prav tako meni, da imajo wellness, vodni športi in aktivna oblačila vse večji vpliv na trg. “Vidimo, da se blagovne znamke začenjajo širiti v te kategorije s telovniki, silhuetami z daljšimi rokavi in bolj funkcionalnimi, nekoliko skromnejšimi kopalkami,” je dejala. Izpostavila je blagovne znamke, kot sta One One in Verdelimon.
Vir slik: SKIMS, CNN