Slovenske železnice zaključile interno preiskavo nesreče, v kateri sta decembra umrla dva delavca

Foto: Freepik

Slovenske železnice zaključile interno preiskavo nesreče, v kateri sta decembra umrla dva delavca

Slovenske železnice so zaključile interno preiskavo hude železniške nesreče, ki se je zgodila 21. decembra lanskega leta pri Postojni, v kateri sta izgubila življenje dva delavca. Rezultati preiskave so razkrili več ključnih ugotovitev, ki kažejo, da je vzrok nesreče v celoti pripisan človeškemu faktorju.

Vodstvo Slovenskih železnic je na novinarski konferenci poudarilo, da so vse naprave na vlaku delovale brezhibno, kar potrjuje, da tehnične napake niso bile vzrok za tragedijo. Glavna ugotovitev preiskave pa se nanaša na vedenje progovnega prometnika, ki ni oddal napovedi o vožnji vlaka niti ni sporočil progovnemu čuvaju o odhodu vlaka iz postaje v Postojni. Ta pomanjkljivost je vodila do tega, da delovna skupina na progi ni bila obveščena o prisotnosti vlaka, kar je bil temeljni vzrok nesreče.

Poleg tega so bile ugotovljene tudi druge pomanjkljivosti, ki bi lahko omilile posledice nesreče, če bi bile izvedene v skladu s predpisanimi varnostnimi protokoli. Progovni prometnik je bil v trenutku nesreče v osebnem pogovoru preko službenih naprav, kar je negativno vplivalo na njegovo zbranost. Preiskava je pokazala, da je bil čuvaj seznanjen z izvlečkom voznega reda, vendar ni pravočasno predvidel prihoda vlaka zaradi zamude, kar je pripomoglo k tragediji.

Konfiguracija proge

Strojevodja je sicer trikrat zvočno signaliziral prihod vlaka, vendar konfiguracija proge in delovanje strojev nista omogočila optimalne varnosti v delovnem okolju. Glavni preiskovalec železniških nesreč in incidentov, Daniel Lenart, je prav tako potrdil, da je človeški dejavnik odgovoren za nesrečo, saj več udeleženih oseb ni sledilo predpisanim varnostnim protokolom.

Po zaključku interne preiskave so bile takoj sprejete dodatne varnostne ukrepe na slovenskih železnicah. Odrejanje preventivnih ukrepov je postalo obvezno, kar je bila prej le opcija za zagotavljanje varnega dela. Šest delavcev, ki so bili vključeni v nesrečo, je še vedno na bolniškem dopustu, in ob njihovem vrnitvi se bo izvedel dodaten pregled glede varnosti na delovnem mestu.

Postopki proti vsem vpletenim v nesrečo še potekajo, pri čemer je prometnik trenutno v postopku izredne odpovedi delovnega razmerja. Kljub temu pa se je pojavila informacija, da je eden izmed umrlih delavcev pred nesrečo opozarjal nadrejene o neprimernosti prometnika za to delo, a so njegove opozoritve bile zavrnjene…. o tem smo poročali tukaj.

Ta tragična nesreča je še ena opozorilna zgodba o pomembnosti upoštevanja varnostnih protokolov in skrbnem izvajanju nalog v železniškem sektorju. Upajmo, da bodo ukrepi, ki so bili sprejeti po tej nesreči, prispevali k večji varnosti in preprečevanju podobnih tragedij v prihodnosti.

vir; Foto: Freepik; Portal24