Teden mode v Kopenhagnu: izstopajoči kosi pomlad/poletje 2023
Prvi kopenhagenski teden mode je bil organiziran že leta 2006. Šele pred kratkim pa je postal znan kot destinacija, kjer svoje vizije predstavljajo uveljavljajoče se blagovne znamke.
Skandinavska modna prestolnica je služila kot inkubator za blagovne znamke, kot so Saks Potts, Ganni, Cecilie Bahnsen in Rotate. Nenehno je spodbujala ustvarjalnost in inovativnost, ki sta najprej pritegnili našo pozornost.
Znamke, ki jih je treba prepoznati v sezoni pomlad/poletje 2023 na tednu mode v Kopenhavnu, so mešanica znanih imen in novejših znamk.
Znamka pletenin A. Roege Hove je bila ta teden eno od najbolj odmevnih imen. Medtem ko so znane stalnice, kot sta Stine Goya in Baum und Pferdgarten, pritegnile pozornost zaradi svojih stalnih presenečenj in vizualnih užitkov.
A. Roege Hove
Tradicionalne pletenine so težko strukturirane in robate. Konceptualna blagovna znamka pletenin A. Roege Hove ni tradicionalna. Znamka, ki je plod Amalie Roge Hove, deluje že osmo sezono. Še vedno dela to, kar zna najbolje, vendar z dobrodošlim preobratom. Čutna, gladka, skoraj erotična oblačila, izdelana iz valovitega ali nagubanega italijanskega bombaža in nemškega monofilamenta oživijo, ko preidejo na telo. V nas izzovejo dojemanje oblike in oblikovanja.
Več kosov v kolekciji, ki je izdelana izključno na domačih pletilnih strojih v Kopenhagnu, je ustvarjenih v enem delu. Za izdelavo drugih so trije obrtniki potrebovali skoraj cel mesec. Rezultat? Moda umetnost v svoji najbolj resnični in pregledni obliki. V kolekciji A. Roege Hove za pomlad/poletje 2023 izstopa ovratnik z izrezanimi rameni v kombinaciji z asimetričnim krilom, ki se nosi nizko pri pasu. Poleg njega pa barvno obarvana obleka z izrezom, ki se bohoti na dekolteju.
Gestuz
Gestuzova kolekcija za pomlad 2023, ki je zagotovo dvignila razpoloženje, je vsebovala skoraj vse glavne trende tega tedna. Ogrlice z rozeto, izpostavljene tangice in ohlapne hlače, ki se odpnejo do pasu, tokrat v obliki cargo. Gestuz je tudi sprejel tradicionalni trend See Now, Buy Now, kar je presenetljivo za tako trajnostno mesto.
Znamka, ki jo je leta 2008 ustanovila Sanne Sehested, je že prvi dan zjutraj prinesla energijo, ki se je prenesla z modne piste v oblačila. Nekateri kosi spominjali na pretekle sezone. To so bile obleka iz džinsa s puhastimi rokavi in nabranim pasom, prostorni krojeni bomberji, prevelika kombinacija suknjiča in blazerja. Drugi pa so bili izjemno novi. Npr. obleke v plameneči oranžni, živo zeleni bravi limete in cian modri barvi. Gestuz, ki ga je navdihnil glamur klubske scene 90. let, je namenjen ženskam, ki želijo biti opažene.
Aeron
Aeron je leta 2012 v Budimpešti ustanovila Eszter Áron. Na svoji uvodni razstavi CPHFW si je prizadeval utrditi svoj status vrhunske luksuzne pletenine. In to mu je tudi uspelo. Blagovna znamka se je osredotočila na svoja temeljna načela.
Pametne, nevsiljive pletenine v nevtralnih barvah s tako subtilnimi detajli, da jih lahko v celoti oceni le nosilec. Izrez z izrezom, ki je za več udobja le za odtenek širši od prejšnjega. Obleka z gumbom iz črne viskoze, ki objema, ne da bi se oprijela telesa. In pletenine z mehkimi rebri, ki so dovolj prilegajoče, da jih lahko nosimo drugo na drugem. Aeronove kultne izrezane trepalnice so se znašle tudi v obliki maksi obleke. Kosa, ki bo postal prodajna uspešnica naslednje sezone.
Vsak kos je izdelan iz materialov, kot so ultralahek biorazgradljiv cupro, organski bombaž in viskoza Ecovero s certifikatom FSC. Zato je videti tako enostaven za nošenje kot tudi za vzdrževanje. Poleg značilne umirjene barvne palete je Aeron predstavil tudi nevtralne odtenke, ki izboljšujejo razpoloženje. To so Baker-Millerjeva rožnata, za katero blagovna znamka ugotavlja, da dokazano zmanjšuje anksioznost, ter žajbljeva in masleno rumena.
Zaponke, zakovice in gumbi, ki so značilni za blagovno znamko, so krasili večino kolekcije. Če pa so manjkali, jih je nadomestila ogrlica ali uhan iz rumene medenine iz prve kolekcije nakita v kapsuli.
Baum und Pferdgarten
Kolekcija Baum und Pferdgarten je bila z velikim navdušenjem predstavljena na ulici Vognmagergade, kjer je tudi njen atelje. Kolekcija pomladi 2023 je znana po igrivih potiskih, izjemno ženstvenih silhuetah z moškimi subtilnostmi in v zadnjem času tudi po svojih najbolje prodajanih oblekah iz oprijemljivih materialov. Tokrat se je nekoliko oddaljila od podeželske, ki smo jo poznali. Vendar je to dobrodošla evolucija.
Vijolična usnjena bomber jakna iz 80. let prejšnjega stoletja je bila odeta čez modro jopico s kontrastnim črnim gumbom. Potiskano krilo iz citrina je bilo oblečeno s petami z vezalkami. Barvna kombinacija se je zdela nova in nepričakovana tako za blagovno znamko kot za mesto.
Na voljo je bilo tudi nekaj obveznih kosov blagovne zname. Majica barve lososa z gumbi in ujemajoče se spodnje perilo, ki sta bila namenjena razkritju. Črtaste hlače, ki so bile podložene z ujemajočo se obleko z obrobo in korzetom iz džinsa. Zadnja je bila obleko čez hlače z abstraktno natisnjenim cvetjem, ki je bilo ključno za DNK blagovne znamke.
Ganni
Ganni je verjetno najbolj prepoznavna blagovna znamka iz Kopenhagna, ki je znan po dobri zabavi. V tej sezoni ni bilo nič drugače. Blagovno znamko vodita zakonca Nicolaj in Ditte Reffstrup. Svojo kolekcijo Joyride za pomlad 2023 sta predstavila ob sončnem zahodu v pristanišču Ofelia Plads. Na njej so bile vsa priljubljena oblačila znamke. Ločeni kosi iz džinsa, posodobljeni s širšimi kroji, obleke babydoll v svetlih odtenkih in športne silhuete z leopardjim potiskom.
Zaključni videz je bila trendovska srebrna mrežasta obleka v slogu verižic, ki se je nosila z odprtim suknjičem in spodnjim perilom z visokim pasom.
“Kolekcijo smo poimenovali Joyride, ker gre v resnici za Kopenhagen, kjer je naše srce,” je Ditte Reffstrup zapisala na Instagramu. “Poleti je v mestu občutek, ki ga ne morem povsem pojasniti. Energija pulzira in te zares požene v ritem.”
V tej kolekciji je Ganni že tretjič sodeloval z blagovno znamko 66°NORTH. Ta je znana po tem, da iz rabljenih zvitkov blaga in recikliranih materialov izdeluje oblačila za ekstremne vremenske razmere.
The Garmet
Ustanoviteljici The Garment sta Sophia Roe in Charlotte Eskildsen. Njuna kolekcija, ki so jo navdihnila 90. leta, je temeljila na brezčasnosti in čutnosti tega desetletja. In sicer z oprijetimi svilenimi oblekami z ogrinjalom, nizkimi mini krili z obrobami in ustreznimi modrčki ter hlačami Wall Street. Hlače je uravnotežila umirjena ženstvenost balerink, ki sta jih dobavila Agusta the Brand in Mansur Gavriel. Vsak eleganten, vzvišen kos se je zdel sumljiv, kot da bi že spadal v omaro elegantne skandinavske ženske na obisku.
Studio Skall
Kolekcija Skall Studio za pomlad/poletje 2023, je predstavljena na s soncem obsijani terasi Palmovega vrta Kobenhavnskega botaničnega vrta.
Kolekcija je bila sončna, optimistična in lahkotna. Nedvomno jo je vodil njen glavni kos, nočna srajca, kar je napačno ime za lahkotno, boemsko obleko, ki je znamko postavila na zemljevid. V tej sezoni je pokazala indijski vpliv. Ustanoviteljici Julie in Marie Skall sta namreč tam preživeli večji del desetletja. Izstopala so tudi funkcionalna vrhnja oblačila v obliki parke s snemljivimi rokavi in platnene obleke različnih dolžin.
Večino kosov, ki so bili skoraj izključno v nevtralnih barv, so dopolnili s tkano torbico z motivom školjke. Motiv je značilen za to blagovno znamko. Znamka je za slovo podarila nit Mauli, ki je v hinduizmu znana kot pozitivna sila.
ROTATE
ROTATE je že nekaj sezon zaključek dogodka in vedno poskrbi, da se teden zaključi na visoki ravni. Pomlad 2023 je bila zasnovana za ženske, ki so pripravljene na zabavo. In tiste ki nikoli ne zamudijo priložnosti, da bi bile na zabavi v živo. Vključevala je visoko glamurozne obleke s kristalnimi okraski, tanke satenaste mini krila in prosojne maksi obleke, skozi katere se lahko vidi spodnje perilo. Kreativni direktorici Thora Valdimarsdottir in Jeanette Madsen sta povedali, da ju je navdihnil duet moči. Čeprav so se modeli sprehajali sami, se je zasedba vplivnih modelov združila za zadnji ples. Podjetje ROTATE morda ne spreminja pravil oblačenja za večerno zabavo, vendar je zaradi njega oblačenje še toliko bolj elegantno.
Poleg tega je ROTATnE kot nov korak za blagovno znamko objavil NFT in AR filter za pomerjanje, ki je na voljo prek Snapchata. To so naredili za svojo zelo priljubljeno obleko Theresa z visokim izrezom. S tem so uporabnikom omogočil, da pomerijo oblačila naravnost z modne piste.
Stina Goya
Ko so obiskovalci vstopili v dvorano Stine Goya in sredi modne piste zagledali pol ducata blatno rjavih peščenih stebrov, so nekateri pomislili, da gre morda za prikimavanje želji po bližini Zemlje. Drugi so menili, da gre za gradnjo od temeljev. “Verjetno pomen ni tako globok,” je odgovoril eden od njih, dovolj glasno, da ga je slišala celotna klop.
Toda ko so se stebri eden za drugim zrušili in razkrili rožnati prah je bilo težko vsemu skupaj ne pripisati vsaj nekaj pomena. Medtem ko bi lahko bilo to kičasto odvračanje pozornosti od oblačil, je kot ozadje nove kolekcije vseboval močno sporočilo.
Začetna citrinsko rumena svilena maksi obleka s futurističnimi sončnimi očali je bila še posebej sodobna in prefinjena. Bolj vsakdanja je bika svetleča bomper jakna z ustreznimi prevelikimi cargo hlačami. Elegantne obleke so se še naprej postavljale nasproti strožjim videzom, kar je poskušal poudariti tudi oblikovalec Stine Goya. Čeprav so bile Goyeve tiskovine vrhunec, je bilo treba biti zagotovo pozoren na kroje.
“V tej sezoni se najmočnejša sporočila skrivajo v najtišjih šepetanjih,” je blagovna znamka zapisala v sporočilu za javnost. “SS23 se zgleduje po divjih ženskah iz gibanja riot grrrl. Skupina se je v zgodnjih devetdesetih letih prejšnjega stoletja z glasbo in udarnimi manifesti borila proti normam ženskega spola.”
Vir slik: Vogue, Harper’s Bazzar,