Ta dirkaški vikend se na znamenitem dirkališču v Monzi odvija tretja letošnja dirka v odprtem italijanskem prvenstvu razreda FX GT4. Slovenski dirkač Mark Kastelic je na kvalifikacijah osvojil drugo mesto in tako prvo dirko tega vikenda začel z drugega štartnega mesta, kar pa sta skupaj z italijanskim sodirkačem Lorenzom Toccijem v dirki uspela pretvoriti v suvereno zmago.
Po stopničkah na prvi dirki sezone v Mugellu in po zmagi na dirki v Imoli, slovenski dirkač Mark Kastelic nadaljuje niz odličnih nastopov in predstav na odprtem italijanskem prvenstvu razreda GT4. Dirkaška serija imenovana FX GT4, v kateri nastopajo dirkači iz različnih držav je del letošnjega dirkaškega programa za mladega Marka Kastelica iz Ivančne Gorice in njegovo moštvo Mapetrol Lema racing team.
Slovensko moštvo Mapetrol Lema racing se letos namreč udeležuje dirk v odprtem italijanskem prvenstvu FXGT4, v špansko-portugalskem pokalu Iberian CUP in tudi dirk evropskega prvenstva v cestnohitrostnem avtomobilizmu.
17 letni Mark Kastelic, ki letos vozi dirkalnik Mercedes Benz AMG GT4, na italijanskem prvenstvu nastopa skupaj z so-dirkačem Lorenzom Toccijem, saj v razredu GT4 vozijo tako imenovane vztrajnostne dirke kjer nastopata dva dirkača, ki se na polovici dirke v dirkalniku zamenjata.
Mark Kastelic je na kvalifikacijah dosegel drugi čas dneva in s tem odlično izhodišče za štart dirke, ki jo je kot prvi voznik začel Mark Kastelic.

Silovit začetek
Kastelic je dirko začel silovito in zaostal le za vodilnim. Italijanski dirkač Stefano D’Aste z dirkalnikom znamke Lotus je v prvih metrih dirke narekoval hud tempo in zasledovalcem je uspel pobegniti za 3 sekunde v uvodnih krogih, Mark Kastelic pa je začel nekoliko bolj previdno, a je dvignil svoj ritem takoj, ko se je dirka zares razvila.
Po uvodnih treh krogih je Kastelic dohitel italijanskega konkurenta pred seboj in tudi uspel priti v vodstvo, ki ga je nato zadržal vse do polovice dirke, ko je sledila menjava dirkačev. Mark Kastelic je bil krepko hitrejši od zasledovalcev in je svoje vodstvo do menjave dirkačev, povečal na več kot deset sekund prednosti.
Z veliko prednostjo je tako zapeljal v boks na menjavo voznikov in z odliko opravil svoje delo. Kmalu po menjavi voznikov pa se je na stezi zgodila nesreča in pred dirkače je zapeljal varnostni avto, ki je na stezi ostal dobršen del druge polovice dirke. Ko je bil za volanom dirkalnega Mercedesa Lorenzo Tocci je zaradi varnostnega avtomobila prednost, ki jo je moštvu privozil Kastelic, dodobra skopnela.
Tocci je vseeno uspel ohraniti dovolj razlike pred zasledovalci, da je slovensko-italijanska naveza slavila zasluženo zmago.

“Obliž na rano”
Mark Kastelic iz ekipe Mapetrol Lema racing, ki vozi Mercedes AMG GT4, je bil po zmagi v Monzi zadovoljen, saj se je ekipi uspelo pobrati po preteklem neuspehu.
»Po smoli, ki se nas je držala prejšnji teden na dirki v belgijskem SPA-ju, je tale zmaga kot obliž na rano,« je povedal Kastelic in dodal, da so bile kvalifikacije zaradi močnega deževja precej zahtevne.
»Na kvalifikacijah smo imeli močno deževje in tam namenoma nisem želel pretiravati, da bi slučajno ne poškodoval dirkalnika. Mislim, da bi sicer lahko osvojil tudi najboljši štartni položaj, a tudi drugo štartno mesto je bilo očitno dovolj dobro izhodišče,« je pojasnil.
Pogoji so se pred začetkom dirke povsem spremenili. »Dež je pred dirko povsem ponehal in vreme se je v celoti spremenilo,« je opisal razmere. Strategijo je nato prilagodil razmeram in dirko začel previdno: »Ob štartu dirke sem umirjeno počakal, da se vse postavi v svoje okvire, potem pa nekoliko močneje stopil na plin.«
Tekmec Stefano D’Aste je najprej prevzel vodstvo, vendar mu Kastelic ni pustil dihati: »Stefano D’Aste je vodil dirko, a sem ga vseeno uspel ujeti in ga takoj tudi napadel. Ko sva se borila za vodstvo, je sam storil napako in zapeljal s steze. Vesel sem, da je bil najin boj čist in da se nisva dotaknila.«
Ocenil je tudi, da je imel D’Aste po napaki verjetno tehnične težave. »Ob napaki, ki jo je storil, očitno poškodoval svoj dirkalnik, saj je kmalu po tem tudi odstopil.«
Kot je povedal, mu steza v Monzi zelo ustreza, veliko pa je treniral tudi doma. »Dirkališče v Monzi mi zelo ustreza in stezo sem natreniral tudi doma. Vadil sem na dirkaškem simulatorju. Do menjave dirkačev sem svojo prednost še povečeval in v celoti nadziral potek dirke.«
Nekaj skrbi mu je povzročil drugi del dirke, ko je dirkalnik prevzel moštveni kolega. »Nekoliko me je bilo strah le po menjavi, ko sem iz naše garaže opazoval vožnjo Toccija, saj je najina prednost v vožnji za varnostnim avtom, seveda skoraj v celoti skopnela.«
Kljub vsemu se je dirka razpletla po pričakovanjih. »Vseeno sva na koncu uspela zmagati in to je zaslužen uspeh za celotno moštvo. Zahvala gre tako moštvu Mapetrol Lema racing in pa mojim mehanikom, ki so tokrat pripravili zmagoviti dirkalnik.«
Foto: Osebni arhiv