Direktor javnega podjetja Kontrola zračnega prometa Slovenije Srečko Janša je odstopil s položaja, Janša je odstop potrdil v izjavi za Televizijo Slovenija. Odstop se je zgodil v začetku prejšnjega tedna, razlogi zanj pa ostajajo nepojasnjeni, saj Janša o tem ni želel govoriti.
Po neuradnih informacijah naj bi se na direktorski stolček vrnil Rok Marolt, trenutni pomočnik direktorja in nekdanji generalni sekretar stranke Gibanje Svoboda. Novica o odstopu je sprožila vrsto ugibanj o nadaljnjem vodenju te ključne institucije, ki skrbi za varnost in nemoten potek zračnega prometa v Sloveniji.
Rok Marolt, ki je Kontrolo zračnega prometa vodil do aprila 2024, preden je prevzel vlogo generalnega sekretarja Gibanja Svoboda, naj bi po poročanju Televizije Slovenija znova zasedel direktorski položaj. Marolt se je v javno podjetje vrnil januarja 2025 kot pomočnik direktorja, kar je že takrat sprožilo vprašanja o morebitnem prirejanju razpisa za to mesto, ki je bilo nezasedeno kar 14 let.
Kandidatka, ki se je prav tako prijavila na razpis, je Slovenskemu državnemu holdingu očitala nepravilnosti, a razpisa ni uspela razveljaviti. Nadzorni svet Kontrole zračnega prometa naj bi Marolta za direktorja imenoval že v torek, s čimer bi zapolnili zadnji del kadrovske sestavljanke v tej instituciji.
Kadrovska turbulence in nova nadzornica
Odstop Srečka Janše ni edina sprememba v vodstvu Kontrole zračnega prometa. V petek je mesto prve nadzornice zasedla Katja Potočar, ki jo povezujejo z ministrom za finance Klemnom Boštjančičem. Potočarjeva, sicer tudi nadzornica v Uniorju, naj bi po navedbah virov igrala ključno vlogo pri kadrovskih premikih v povezanih državnih podjetjih.
Janša, ki je vodenje prevzel julija 2024 po Maroltovem odhodu, je bil pred tem že direktor Kontrole zračnega prometa, a je leta 2008 odstopil zaradi afere Čista lopata, povezane z nepravilnostmi pri razpisu za gradnjo kontrolnega stolpa na Brniku. Kljub temu je letos znova kandidiral in dobil petletni mandat, ki pa ga ni dokončal.
Kontrola zračnega prometa Slovenije, ustanovljena leta 2004, je javno podjetje, ki zagotavlja navigacijske službe zračnega prometa v skladu z nacionalno in evropsko zakonodajo ter standardi Mednarodne organizacije civilnega letalstva (ICAO). Družba, ki jo v celoti lasti Republika Slovenija, skrbi za varno vodenje zračnega prometa, izdajanje letalskih informacij in vzdrževanje tehničnih sistemov.
Njena strateška vloga je ključna za nacionalno varnost in suverenost, saj sodeluje tudi z Ministrstvom za obrambo in Slovensko vojsko pri nadzoru zračnega prostora. Kadrovske spremembe v vodstvu zato vedno sprožijo veliko pozornosti, saj lahko vplivajo na delovanje te kritične infrastrukture.
Miha D. Kovač
Foto: Wikimedia/Tiia Monto
