Stagnacija slovenskega turizma: Rast prihodov ne prinaša več nočitev
Slovenski turizem v letošnjem letu kaže znake stagnacije, pri čemer se sooča s podpovprečno rastjo, tudi v primerjavi z drugimi evropskimi državami. Kljub temu, da je število prihodov tujih turistov v prvih šestih mesecih letošnjega leta zraslo za 4,5 odstotka, so ti ustvarili za 3,5 odstotka manj nočitev v primerjavi z enakim obdobjem lani.
Profesorica na Fakulteti za turistične študije Turistica, Maja Uran Maravić, je opozorila, da Slovenija letos ne bo dosegla posebnih uspehov na področju turizma, saj ni bilo večjih vlaganj ali trženjskih naporov, ki bi lahko spodbudili rast. “Slovenski turizem stagnira, še posebej če se primerjamo z leti 2015–2019, ko smo imeli dvoštevilčno rast. Zdaj imamo podpovprečno rast, tudi glede na Evropo,” je pojasnila za Radio Slovenija.
Čeprav je Slovenija pred dvema letoma sprejela prenovljeno turistično strategijo, se zastavlja vprašanje, koliko od te strategije je bilo dejansko implementirano. Potencialne letošnje investicije bi lahko prinesle rezultate šele čez nekaj let. Potrošnja turistov sicer narašča, vendar ne v tolikšni meri, da bi to imelo bistven vpliv na gospodarske kazalnike. Povprečna turistična potrošnja, ki naj bi znašala okoli 180 evrov, od tega polovica za nastanitev, prav tako ne kaže znakov večjega dviga.
Skromen domači delež
Delež turizma v bruto domačem proizvodu ostaja relativno skromen. Lani je Slovenija na področju izvoza potovanj ustvarila 3,2 milijarde evrov, kar predstavlja pet odstotkov BDP-ja. Pri tem pa profesorica Uran Maravić opozarja, da so podjetja, registrirana v turizmu, ustvarila še manj kot tri milijarde evrov.
V slovenski Istri turistična sezona ostaja podobna lanski. V Piranu je več madžarskih gostov, medtem ko je v Kopru opaziti porast bivanja pri zasebnikih. Koprska občina pripravlja novo turistično strategijo, ki bo poudarjala kulturni turizem in aktivnosti na prostem. Podžupanja Mateja Hrvatin Kozlović je izpostavila prizadevanja za razvoj trajnostnega turizma in povečanje kakovosti turistične ponudbe. Vendar pa, kot opozarja hotelir Aleš Piščanc, prihaja do padca cen nastanitev zaradi manjšega povpraševanja, kar vodi v privabljanje gostov z nižjo kupno močjo.
Dekan Fakultete za turistične študije, Emil Juvan, poudarja potrebo po vključevanju lokalnega prebivalstva v turistični razvoj, saj pogosto niso dovolj vključeni v oblikovanje strategij, kar lahko povzroča nezadovoljstvo med prebivalci.
[Vir: MMC RTV SLO]; Portal24; Foto: Pixabay