Strožje kazni za nepravilnosti pri reševalnem pasu
V Sloveniji je začela veljati novela zakona o pravilih cestnega prometa, ki prinaša strožje kazni za voznike, ki ne upoštevajo pravil o vzpostavitvi reševalnega pasu ali se neprimerno vedejo do vozil s prednostjo. Kot poroča MMC RTV SLO, se je globa za kršitve v zvezi z reševalnim pasom z dosedanjih 200 evrov zvišala na 500 evrov, obenem pa kršiteljem grozijo tri kazenske točke.
Na ministrstvu za infrastrukturo opozarjajo, da se na slovenskih avtocestah in hitrih cestah povečuje število primerov neupoštevanja pravil o vzpostavitvi reševalnega pasu. Novela zakona, ki jo je državni zbor sprejel marca, zato uvaja višje globe za voznike, ki ne vzpostavijo reševalnega pasu, vozijo po njem ali se na njem ustavijo. Prav tako so strožje kaznovani vozniki, ki se priključijo vozilu s prednostjo ali ga prehitejo. Za te prekrške je po novem predpisana globa v višini 500 evrov s stransko sankcijo treh kazenskih točk, kar je znatno povečanje v primerjavi s prejšnjo globo 300 evrov za kršitve v zvezi z vozili s prednostjo, piše MMC RTV SLO.
Poleg tega novela zakona širi izjeme za vožnjo in ustavljanje na odstavnem pasu ali odstavni niši. Delavcem javne veterinarske higienske službe je zdaj dovoljeno hoditi po označenem in varnem delu avtoceste ali hitre ceste med odvozom povoženih ali poginulih živali, še navaja MMC RTV SLO.
Pravilno razvrščanje ob zastoju na avtocesti rešuje življenja
Pravilno razvrščanje vozil ob zastoju na avtocesti je ključno za hitrejši dostop reševalnih vozil do ponesrečencev, kar lahko poveča možnost preživetja tudi do 40 odstotkov, poudarjajo na policiji. Kot poroča MMC RTV SLO, policija voznike poziva, naj ob zastoju upoštevajo naslednja pravila:
- Vedno, ko pride do ustavljanja ali zastoja prometa na avtocesti in hitri cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer, morajo vozniki med kolonama vozil takoj vzpostaviti reševalni pas, ki je dovolj širok za varno vožnjo intervencijskih vozil;
- vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na skrajnem levem prometnem pasu, se morajo razvrstiti čim bolj levo, tudi čez robno črto smernega vozišča;
- vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na preostalih prometnih pasovih, pa se morajo razvrstiti čim bolj desno, tudi čez robno črto smernega vozišča, kar vključuje tudi odstavni pas.
Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Andrej Rajh je ob sprejetju novele zakona pojasnil, da so k spremembam zakona spodbudila dejanja neodgovornih in objestnih voznikov, pa tudi pobude zavoda Ustvarimo reševalni pas. »V praksi je po njegovih besedah vse več primerov neupoštevanja pomena posebnih svetlobnih in zvočnih znakov ter neupoštevanja pravila o vzpostavitvi reševalnega pasu,« piše MMC RTV SLO. Prav tako so pogosti primeri vožnje za vozili s prednostjo ali ustavljanja na reševalnem pasu, kar ovira delo reševalcev.
Portal24; Foto: Pixabay