Slovenska vojska okrepljena z dvema transportnima letaloma C-27J Spartan

Slovenska vojska bo v prihodnjih letih okrepila svoje zračne zmogljivosti z nakupom dveh transportnih letal C-27J Spartan. Prvo od teh letal, ki je trenutno v procesu certificiranja, bo v Slovenijo prispelo že letos, drugo pa decembra 2024. Oba letala, ki ju proizvaja italijansko podjetje Leonardo, bosta omogočili stalno operativnost letalskega transporta vojakov in tovora za potrebe države, vključno z gašenjem požarov v naravi.

Stroški upravljanja in administrativnimi stroški znašajo 128.911.575,43 evra brez DDV-ja

Minister za obrambo Marjan Šarec in njegov italijanski kolega Guido Crosetto sta pred dnevi podpisala sporazum o nakupu drugega letala C-27J Spartan. Ta nakup je del izvedbenega dogovora med Ministrstvom za obrambo Italijanske republike in Ministrstvom za obrambo Republike Slovenije (MORS) o sodelovanju na področju vojaškega letalstva iz leta 2021. Kljub dveletnemu razmiku od podpisa izvedbenega sporazuma, po katerem je MORS kupil prvo taktično transportno letalo C-27J Spartan, je v postopku pogajanj uspelo doseči nižjo ceno za enako konfiguracijo drugega letala za skoraj 3,5 milijona evrov. Cena drugega letala z enako konfiguracijo, kot jo ima prvo letalo, znaša 45.408.679,04 evra brez DDV-ja, medtem ko vrednost prvega letala C-27J vključno s certifikacijo, standardnim in specialnim modulom MEDEVAC, modulom za biološko dekontaminacijo, balističnim modulom in z vključeno dveletno garancijo znaša 48.854.759,25 evra brez DDV-ja.

Skupaj stroški nakupa dveh taktičnih tovornih letal C-27J vključno z vsemi moduli in logistično podporo, zavarovanjem, stroški certifikacije, stroški upravljanja in administrativnimi stroški znašajo 128.911.575,43 evra brez DDV-ja. Kupljena modula za gašenje požarov in prevoz potnikov bosta lahko izmenično uporabljali obe letali.

Letali bosta omogočali razpoložljivost zmogljivosti in zapolnitev vrzeli v primerih, ko eno letalo zaradi tehničnega vzdrževanja ne bo na voljo. Hkrati bosta letali razpoložljivi za druge državne organe Republike Slovenije in na voljo tudi za morebitne potrebe Nata in Evropske unije. Zaradi velikosti vertikalnega stabilizatorja in zapolnjenih zmogljivosti bo treba za letali C-27J Spartan zgraditi nov hangar, kje in kdaj se bo to zgodilo, še ni jasno. Dodatno težavo že dolgo predstavlja veliko pomanjkanje pilotov in letalskih tehnikov, ki so ključni pri vsakem poletu. Ministrstvo za obrambo sicer trenutno štipendira 20 pilotov.

vir Foto: Wikimedia ( C-27J Spartan, fotografija je simbolna) Portal24