Stroški električnih vozil se približujejo stroškom vozil na bencin
Stroški električnih vozil (EV) se naglo znižujejo, kar odpira možnosti, da bodo že naslednje leto dosegli cenovno konkurenčnost z vozili na bencinski pogon. Ključni dejavnik v tej enačbi so cene baterij, ki so v zadnjem obdobju doživele pomemben padec.
Analitiki iz Goldman Sachs so napovedali, da bodo globalni povprečni stroški baterij za proizvajalce avtomobilov leta 2024 znašali približno 115 dolarjev na kilovatno uro (kWh). To predstavlja približno 23 odstotkov zmanjšanje v primerjavi z lanskim letom, pri čemer naj bi se cene v letu 2025 znižale še za dodatnih 20 odstotkov. Baterije predstavljajo med tretjino in četrtino stroškov proizvodnje električnega vozila, zato je ta padec cen pomemben za celotno industrijo.
Padec povpraševanja in cene surovin
Izvršni direktor Tesle, Elon Musk, je nedavno poudaril, da so se stroški litij-ionskih celic, ki se uporabljajo v baterijah za EV, občutno znižali po velikih naročilih med pandemijo. Padec povpraševanja je prav tako vplival na cene litija, ključnega minerala za izdelavo baterij za EV. Cene litija so se v zadnjem letu zmanjšale za več kot 70 odstotkov. Kieran O’Regan, soustanovitelj podjetja za podatke o baterijah in programsko opremo About, je za Yahoo Finance dejal, da tehnološki napredek še dodatno prispeva k znižanju stroškov baterij.
Čeprav so baterije ena najpomembnejših komponent električnih vozil, so stroški EV odvisni tudi od drugih dejavnikov, kot so raziskave in razvoj, montaža in proizvodnja. V ZDA se je letos povpraševanje po EV zmanjšalo, kar je vodilo do zmanjšanja načrtov za njihovo uvajanje. Poleg tega so visoke cene in pomanjkanje dostopnih polnilnih postaj še vedno ključne ovire za mnoge potencialne kupce.
Cena električnih vozil v primerjavi z vozili na bencin
V juniju je povprečna cena električnega vozila znašala 56.371 dolarjev. Povprečna cena vozila na bencin pa je znašala 48.644 dolarjev. Eden izmed razlogov za to razliko so večja vozila, ki jim dajejo prednost ameriški kupci. Takšna vozila pa zahtevajo tudi večje, dražje baterije. Obstaja tudi časovni zamik med znižanjem stroškov baterij in vključitvijo teh nižjih stroškov v ceno novih vozil.
Analitiki Goldman Sachs ocenjujejo, da bo točka preloma, ko bodo stroški lastništva EV enaki stroškom vozil z notranjim izgorevanjem, brez upoštevanja državnih subvencij, dosežena v ZDA med letoma 2025 in 2026. Stroški lastništva vključujejo ne le ceno vozila, temveč tudi stroške goriva ali polnjenja baterij, popravila in vzdrževanje skozi življenjsko dobo vozila.
Pogledi naprej
Izvršni direktor Tesle, Elon Musk, je v zadnjem konferenčnem klicu podjetja napovedal, da bodo “na poti, da v prvi polovici naslednjega leta dostavimo cenovno ugodnejši model.” Znižanje obrestnih mer s strani Federal Reserve in vladni ukrepi za spodbujanje elektrifikacije bodo verjetno dodatno prispevali k povečanju povpraševanja.
Ko bodo cene električnih vozil znatno pod točko preloma, bo EV postalo še bolj finančno privlačno. Kot pravi Tom Narayan, globalni analitik za avtomobilski trg pri RBC Capital Markets, bo EV postalo “pravi denarni stroj”. Električna vozila namreč ne potrebujejo katalizatorjev, motorjev ali menjalnika, ki so sicer del vozil z notranjim izgorevanjem.
[Vir: Yahoo]; Portal24;
Foto: Pixaaby/fotografija je simbolna