Starbucks, Pizza Hut in KFC: Potrošniki so se umaknili

ByMiha Kovač

2. maja, 2024 , ,
Foto: Pexels (fotografija je simbolna)

Starbucks, Pizza Hut in KFC: Potrošniki so se umaknili

Ameriška podjetja se soočajo z obsežnim umikom potrošnikov, ki je bil sicer napovedan že mesece prej, posledice pa so pokazale šele nedavno, kažejo najnovejša poročila iz sveta hitre prehrane. Starbucks, eden izmed vodilnih na tem področju je doživel namreč opazen padec prodaje, kar je privedlo do tega, da so se delnice podjetja na borzi v sredo padle za 17 odstotkov. Podobne izkušnje so doletele tudi druge znane blagovne znamke, kot sta Pizza Hut in KFC, ki sta prav tako zabeležili upad prodaje. McDonald’s pa medtem uvaja “miselnost uličnega boja” za pridobivanje cenovno občutljivih gostov.

To zmanjšanje potrošnje je posledica kombinacije višjih cen in obrestnih mer, kar je ekonomiste že dolgo skrbelo. Vendar so bile potrebne mesece, da so podjetja v industriji hitre prehrane opazila dejanski upad prodaje, kljub več četrtinam opozoril s strani vlagateljev, da potrošniki z nižjimi dohodki še bolj varčujejo, drugi pa se usmerjajo k dražjim alternativam.

K šibkim rezultatom v tem četrtletju so prispevali številni dejavniki. Starbucks je na primer za padec prodaje krivil slabo vreme, medtem ko je Yum Brands, matična družba Pizza Hut, KFC in Taco Bell, za slabše uspehe svojih znamk izpostavil januarske snežne nevihte in težke primerjave z dobrim prvim četrtletjem prejšnjega leta. Vendar ti izgovori ne pojasnijo v celoti šibkih rezultatov.

Stroški prehranjevanja v restavracijah s hitro postrežbo so se zvišali hitreje kot prehranjevanje doma. Cene v omejenih restavracijskih storitvah so se marca v primerjavi z enakim obdobjem lani zvišale za 5 odstotkov, medtem ko so cene živil rasle počasneje, poroča urad za statistiko dela. Kot je izpostavil Ian Borden, finančni direktor McDonald’sa, se vsi borijo za manjše število potrošnikov, ki obiskujejo redkeje, kar zahteva, da restavracije razvijejo bojevito miselnost, da bi lahko zmagale v tem konkurenčnem okolju.

Nekatera podjetja še vedno poročajo o rasti

Kljub temu nekatera podjetja še vedno poročajo o rasti. Wingstop je na primer zabeležil 21,6-odstotno rast prodaje v prvem četrtletju, Chipotle pa 5,4-odstotno. Tudi Popeyes je poročal o 5,7-odstotni rasti prodaje v isti trgovini. To kaže, da lahko nekatere znamke še vedno privabljajo potrošnike kljub višjim cenam.

Izvršni direktor Wingstopa, Michael Skipworth, je za CNBC povedal, da čeprav potrošniki čutijo pritisk, se še vedno odločajo za obiske restavracij s hitro postrežbo ob bolj posebnih priložnostih. Dodal je, da povprečni stranki obiščejo Wingstop samo enkrat na mesec, kar kaže, da potrošniki še vedno cenijo določene blagovne znamke, kljub finančnim pritiskom.

Mnoga podjetja v gostinskem sektorju in zunaj njega so opozorila, da bi lahko pritiski potrošnikov vztrajali. Izvršni direktor McDonald’sa, Chris Kempczinski, je analitikom povedal, da je previdnost pri porabi razširjena po vsem svetu, kar je razvidno tudi iz upadanja industrijskega prometa v številnih državah, vključno z ZDA, Avstralijo, Kanado, Nemčijo, Japonsko in Združenim kraljestvom.

Ključni dejavnik: Vrednost

Nekatere verige, ki so se borile v prvem četrtletju, so kot ključni dejavnik izpostavile vrednost. Laxman Narasimhan, izvršni direktor Starbucksa, je poudaril, da občasne stranke ne kupujejo kave te verige, ker iščejo več raznolikosti, tudi v ceni. David Gibbs, izvršni direktor podjetja Yum, je priznal, da so konkurenčni dogovori o vrednosti piščančjega menija škodili prodaji KFC v ZDA, vendar je izpostavil, da bi morala strategija premika k vrednosti koristiti Taco Bellu, ki predstavlja velik del domačega dobička podjetja Yum.

Kljub negotovi prihodnosti in težavam v industriji, mnoga podjetja še vedno načrtujejo strategije za ponovno pridobitev tržnega deleža. Na primer, Yum napoveduje, da bo prvo četrtletje najšibkejše v letu, medtem ko McDonald’s načrtuje uvedbo cenovno ugodnega menija, ki bi lahko pritegnil varčne kupce. Toda ta načrta bi lahko naletela na nasprotovanje franšizojemalcev, ki so v zadnjih letih postali bolj glasni.

Konkurenca ostaja močna. Burger King je poročal o večji rasti prodaje v ZDA kot McDonald’s. Starbucks pa se pripravlja na izdajo nadgradnje svoje aplikacije, ki bo omogočala naročanje, plačilo in prejemanje popustov vsem strankam, ne samo članom programa zvestobe, kar bi lahko pritegnilo večje število občasnih kupcev.

[Vir: CNBC]; Portal24; Foto: